En ‘Niş ürününüz varsa, bu işe hemen girin’

‘Niş ürününüz varsa, bu işe hemen girin’

28.07.2003 - 00:00 | Son Güncellenme:

Türkiye’nin önde gelen e - ticaret sitelerinden hepsiburada.com’un Genel Müdürü Oğuz İşiten, "Niş bir ürünü olanlar bu işe hemen girsin, çünkü gelecek burada" dedi

‘Niş ürününüz varsa, bu işe hemen girin’



‘Niş ürününüz varsa, bu işe hemen girin’


Hepsiburada.com Genel Müdürü Oğuz İşiten, geleceğin e-ticarette olduğunu, çünkü internetin, eldeki mal veya hizmetin en hızlı tanıtılabileceği, reaksiyonun en hızlı görülebileceği alan olduğunu söyledi. "Özellikle, niş bir ürünü olanlar bu işe hemen girsin. Gelecek burada. Pazar araştırmasına bile gerek yok, müşteri tutu mu tutmadı mı hemen anlaşılır" diyen İşiten, şöyle konuştu:
"e - ticaret kalmadı diye bir şey yok. Eğer bir mal satıyorsanız mutlaka zamanında müşteriye ulaştırmalısınız. Pazarlanacak ürünün internete uygun olması da çok önemli. Taşınabilir, sevk edilebilir olmalı."

"e-ticareti öğreniyoruz"Oğuz İşiten ayrıca, ‘ürünü olup da e-ticaret yapacak gücü henüz olmayanlara’ bir çağrıda bulundu. "Ne ürününüz varsa bize gelin birlikte satalım Biz, böylece hepsiburada.com’un ürün yelpazesini genişletmiş olacağız. Bunun yanı sıra, satıcıları da bu pazara alıştırmayı hedefliyoruz" dedi.Türkiye’de e - ticaret’te ulaşılan hacimlerin şu an itibariyle çok zayıf olduğuna dikkat çeken İşiten, şunları söyledi:"Düşünün Amazon.com tek başına 2002 yılında 1.2 milyar dolar ciro yaptı. Türkiye ise aynı yıl toplamda 50 milyon dolarlık bir rakama ulaştı. Ancak yine de biz bu pazarın gelişeceğine, büyüyeceğine inanıyoruz."Sektördeki tüm kuralların kendileri tarafından konulduğunu söyleyen Oğuz İşiten, konuyla ilgili şunları söyledi:
"Türkiye, dünyadan farklı""Geriye bakıldığında sektördeki tüm kuralları biz koyduk. Biz de, kargo da, müşteri de e - ticaret işini yavaş yavaş öğreniyor. Şu an pazardaki diğer firmalar tarafından sıkı takip ediliyoruz. Ne yaptığımızı çok iyi biliyor ve onlarda uygulamaya çalışıyorlar. Ama bu durumun pazarın büyümesi ve genişlemesine bir katkısı yok."Dünyadaki e - ticaret pazarındaki gelişmelerin Türkiye ile hiçbir bağlantısı olmadığını belirten İşiten, "Türkiye’de pazar çok farklı. Çünkü ABD ve Avrupa ülkelerinde hemen hemen her evde bilgisayar var, internet ise sıradan bir şey. Türkiye’de ise ekonomik durum ve evlerin genişlikleri bile bilgisayar için müsait değil. Bu da bilgisayar ve internetin dolayısıyla da e - ticaretin önünde önemli bir engel" dedi. Oğuz İşiten’in verdiği bilgiye göre hepsiburada.com’un 2003 yılı ciro hedefi, bir önceki yıla göre yüzde 100’den çok artış öngörüyor. 2001 yılında 2 milyon dolar, 2002’de 9 milyon dolar ciro yaptığını belirten Oğuz İşiten, 2003 yılı hedeflerinin 20 milyon dolar olduğunu söyledi.
Ayda 45 bin ürün satılıyorOğuz İşiten, "Bizim kendi sistemimiz üzerinden günde ortalama bin 500 ürün satılıyor. Mayıs ayında toplam 45 bin ürün satışı gerçekleşti. 270 bin kayıtlı üyeye sahibiz. Her gün ortalama 350 üye kaydediyoruz. Ayrıca 90 bin üyemiz bizden 1’den fazla alışveriş yapmış durumda" diye konuştu.


BUSINESS