En Kadınlar saçını döktü

Kadınlar saçını döktü

18.04.2004 - 00:00 | Son Güncellenme:

Kadınlar saçını döktü

Kadınlar saçını döktü





Boğaz kıyısında şık bir balık restoranı. Türkiye'ye atanalı henüz birkaç gün olan Galli yönetici, çalışanları ve distribütörleriyle bir tanışma yemeğinde buluşacak olmanın heyecanını yaşıyor. Bir yandan bilgisayarındaki sunumu, analizleri gözden geçirirken diğer yandan manzaraya bakıp bakıp "Bu büyülü kente neden daha önce gelmedim" diye üzülüyor.
Kapılar kapatıldığında, salonda tamamı kadın 200 kişi vardır. Yönetici, tercümanı aracılığıyla distribütör kadınlara, şirketin global ve yerel hedeflerini grafikler eşliğinde anlatır. Salonda sıkıntılı kıpırdanmalar başlamıştır.
Sıra motivasyon konuşmasına geldiğinde, salondaki kadınlardan biri dayanamayıp fırlar ve yanında getirdiği oyun havaları kasetini takıverir teybe. Tanışma yemeği, bir anda 'kabul günü'ne dönüşür. Kadınlar birer birer ortaya çıkıp, göbek atmaya başlar. Yönetici, girdiği şoktan kurtulduğunda, kendini pistin ortasında kadınlarla dans ederken bulur.

Doğrudan pazarlama lideri
Bahsettiğimiz yönetici, 6 milyar dolar cirolu ABD'li kozmetik devi Avon'un Türkiye Genel Müdürü Ron Griffiths. Üzerinden aylar geçmesine rağmen bu anısını unutamıyor. Avon'da geçirdiği çeyrek asırlık iş hayatının son 15 yılında, Avrupa'dan Afrika'ya 10 ülkede yöneticilik yapan, fabrikalar kuran Griffiths, ilk kez böyle bir tecrübe yaşamış. Ve 'Türkiye gerçeği'ni ilk kez o gün anlamış.
10 yıl önce doğrudan pazarlama sistemiyle, Türkiye pazarına adım atan Avon Kozmetik, doğrudan satılan kozmetik pazarında yüzde 50, genelde yüzde 12 pazar payına sahip bir marka. Euromonitor verilerine göre Avon, makyaj malzemeleri ve cilt bakımı ürünlerinde ikinci, parfümde ise birinci çok satan marka.
Bilindiği gibi Avon ürünlerinin satışı mağazalarda değil, dağıtıcılar kanalıyla gerçekleşiyor. Tamamı kadınlardan oluşan 120 bin kişilik bir satış ordusu var. Çoğu ev kadını olan bu kişiler, performanslarına bağlı olarak Avon satışından milyara varan paralar kazanıyor, aile bütçelerine katkıda bulunuyorlar.

'Yatırımı düşünüyoruz'
Ron Griffiths, son olarak Polonya'da en büyük yabancı sermaye yatırımı olan, yaklaşık 4 bin kişinin istihdam edildiği bir fabrika kurduktan sonra Türkiye'ye atandı. Griffiths, Avon'un Türkiye pazarına stratejik bir önem verdiğini belirterek "Türkiye bizim için fırsatlarla dolu. Türkiye'yi sadece giderek kendine daha çok önem veren, gençlerin ağırlıkta olduğu 70 milyonluk bir nüfustan ibaret olarak görmüyoruz. Çevresindeki gelişmekte olan pazarların lideri bizim için" diyor.
Avon'un Türkiye'de bir üretim merkezi kurmaya 'niyeti' olduğunu anlatan Griffiths, "Bu potansiyel, Avon'un gözünden kaçmıyor. Yatırım için incelemeler yapıyoruz. Geçtimiz yıl Avrupa yöneticileri de geldi ve etkilendiler. Ben de Türkiye'de bir fabrika kurulmasını destekliyorum. Bunun için bizzat çaba göstereceğim" diyor.

Çoğu yöneticinin kâbusu olan 'kadınlarla çalışmak' Ron Griffiths'in yaşama biçimi. Avon Türkiye'de, 300 kişi görev yapıyor. İçlerinden birkaçı erkek. Ayda birkaç kez, bini aşkın saha distribütörü kadınla bir araya geliyor.
Kadınla çalışmanın etkilerini başını gösterek, "Eskiden saçlarım vardı. Artık yoklar" şeklinde özetleyen Griffiths, "Kadınlara bir işi dikte etmek çok zor. Emir veremezsiniz. Hemen tepki alırsınız. Bunun için nazik olmak, pozitif yaklaşmak zorundasınız" diyor.
Türkiye'de Avon ürünleri pazarlayan kadınların diğer ülkelerdeki kadınlara kıyasla 'daha hırslı, daha girişken' olduğunu belirten Griffiths, "Türk kadını gerçek bir girişimci. Kafasına koyduğunu yapıyor ve çok çalışkan" diye anlatıyor.

Metroseksüel erkek serisi
Avon'un Türkiye'de en çok el kremi sattığına dikkat çekerek, "Türk kadınları, el bakımına büyük önem veriyor. Yılda bir milyon adet el kremi satıyoruz" diyen Ron Griffiths, kozmetikte yeni trendin anti - aging (yaşlanmayı geciktiren) ürünler olduğunu anlatıyor. Türk erkeklerinin de giderek daha çok kendine baktığını belirten Griffiths, "Erkek bakım ürünlerimizin satışları hızla yükseliyor. Bu yıl sadece erkekler için bir bakım ve kozmetik serisi çıkaracağız" diyor.



BUSINESS


Bakana, Başbakan'a önceden veri bildirmek yok
Editörden
Markanızın çizgi roman olacak ruhu var mı?
120 bin kadının patronu
'Kurtaran' işadamları
Pazarlamaya 'cenin'ken başlıyor
'Üç katı maaş veriyorum, gel'
125 bin dolarlık yardıma 11 milyon dolarlık reklam
Koç, Sarayköylü Filiz'i İstanbul'a getiriyor!
Sakıp Sabancı'dan iş etiği dersleri
Kipa'yı sattı, şimdi Tekel'i Koreli'ye Piyango'yu İtalyanlar'a satmak istiyor
Halka açık şirketler bu yıl neden kâr dağıtmadı?
'Laz inadı' ile ortaya çıkan futbol markası borsaya geliyor
Başbakan, IMF'ye alternatif rapor istedi
'Uzayda arsa' satılıyor
Çiftçi prens iş konuşmaya geliyor
Bir karpuzun içindeki düşünceler
Yıldızların saç modeli sokağa taştı
Ne olacak bu Mıcrosoft'un hali?