Finlandiyalı güzel ile evli

Finlandiyalı güzel ile evli





2001'den bu yana Reuters'in başında bulunan Tom Glocer, uluslararası haber ajansını 'kurtaran adam' oldu. Mali darboğazda olan ve sürekli zarar eden firmayı, 21'nci yüzyıla taşıyan isim olarak görülen Glocer, 2001'den bu yana 18 bin 200 çalışan sayısını 2006'ya kadar 13 bine indirmeye çalışıyor. Hedefi 2006'da Reuters'in maliyetlerini 2000 yılına göre 1.6 milyar dolar daha azaltmak.
Reuters'in koridorlarında, Glocer'le çok iyi bir konuşma yaptığı için kendini güvende hissedenler de dahil, herkesin ertesi gün kovabileceği konuşuluyor. Bu nedenle kimse kendini rahat hissedemiyor. İşten çıkarılanlar arasında üst düzey yöneticilerin sayısı az ama İcra Kurulu Başkanı Philip Green ve Reuters'in 1939'dan bu yana bulunduğu binayı tasarlayan Edwin Lutyens, Glocer'in tırpanından kurtulumayan isimler.
Genel merkezi de 59 milyon dolara satan Glocer, Reuters'ı yılda 9 milyon dolar tasarruf edeceği Canary Wharf'a taşımayı düşünüyor. Bu gerçekleşirse İngiltere'nin basın merkezi, Reuters gibi önemli bir basın devini kaybetmiş olacak.
Reuters'in ilk Amerikalı Başkanı olan Glocer, Reuters kültürüne o kadar da uzak değil. Çünkü Oxford ve Cambridge ile bağları var. Glocer'ın metodları sonuç veriyor. Glocer 2002'de 6.5 milyar dolarlık geliri, 260 milyon dolarlık zararı bulunan firmanın kan kaybını durdurdu.Firmanın 2003 faaliyet kârı 914 milyon dolar, gelirleri de 5.8 milyar dolar olacak.
Mali piyasaların güçlenmesi ile hisse değeri 1.72 dolardan 5.97 dolara kadar yükseldi. Glocer'ın kendisi de çok kârlı bir durumda, çünkü şirkete güvendiğini göstermek için 140 bin hisseyi dipteyken satın aldı.

Bloomberg solladı
Şimdi akıllardaki soru kan kaybını durduran Glocer'ın kâr makinesi Reuters'i eski zafer dolu günlerine ulaştırıp ulaştıramayacağı... Ancak şu anda bunu yapmak eskiye göre zor. Çünkü 1990'larda Reuters kendisiyle yarışıyordu. Kablolu haber ağı ve veri terminallerine sahipti ve başarı dünyada böyle bir teknolojiye sahip rakipleri yokken çok daha kolaydı. Ancak şimdi eski günlerdeki büyük pazar payları, ekonomi ne kadar canlansa da yakalanabilecek gibi görünmüyor.
Diğer büyük Haber ajansı Bloomberg, şu anda Reuters'in en büyük rakiplerinden biri. 1991'de pazardaki payı yüzde 4, Reuters'inki yüzde 55'ti.
Şimdi Bloomberg'in yüzde 44, Reuters'in yüzde 40. Birçok gereksiz ve az kullanılan ürünü bulunan Reuters'in Bulgaristan ve Kenya gibi ekonomiler üzerine terminalleri bile var.
Bu karışık ürün yelpazesi de satış ekibi için 'ne satacağım?' müşteri için de 'ne alacağım?' sorunlarını doğuruyor.
Müşteri Segmenti Başkanı Devin N. Wenig, "Tüketim açısından zayıf bin 300 ürünümüz vardı" diyor.
Glocer yeni ekranlarını BMW'nin 7, 5 ve 3 serisi ile karşılaştırmayı seviyor.
En tepede Avrupa ve ABD'de kullanılan aylık 900 - 1.250 dolar arasında değişen Reuters 3000 Xtra var. Bu fiyatları canlı olarak sunuyor ve paranın satın alabileceği herşeyin grafiklerini çıkarıyor.
İkinci olarak Reuters'in bilgi terminali ki bu da aylık 700 dolar, yatırım bankacıları için üretilmiş bir ürün.

1959, New York doğumlu Glocer'in ilk işi 1978'de New York'ta bisikletle evrak taşımacılığı yapmak olmuş. 1981'de Columbia Üniversitesi'nde siyaset okuyan Glocer, 1984'te Yale Hukuk'u bitirip Medeni Hukuk Kursu adında bir bilgisayar oyunu dizayn etmiş ve bu oyun ticari olarak da satılmış. New York'ta 1984 - 1993 yılları arasında David Polk & Wardell firmasında avukat olarak çalıştıktan sonra Reuters Amerika ve Latin ülkeleri bölümlerinde çalışan Glocer, Finlandiya'nın eski güzellik kraliçesi ile evli.

Glocer'ın yol haritası
Reuters'in yeni şefinin yol haritası ana hatları ile şöyle:

  • Maliyet azaltma: Operasyonları birleştirme ve çalışan sayısını 15 binden 13 bine düşürerek, 2006 yılına kadar maliyetlerde 1.6 milyar dolarlık düşüş sağlamak
  • Ürün yelpazesini daraltmak: Reuters'in ürülerini daha sınırlamak ve belirgin hale getirmek. Hedef 1.300 olan ürün sayısını 50 geliştirilmiş ürüne düşürmek
  • Odaklanma: Ana iş üzerine odaklanmak. ECN. Instinet, yazılım evi TIBCO gibi iştiraklerin ve venture capitallerin sayısını azaltmak.
  • Fiyatları kısma: Tüm ürünlerde farklı seçenekler sunarak fiyatları farklılaştırmak ve böylece Bloomberg'in tek fiyat politikasına karşı saldırı gerçekleştirmek.




  • BUSINESS


    KRİZİN VAKTİ SAATİ GELMİŞTİ YA DA HİÇ GİTMEMİŞTİ
    Aşk istedim kriz çıktı
    'Kur politikasını içime sinderemedim ama, IMF'ye direnecek halimiz yoktu'
    Çinli kadın, İzmirli Hipokrat'ın malzemesi ile boyunu uzatıyor
    Kapalıçarşı'nın Altın Kızları
    Fazla aşk müşteri usandırır
    'Maaşları ödeyebilir miyiz kuşkusu vardı'
    Bir haber ajansı nasıl kurtulur?
    Her ilişki 'müşteri ilişkisi'ne dönüşürse etik ortadan kalkar
    SSK prim ödemesinden Hazine'ye ciddi yük geldi
    İngiliz, 'asaletini' tatile götürmüyor
    Bir kriz yıldönümünün düşündürdükleri
    Türk şirketlerine 500 milyon dolar yabancı fon buldu
    Sizin oranın nesi meşhur?
    Moghadam'ın acemiliği, Unakıtan'ın vergi oyunu
    Tel Aviv'de bir saat
    Kalaşnikof'tan patent davası
    İlk satışı yapınca Fındıklı'dan Şişli'ye kadar koşarak gitti
    Ünlüye sponsor ol, imaj yap

    17 Eylül 2019 Magazin Bülteni.

    İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

    Sıradaki Haber