En Karayipler'in mücevherine Türk portalı

Karayipler'in mücevherine Türk portalı

24.01.2004 - 00:00 | Son Güncellenme:

Sunduğu proje ile ABD'li onlarca yazılım firmasını geride bırakmayı başaran Türk yazılımcı Hikmet Karaüç, turizm cenneti karayip adaları'nın turizm portalı ihalesini aldı

Karayiplerin mücevherine Türk portalı





Dünyanın en gözde turizm merkezlerinden Karayip Adaları'nın resmi turizm portalını bir Türk yazılımcı hazırlıyor. DTM Dijital Medya Ajansı'nın sahibi Hikmet Karaüç, Karayipler'in en büyük adası olan ve "Karayip'in mücevheri" olanak adlandırılan St.Vincent ve bağlı 16 adayı sanal ortamda tanıtacak.
Karaüç, İrili ufaklı bini aşkın ada - ülkenin yer aldığı Karayip bölgesindeki 210 bin nüfuslu St. Vincent, bölgenin en çok turist çeken adası.
Her yıl milyonlarca turistin akın ettiği adanın turizm bakanlığı, yaklaşık 6 ay önce bir turizm portalı kurdurmak için ihale açtı.
İhaleye çoğunluğu ABD'den onlarca yazılım firması katıldı ancak en uygun fiyatı veren DTM kazandı.

Bakanın oğlu davet etti
Hikmet Karaüç'ü, yaklaşık 100 bin dolarlık bu ihaleye kendisini St.Vincent Turizm Bakanı'nın oğlunun arayıp bizzat davet etmesi ilgi çekici. Hikmet Karaüç, daha önce herhangi bir tanışıklığı olmadığı halde bakanın oğlunun kendisini telefonla arayıp, Karayipler'de açılan en büyük portal ihalesini hakkında bilgi verdiğini ve bizzat davet ettiğini belirtiyor.
Bakanın oğlunun Türkiye'deki bir yazılım şirketine gösterdiği bu ilginin ardında yatan ise, Karaüç'ün daha önce ABD'li bir arkadaşı aracılığıyla yine bir Karayip ada ülkesi olan Barbados'ta bir güvenlik şirketine yaptığı web sitesini fark edip beğenmesi. Ama asıl neden kendisinin müzisyen olması ve DTM'in web sitesinde şirketin faaliyet alanları arasında müzik prodüksiyonu bulunduğunu görmesi.
Bunun üzerine telefonla Hikmet Karaüç'ü arar ve babasının başında olduğu Turizm Bakanlığı'nın böyle bir ihale açtığını kendisinin de katılmasını istediğini anlatıyor.

Turizm portalı hazırlanacak
Daha önce Volkswagen, Vakko, Ford, Mazda, Intema gibi şirketlerin web sitelerini ve dokunmatik bilgi merkezlerini hazırlayan Karaüç, Karayipler'e hazırlayacağı turizm portalında yine bir Türk yazılımı olan Activebuilder programını kullanacağını belirtiyor.
Bakanlığın, sadece güzel tasarım değil, güçlü bir içerik yönetimi, e - topluluk araçları ve müşteri ilişkileri olmasını istediğini anlatan Karaüç, programı 2 ay gibi kısa bir sürede bitirdiklerini söylüyor.
Karaüç, hazırladıkları portalda Karayipler, St.Vincent ve bağlı 16 adayla ilgili her türlü bilginin yanısıra, interneti bilmeyen birinin bile uçak, tekne, otel ve restoran rezervasyonlarını yapabilmesine imkan tanıdığını belirtiyor.

AB milletvekillerine CD hazırladı
Karaüç, geçtiğimiz yıl Avrupa Birliği'nin açtığı bir ihaleyi kazanan Alman yazılım firmasının elinden aldı.
AB, aralarından Türkiye'nin de bulunduğu aday ülkeleri tanıdan bir CD hazırlanması için ihaleye çıktı. Alman bir firmanın kazandığı ihale, zamanında yetiştirilemeyince üstelik de eksik ve yanlış bilgilerle dolu çıkınca, iş başvuranlardan biri olan DTM'ye verildi.
DTM'nin hazırladığı, aday ülke tanıtım CD'si, 10 farklı dilde ve aday ülkelerin coğrafi, siyasi ve demografik bilgilerini ve istatistiklerini içeriyor. Ülkeler arasında her konuda karşılaştırma yapılmasına da imkan veren yazılım bugün Avrupa Parlementosu'ndaki her milletvekilinin çantasında bulunuyor.



BUSINESS