25.08.2003 - 00:00 | Son Güncellenme:
Dilek Taş
Zeynep Tarman, Amerika'da işletme eğitimini bitirince, artık bir işe başlaması gerektiğini düşünüyordu. Aslında aile işi vardı ama babasının emlak ofisinde çalışmak pek de çekici gelmiyordu. Peki ne yapacaktı? Kafasına uyan, hoşuna da gidecek bir iş arıyordu, ama ne?
Bütün bu sorularının cevabını, ziyaret amacıyla gittiği bir Fransa gezisi sırasında çözdü. Bir takı mağazasına rastladı. Vitrindeki tasarımlar ilgisini çekti. Hemen mağazaya girdi. 1970'li yıllarda Zoe Cosa ve Nina Amaddeo isimli tasarımcılar kurduğu ünlü zincirinin Paris mağazalarından birinde olduğunu öğrendi. Bir adım daha attı. Nasıl bir zincirdi bu? Türkiye'de mağazası niye yoktu... Araştırmaya başladı.
600 noktada satılıyor
Reminiscence, Cenevre, Amsterdam, Milano, Monaco, Brüksel ve Riad gibi önemli merkezler dahil, dünyada 600 noktada satılıyordu. Tasarımlarında altın değil, Avustralya kristalleri, özel ve renkli yarı değerli taşlar, boncuklar, Çin pulları, Hint aksesuvarları, göz boncukları kullanılıyordu.
Daha da önemlisi barok tarzı tasarımlarda tüm kültür ve dinlerden motifler yeni bir sentezde birleştiriliyordu. Meryem Ana ve Buda kadar tüm din ve kültürlerden eserler vardı. Küçücük bir küpede ya da kolyede bile kültürel motifler yer alıyordu. Fransız tasarımcılar dünyayı dolaşarak her yerden ve her kültürden esinlerle dönerek yeni tasarımlar üretiyorlardı. Hatta takılarda Osmanlı motifleri de vardı...
Değerli taşlardan üretiyor
Peki fiyatlar? Fiyatlar biraz pahalıydı. En ucuz takı Türk Lirası olarak 100 milyona geliyordu. Bir kemerin fiyatı 1 milyar 700 milyan liraya ulaşıyordu. Ama zaten Reminiscence'ın hedef kitlesi de üst gelir grubuydu... Monaco Prensesi, Cher, Ornella Muti Reminiscence'ın müşterileri arasındaydı...
'Bu kadar bilgi yeter' dedi. 'Benim aradığım da işte böyle bir iş...' Hemen şirketin merkezi ile temasa geçerek, Reminiscence'ın Türkiye distirübütörlüğüne talip olduğunu iletti. Mutlu haber gecikmedi. Kısa bir iki görüşmeden sonra talebini kabul ettiler. Zeynep Tarman İstanbul'a döndü ve Nişantaşı'nda ilk mağazasının yerini ayarladı. Temmuzda satışa başladı. Resmi açılışı ise bu ay sonunda yapılacak ve şirketin merkezinden de konukları olacak. Tarman iddialı. Nişantaşı'nda yılda 1 milyon euro ciro yaparak Paris'teki merkez mağazayla yarışmayı kafasına koymuş. Fransız yetkililer de bu potansiyeli görmüşler.
Kemer | 1 milyar 700 milyon lira |
Taşlı kolye | 1 milyar 83 milyon lira |
Bileklik | 640 milyon lira |
Mavi taşlı kolye | 989 milyon lira |
Mavi taşlı bileklik | 691 milyon lira |
Yüzük | 332 - 420 milyon lira |
Nazar boncuklu, ay - yıldızlı kolye | 422 milyon lira |