Geri Dön

Çizgi romanı okumak için tıklayın

Çizgi romanı okumak için tıklayın




Bir şirketin öyküsü ne kadar ilgi çekici olabilir? Büyük iniş çıkışlar, hatalar, tesadüfler, entrikalar varsa sorun yok. Ama şirket yıllarca hatta yüzyıllarca istikrarlı bir şekilde başarılı olmuşsa, markalarını sürekli büyütmüşse, hikâyesi sıradan bir okuyucuyu cezbedebilir mi?
Sanırım bu soruya "evet" yanıtını vermek zor. İşte Fransız gıda devi Danone, bu zoru başarmış. Markalarının yüzyıllık başarı öykülerini, okuyuculara yani tüketicilerine "sürükleyici bir macera" tadında aktarmış.
Danone Grubu'nun, çizgi roman formatında hazırladığı ve öncelikle Danone çalışanlarına dağıtılmak üzere 20 bin adet bastırdığı bu kitabı okurken, kendinizi gizemli bir maceranın içinde buluyorsunuz, bir yandan da Evian, Lu, Danone markaların hikâyelerini öğreniyorsunuz. Aşağıda özetlediğimiz 55 sayfalık kitap, eylülden itibaren Türkçe dahil 7 farklı dilde bakılacak ve kitabevlerinde okuyucuyla buluşacak.

Fransız ekolü
Gıda devi Danone özünde bir Fransız markası ve kimliğinde Fransız kültürünün özelliklerini barındırıyor. Başka ülkelerde çok popüler olmasa da Fransa için çizgi romanlar, karakterleri ve iletişim diliyle popüler kültürün önemli bir dalı durumunda. Danone bu kaynaktan yola çıkarak, gençlerle iletişim kurabilecek ve aslında çok sıkıcı olabilecek kurumsal tarihçe bilgilerini genç ve eğlenceli bir tonla biraraya getirmenin yolunu bulmuş. Kitabın hazırlanmasında gösterilen özen, başarılı tasarım ve özgün format çalışmayı okunulur kılmış. En önemlisi kitabın tekrar tekrar okunabilir ve saklanabilir olması. Kitapta Danone'nin öyküsü, 1869'da The Evian Kaynak Suyu Şirketi kuruluşundan alınarak anlatılıyor. Öykünün kahramanları, 2003 yılında, yaşadıkları evin bahçesinde esrarengiz bir sandık bulan iki üniversite öğrencisi Pauline ve Thomas. Sandıktan yeşil giysiler içinde bir kadının portresi de dahil başka kartpostallar, etiketler ve fotoğraflar çıkıyor ve bunlar ünlü kaynak suyu Evian'ın tarihine ışık tutuyor.
Kahramanlarımız, bu sandığın gizemini çözmeye çalışırken, Danone'nin tarihini adım adım keşfediyorlar. Kitabın son cümlesi, Danone'un felsefesini özetliyor: Düşlerinize inanın.





BUSINESS


Bakana, Başbakan'a önceden veri bildirmek yok
Editörden
Markanızın çizgi roman olacak ruhu var mı?
120 bin kadının patronu
'Kurtaran' işadamları
Pazarlamaya 'cenin'ken başlıyor
'Üç katı maaş veriyorum, gel'
125 bin dolarlık yardıma 11 milyon dolarlık reklam
Koç, Sarayköylü Filiz'i İstanbul'a getiriyor!
Sakıp Sabancı'dan iş etiği dersleri
Kipa'yı sattı, şimdi Tekel'i Koreli'ye Piyango'yu İtalyanlar'a satmak istiyor
Halka açık şirketler bu yıl neden kâr dağıtmadı?
'Laz inadı' ile ortaya çıkan futbol markası borsaya geliyor
Başbakan, IMF'ye alternatif rapor istedi
'Uzayda arsa' satılıyor
Çiftçi prens iş konuşmaya geliyor
Bir karpuzun içindeki düşünceler
Yıldızların saç modeli sokağa taştı
Ne olacak bu Mıcrosoft'un hali?

18 Ocak 2020 Magazin Haberleri Bülteniİşte magazin dünyasında öne çıkan gelişmeler...

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber