Son filmler çok yakında cep telefonlarınızda

İnternetle koku göndermek mümkün





Ürün ve hizmetlerin arzı, talebin çok üstünde. Tüm sektörlerde herkes neredeyse aynı faydaları sağlamayı vaad ediyor, reklamlarını benzer konumlandırmalar üzerine kuruyorlar. Fayda bazında ayrışmak imkânsızlaşıyor. Duygulara seslenerek iletişim yapmak giderek güçleşiyor, çünkü tüketiciler reklam mesajlarındaki duygusal yaklaşımı da giderek reddediyor ve inandırıcı bulmuyorlar. Marka olmak ve marka değerleri doğrultusunda iletişim yapmak en doğru çözüm gibi görünse de, reklam mesajlarını almamak üzere çeşitli kalkanlar geliştiren tüketiciler kaçmayı başarabiliyorlar.
Özellikle genç nesillere ulaşmak bütün markaların en büyük hedefi ve ulaşmayı becerememek de en büyük kâbusu halinde. Moda, yiyecek ve içecek markaları 12 - 18 yaş grubuna yönelik yaygın reklam kampanyaları yapmak zorundalar ve farklı kanallardan ve farklı noktalardan bu kitleye yakınlaşabilmenin yollarını arıyorlar. Müzik sponsorlukları, web sayfaları en çok kullanılan teknikler arasında. 'Homojen pazarlama' günleri süratle geride kaldığı için, herkes, hatta Coca - Cola gibi bir pazarlama okulu bile yepyeni çözümler deniyor.

Kırmızıya 20 milyon dolar
Büyük reklamverenler, televizyonlardaki geleneksel reklam kuşağı yayınlarının yerine, program sponsorluğu ve dizilerin içine ürün yerleştirmeyi tercih ediyorlar. Coca - Cola, ABD'de Türkiye'de Pop Star adıyla yayınlanan, 'American Idol' programında sadece jürinin önündeki masaya kırmızı Coca - Cola bardaklarını koyabilmek ve yarışmacıların bekledikleri odayı kırmızıya boyayabilmek için, Fox Network'e 20 milyon dolar ödemeyi kabul ediyor.
TNS Media Intelligence/CMR'ın tahminlerine göre 2001 yılı ekim ayında, ABD'de yayınladığı TV reklamlarına 268.1 milyon dolar harcayan Coca - Cola, 2003 Ekim ayında bu bütçeyi 188.7 milyon dolar seviyesine indirmiş. 2003 yılında 'deneyimsel yaklaşımı' öne çıkaran kuruluş, tüketicilerle daha yakın ilişkiler kurabilmek için etkinlikler geliştirmeye ağırlık vermeyi tercih etmiş.
BusinessWeek'in belirttiğine göre, Coca - Cola farklı ülkelerde; spor, müzik, internet alanında çeşitli projeler geliştirmekte. Örneğin, İspanya'da Sim - City benzeri bir web sayfasında, daha kendi evlerine taşınacak maddi güce erişememiş gençler kendi rüya dairelerini çizebiliyorlar.
İngiltere'deki "mycokemusic.com" sayfasını ziyaret edenler 250 binden fazla melodiyi indirme ve kendi müzik kayıtlarını yapma imkanına sahip oluyorlar. Dileyenler, yaptıkları kayıtları diğer izleyicilerin değerlendirmesi için bir dosyaya yerleştirerek, olumlu veya olumsuz sonuçları gözlemleme şansına sahip oluyorlar.

Gençleri izliyorlar
Venezuela'da "Kim 500 Milyar Kazanmak İster" programının benzeri olan bir yayının ana oyuncusu olan Coca - Cola, programda kendisiyle ilgili sorular olmasını sağlıyor.
Son dönemde Chicago ve Los Angeles'ta 'Kırmızı Oda' konseptini deneyen kuruluş, bu alanları gençlerin hizmetine sunuyor. 14 - 18 yaş grubunun boş vakitlerinin büyük bir bölümünü alışveriş merkezlerinde geçirdiğini tespit eden Coca - Cola yetkilileri, bu merkezlerde gençlerin bir araya gelebileceği alanlar yaratma düşüncesiyle yola çıkmış. Rockwell Group Design Shop'un tasarladığı "teen lounge"larda gençler, müzik videoları seyredebilme, müzik dinleme, video oyunları oynama imkânı buluyorlar. Coca - Cola kırmızı odasındaki herşey son derece modern ve genç olmasına özen gösteriliyor. Cola satılan makinenin şeffaf görünümü, duvarlardaki plazma tv'ler, özel müzikler gençlerin randevuları için tercih ettikleri bölgeler haline gelmesini sağlıyor.

Üçüncü nesil cep telefonlarında telefon işlevi artık yalnızca önemsiz bir ayrıntı durumunda. Kablosuz ortamlarda görüntü iletmenin karmaşıklığı ve yüksek maliyeti yüzünden cep telefonu üreticileri, televizyon kuruluşlarıyla işbirliği yaparak, yeni çözümler arıyorlar. Philips, Nokia, Vodafone ve Almanya Universal Stüdyoları arasındaki anlaşmaya göre kuruluşlar altı aylık bir dönemde mobil dijital yayın teknolojisi konusunda işbirliği yapacaklar. Bu deney için geliştirilmiş Nokia 7700 modelini kullanacak olan 50 denekle yapılacak araştırma geleceğe ışık tutacak. Gelecekte nerede olunursa olunsun TV'ye ulaşarak, maçların gollerini, sevilen TV dizilerinin bölümlerini cep telefonundan izlemek mümkün olacak.

Telewest Broadband kablo kuruluşu internet ortamında ses ve görüntüyle birlikte kokunun da transfer edilebilmesi için bir dizi çalışma gerçekleştiriyor. Teknoloji hızlı çalışan broadband bağlantısıyla mümkün olabiliyor ve bazı kokuları temsil eden elektronik şifrelerin gönderilmesi ve alınması sistemiyle çalışıyor.
Mesajı alanın bilgisayarına bir yazıcı gibi ve bir televizyona dekoder gibi bağlanacak olan koku ünitesi şifrenin kokuya dönüşmesine yardımcı olacak. Telewest yetkilileri koku tapınağı adı varilen ürünün piyasaya çıktığında yaklaşık 200 pound civarında satılabileceğini tahmin ediyorlar. İlk olarak 60 koku iletme kapasitesiyle başlayacak aletin, gelecekte 2 bin koku seçeneği sunabilmesi bekleniyor.
Reklamlarla birlikte kahveyi, mis gibi kurabiyeleri, tertemiz çamaşırları, çiçekleri, yemekleri çağrıştıran kokuların dönemi başlayınca pazarlama dünyasının renkliliğinin de artacağı söylenebilir.
Seyahat şirketlerinin dağların kokusunu, denizden esen rüzgarı, yerel yemeklerin ve ortamların kokusunu gönderdikleri bir ortamda tatilcilerin, internettte at yarışı oynayanlara, at sesleriyle birlikte ortamın kokusunun de gelmesiyle oyuncuların ne kadar heyecanlanacaklarını da hayal etmek mümkün.

Ceyda Aydede, Halkla İlişkiler alanının saygınlığını artırmak için çalışan ve uluslarası platformlarda da ülkemizi başarıyla temsil eden bir profesyonel . Samimi ve yalın bir dille yazdığı çalışması bir ders kitabı olacak derinliğe sahip. Tanımlanması ve ölçümlenmesi zor olan algılar, izlenimler ve kavramlar yönetimini kapsayan PR konusuna formüller, çözümler, ilkeler ve ipuçlarıyla dolu bir çalışmayla yaklaşan Aydede, kolay okunur ve kompakt bir eser yaratmış. Ceyda Aydede'nin kitabı, basınla ve halkla ilişkiler gibi eleştiriye ve hataya açık bir alanda, verimliliği artırmaya yardımcı olabilecek bir el kitabı olması açısından da kutlamaya değer nitelikte.
(Profesyonel bir ilişki: Medya ve Halkla İlişkiler. Rota, 2004)




BUSINESS


Telekom özelleştirmesinde piyasa ve Telsim endişesi
Türkler çalışkan mı yoksa tembel mi?
'Herkese iş, herkese ev' mi... Nasıl yani?!
Kızgın Güney Koreliler'i Ali Kibar yumuşattı
Evin küçük kızı büyüdü kendi şirketini kurdu
Anamur muzu Çikita'ya direndi ve kazandı
'Etik', mahkeme kararına bağlanır ise, ne işe yarar?
Az daha uçaktan atlayacaktı
Pazarlama dünyası ciddi bir krizin eşiğinde
Göçmen işçi, 150 milyar dolar kazandırıyor
Kimi etkilemeye çalışıyor?
Markaların rengi Pantone'den sorulur
Doğan Onlıne, yeni ekonomi devi Google ile işbirliğine gidiyor
Efsaneler geri döndü

17 Kasım 2019 Magazin Bülteni17 Kasım 2019 Magazin Bülteni

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber