Bebek işi deyip geçmeyin dev fırsatlar sizi bekliyor...

Bebeklerin her ihtiyacı bir sektör yaratmış durumda. Bu sektörler türkiye’de de gün geçtikçe büyüyor. Yerli yabancı bir çok firma pazara girdi. Ancak 15-20 milyar liralık küçük sermayelerle de iş yapmak mümkün

Bebek işi  deyip geçmeyin dev fırsatlar sizi bekliyor...



Bebek işi  deyip geçmeyin dev fırsatlar sizi bekliyor...


Anne - babalar, çocuklar sözkonusu olduğunda aile bütçesi ile ilgili tasarruf kararlarını genellikle unutur. Diğer her şeyden fedakarlık edilir, başka ihtiyaçlar kısılır, ‘daha az’la yetinilir, acil, önemli görünen birçok şey için harcamalar ertelenir... Ama onlarınki ertelenmez... Elde avuçta olduğu sürece onlar için harcamadan kaçınılmaz.
Bu durum da, çocukların ihtiyaçlarına yönelik üretim ve hizmet sektörleri için önemli bir avantaj yaratır. Ayrıca anne babaların çocuklarını daha sağlıklı büyüte arayışı da yeni yeni ürün ve hizmet alanları doğmasına, yeni yatırım alanları açılmasına yol açar.
Bebeklerin her bir ihtiyacı bir sektör yaratmış durumda. Bu sektörler Türkiye’de de gün geçtikçe büyüyor. Piyasada, tekstilden mamaya, hijyenik ürünlerden oyuncağa, çok çeşitli alanlarda faaliyet gösteren yerli ve yabancı birçok marka var. Bayilik ya da franchising almak, yabancı bir markanın temsilciliği, perakende mağaza açma gibi birçok fırsat var. Araştırmalar 15 - 20 milyarlık sermayelerle bu sektörde iş kurmanın mümkün olduğunu gösteriyor.

350 milyar dolarlık sektörBebeklerin yaşamsal ihtiyacı mama, tüm dünyada 350 milyar dolarlık bir sektör. Türkiye'de doğum oranının düşmesine rağmen bebek maması sektörü geçen yıla göre yüzde 10 oranında büyüdü.Yıllık cirosu 55 milyon dolara ulaşan bebek maması sektörü bir yılda yüzde 10 oranında büyüdü. Milupa, Nestle, Nutricia, SMA ve Humana gibi ithal markaların yer aldığı pazara geçen yıl Eczacıbaşı Farley's ile United Pazarlama da Beech ile girdi. Ülker de İsviçreli Hero ile yerli üretimi başlattı. Sektörün cirosunun gelecek beş yılda 150 milyon dolara ulaşması bekleniyor. Bebek bakım ürünleri, bez ve temizlik mendillerinin oluşturduğu grup ise krizle birlikte biraz küçülmekle birlikte 64 milyon dolarlık bir pazar oluşturuyor.
Türkiye’de doğum oranı yüksekTürkiye, yılda 1 milyon 425 bin doğan bebekle, Avrupa'nın doğum hızı en yüksek ülkesi. Bu alanda iş kurmak isteyen girişimcilerin önünde, pazarda faaliyet gösteren deneyimli firmalardan bayilik ya da franchising almaktan, yabancı bir markanın Türkiye temsilciliğinin üstlenmeye ya da perakende satış yapan mağaza açmaya kadar birçok fırsat uzanıyor. Yeni gelişen bir başka alan da hizmet ve organizasyon.Eskiden sadece anaokulları ve kreşler vardı. Şimdi, bebeklerin doğum kutlamasından, yaşgünü organizasyonuna kadar farklı alanlarda faaliyet gösteren firmaların sayısı gün geçtikçe artıyor.
Oyuncak mağazası açmak 40 bin dolardan başlıyorTürkiye'de oyuncak sektörü hızlı gelişen ve gelecek vaat eden bir sektör. Pazarın büyüklüğü 90 ile 120 milyon dolar arasında hesaplanıyor. Nüfus yapısına bakıldığında 0-14 yaş arası 19,7 milyon çocuk var. Bunların 5,9 milyonu 5 yaşın altında. Türkiye'de çocuk başına yıllık oyuncak tüketimi 5 - 6 dolar seviyesinde bulunuyor.İstanbul Ticaret Odası'nın verilerine göre, Türkiye'de oyuncak pazarı dinamik ancak, üretici olarak sadece iki firma yer alıyor. Bunlar yerli üretimin yüzde 80'ini gerçekleştiriyor. Pazarın yüzde 80'i ise Çin ve Uzakdoğu mallarının istilası altında. Oyuncakta son yılların en önemli trendi ise Pokemon, Action Man, Spiderman, Bayblade gibi çizgi film kahramanları aracılığıyla pazarlanan ve büyük kısmı elektronik olan oyuncaklar.Oyuncak sektöründe franchising ya da bayilik almak gibi seçenekler sınırlı. Toys R Us, Joker, Maxi Toys gibi oyuncak marketleri mağazalarını kendileri açıyor. Çin ve Uzakdoğu'da üretilen düşük kaliteli ve ucuz oyuncakların pazara hakim olması, kar marjlarını da oldukça düşürdü. Bununla birlikte gelir düzeyi yüksek, bilinçli ailelerin yaşadığı semtlerde Avrupa'dan ithal edilen, kaliteli oyuncakları satabilme imkanı var. Bebek oyuncakları ise daha dar bir pazar. Çünkü kaliteden ödün verilemiyor. Ar-ge maliyetlerinden dolayı fiyatları yüksek oluyor.
CEYLAN BEBECeylan Bebe 0 - 14 yaş arası çocuklar için üretim yapıyor. Bayilerekoyduğu ilk şart, tutacakları mağazada kiranın düşük olması. 75 metrekarelik bir mağazanın dekorasyon maliyeti 6 - 7 milyar lira. İlk aşamada 500 model mal alınıyor. Bunun bedeli 50 milyar liradan başlıyor. Altı ay vade yapıyor. Ayrıntı www. ceylan.com.tr’den öğrenilebilir.
KANZKanz İstanbul ve Ankara’da bayilik vermiyor. Diğer büyükşehirlerde, merkezi bir semtte mağaza açmak için başvuru yapılabilir. Franchising için ücret talep edilmiyor. Mağazanın 80 metrekareden daha küçük olmaması gerekiyor. Dekorasyon masrafları ise 10 milyar liradan başlıyor. KANZ ile 0212 - 470 73 80 nolu telefondan irtibata geçilebilir.
CHICCOChicco, bayilerden yazılım, donanım ve proje desteği için bir defa 3 bin 500 dolar alıyor. 75-150 metrekarelik mağaza dekorasyonu için 15-35 bin dolarlık masraf vadelendiriliyor. Yıllık ciro metrekare bazında 2 bin 500-4 bin dolar arasında değişiyor. En az 500 çeşit ürün almak gerekiyor. Bunun bedeli de 15 - 20 milyar. Sezon sonunda satılmayan ürünler iade alınıyor. Başvurular için: Chicco Tekstil Telefon: (0212) 674 34 20
BENETTON 0 - 12Benetton'un 0 - 12 yaş ürünleri arasında, yeni doğmuş bebekler için 'New Born', 6 - 24 aylık bebekler için hazırlanan 'Baby' ve anne adaylarına yönelik 'Mamma of Benetton' yer alıyor. 0 - 12 Benetton mağazasının merkezi bir yerde olması tercih ediliyor. Franchising için herhangi bir bedel istenmiyor. Ortak dekorasyon masrafı mağazaya göre değişiyor. İstanbul'da mağazaların aylık ciroları 50-200 bin dolar arasında.
HASBRO / INTERTOYABD'nin en büyük üreticilerinden Hasbro, Türkiye'de Hasbro Intertoy markasıyla faaliyet gösteriyor. 0 - 12 yaş çocuk ve aile oyunları ithal eden şirket, toptan satış yapabilecek bayiler arıyor. Ürünleri perakende satış noktalarına ulaştıracak bayilerin, iyi bir finansal geçmişe ve dağıtım teşkilatına sahip olması gerekiyor. 0212 - 322 05 05.Sektördeki en büyük ithalatçılardan Erkal Oyuncakçılık'ın sahibi Tamer Erkal'ın verdiği bilgiye göre, mağaza kurma koşulları şunlar:
•
• En az 50 metrekarelik bir mağaza gerekiyor.
• Kiranızın aylık 2 milyarı geçmemesi, kar marjınız için önemli.
• Barkod sistemi, güvenlik ve raf sistemi, etkin bir aydınlatma sistemi bir oyuncakçı mağazasının olmazsa olmazlarından.
• Böyle bir mağazayı açmak 20 bin dolar civarında bir masraf gerektirir.
• Mağazanın karlılığı için tüketiciye çok çeşit sunmak lazım. 50 m2'lik bir oyuncakçı mağazasını donatmak ise başlangıçta 20 bin dolarlık bir sermaye gerektiriyor.
•
•
• AC Nıelsen Perakende Ölçüm Hizmetleri Bölümü Satış ve Pazarlama Koordinatörü Gökçe Tabak
‘Aileler ucuza yöneldi’Bebek bakım ürünleri, bezleri ve bebek mendilleri pazarını cirosu 2002 yılı ilk 4 ayında 68.4 milyon dolardı. 2003 yılı ilk 4 ayda 64 milyon dolara geriledi. Bunda bebek bezleri pazarının cirosunun daralması etkili oldu. 2003 yılının ilk 4 ayında 2002'nin aynı dönemine göre yüzde 12'lik miktar büyümesi yaşanan pazardaki bu ciro daralması pazarda özellikle ortalamaya göre ucuz ürünlerin tüketici ihtiyaçlarına cevap vermesiyle gerçekleşti. Bebek ürünlerinin satışlarının büyük ağırlığının süpermarketlerde gerçekleşmesi de tüketicilerin alışveriş yaptığı noktaların seçimi açısından önemli bir veri olarak ortaya çıktı.


BUSINESS

19 Eylül 2019 Magazin Bülteni.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber