Bir yılda 6.7 milyon Mavi sattı

Türkiye'nin en önemli Jean üreticisi Mavi Jeans, özellikle ABD pazarında büyük başarı yakaladı. Yıllık ihracatı 90 milyon doları bulan Mavi, birçok ünlünün de favori markası oldu. Üreticisi Erak Giyim, Calvin Klein, Mustang gibi dünya markalarına da üretim yapıyor

Bir yılda 6.7 milyon Mavi sattı



Bir yılda 6.7 milyon Mavi sattı


Türkiye'deki markalı jean pazarında yüzde 15'lik pazar payına sahip olan Mavi Jeans'in ihracatı; 1996 yılında 175 bin adetken, 1999'da 1 milyon 650 bin, 2002 yılında ise 3 milyon 170 bin adede yükseldi. 2002 yılında iç piyasa dahil 28 ülkedeki 3 bin 220 satış noktasında toplam 6 milyon 720 bin adet sattı.
Chelsea Clinton'dan, Geri Halliwell'a, Cher'den, Antonio Banderas'a, Dannii Minogue'dan, Billy Zane'e kadar birçok ünlünün favori jean markası haline gelen Mavi Jeans, dış pazarlardaki başarı sonrası Amerika'da New York, Los Angeles ve Dallas'da, Kanada'da Vancouver ve Montreal'de merkez ofisler açtı. Bunun arkasından da mağazacılık atağı başlatarak, ilk 'flagship' mağazasını Kanada Vancouver'da, ikincisini New York Union Square'da açtı.
Amerika'da önce 'Made in Maviland', arkasından 'Mavifits' reklam kampanyaları yürüten Mavi'nin artık bir 'dünya markası' olduğu kabul ediliyor. Dünyanın önde gelen haftalık haber dergilerinden Time, "İş Dünyası" bölümünde Mavi Jeans'e yer verdi. Amerika'nın ünlü erkek moda dergisi DNR'ın belirlediği 'Erkek Giyiminde En Güçlü 100' kişi arasında Mavi Amerika Başkanı Ersin Akarlılar da yer aldı.

İhracat büyüttü
İhracata 1994 yılında başlayan Mavi Jeans, 1996'dan sonra sistemli bir şeklide Amerika ve Almanya başta olmak üzere Kanada, Avusturya, Belçika, Hollanda, İngiltere, İsviçre gibi birçok ülkeye ihracat yapıyor.
Markanın üreticisi Erak Giyim'in fabrikalarında ayrıca Calvin Klein, Guess, Mustang, Esprit, Street One gibi dünya markaları üretiliyor. Grup olarak cirosu 250 milyon doları bulan Erak Giyim, 1996'da 20 milyon dolarlık, 1999'da 45 milyon dolarlık, 2002'de 90 milyon dolarlık ihracat yaptı.
Mavi Jeans'i üreten Erak Giyim'in arkasında 50 yıllık bir deneyim var. 2002 yılında 183.4 trilyon lira cirosuyla Türkiye'de ilk 500 sanayi şirketi sıralamasında 96'ncı sırada yer alan markanın sahibi Sait Akarlılar'ın 'tekstille tanışması' 1954 yılında oluyor. Akarlılar, 1960'ta kurduğu atölyeden sonra 1971'de Güven Giyim, 1984'te dünya markalarına üretim yapan Erak Giyim'i kuruyor. 1991 yılında ise grubun 'amiral gemisi' Mavi Jeans'in kuruluşu gerçekleşiyor. İzleyen yıllardaki gelişmeler ise şöyle:
- 1993'te Mavi Jeans'ın geniş kapsamlı ilk yurtiçi reklam kampanyası yapıldı.
- 1994'te ilk ihracatı başladı.
- 1995'te ABD ve Kanada pazarları için New York'ta Mavi America kuruldu.
- 1996 yılı sonunda Çerkezköy'de "Türkiye'nin en büyük blue jean konfeksiyon fabrikası" olan dev tesis kuruldu.
- 1997'de Kuzey Afrika, Ortadoğu ve Doğu Avrupa'da yeni pazarlara girdi. Molly modeli, Amerika'da büyük başarı kazandı. Mavi Jeans, Las Vegas Moda Fuarı'nda sunuldu ve Nordstrom ve Bloomingdale's zincir mağazalarında satılmaya başlandı.
- 1999'da New York'ta Soho'da Mavi Jeans mağazası açıldı. 2000 yılında ise İngiltere pazarına girdi.

'Pantolon değil bir yorum'
Mavi Jeans, jean'in anavatanı kabul edilen ABD'de bile büyük başarı yakaladı. Markanın bu başarısında, denime odaklanması yatıyor.
Her marka için üretim gücü, kalite, yaratıcı ve farklı ürünler önemlidir. Mavi, bunları sağlamanın yanı sıra, ürünleri ile her giyenin vücuduna yeni bir yorum da getirmeyi deniyor. Jean'in diğer ürünlere göre vücut hatlarına daha uyumlu oturmasını, seksiliğini ön planda tutarak ve kendi kalıp ve ölçü sistemini yaratarak "perfect fit" farklılığını sağlamayı hedefledi.
Ayrıca her pazarı kendi içinde ele aldı. Yalnızca tüketici eğilimleri açısından değil her ulusun vücut yapısına ilişkin farklılıkları da gözetti. Bu kapsamda 'Türk insanının vücut yapısına göre jean' üretmesi, Mavi Jeans'in tercih edilmesinin ilk sebebi oldu. 'Türk'e göre Türk Markası' yaratmak fikrini ve başarısını daha sonraki yıllarda Amerika'da Amerikalı'ya, Almanya'da Alman'a göre jean markası oluşturarak dünyada da sürdürdü.

50 milyarı olana franchise veriyor
Mavi Jeans franchise verirken, mağazanın bulunduğu bölgenin alışveriş merkezinde yer alması, olumlu bir imajının olması ve metrekaresi gibi faktörler göz önünde bulunduruluyor. Eğer mağazada sadece Mavi Jeans ürünleri satılacaksa, 50 milyar TL'lik teminat mektubu alınıyor. Mağazanın dekorasyonunun, Mavi Jeans standartlarına ve konseptine uygun şekilde yapılması gerekiyor. Eğer mağazada Mavi Jeans dışında başka ürünler de satılacaksa 30 milyar TL'lik teminat mektubu alınıyor. Mağazanın içerisindeki marka ve ürün gamı da bayilik verilirken önem verilen kriterlerden biri.



BUSINESS


















İletişim Başkanı Fahrettin Altun'dan Amerikalılara FETÖ uyarısıCumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Fahrettin Altun, Twitter hesabından yaptığı paylaşımda Fetullahçı Terör Örgütü’nün (FETÖ) ABD kamuoyu için oluşturduğu tehlikeye işaret etti.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber