En Spor ayakkabı, takım elbise

Spor ayakkabı, takım elbise

15.02.2004 - 00:00 | Son Güncellenme:

Spor ayakkabı, takım elbise

Spor ayakkabı, takım elbise





21.yüzyıl erkeği görünüş olarak artık çok farklı. Hedi Slimene'in Dior Homme için yarattığı erkek silüeti; Jil Sander'in, Yves Laurent'in ve Hugo Boss'un erkek koleksiyonları bunu kanıtlar nitelikte. Artık erkekler, vücudu olabildiğince çekici kılan dar kesimli giysiler içinde hem çekici hem de rahat bir tavrı sergiliyor. Bu görüntü, erkek giyim markalarını 4 - 5 sezon daha etkisi altına alacağa benziyor. Tarzı en iyi yansıtan firmalardan biri de Esas. İsmi itibariyla Türk olduğu düşünülen bu marka, aslında İsviçre ve Türk ortaklığıyla kurulmuş. Kurucu ortakları ise tekstil sektöründe 150 yıllık bir firmanın genç bireylerinden Alfred Holfman ve geçmişte Cacharel'in Türkiye distribütörlüğünü yapan Esra Kavurmacı.
Markanın doğuşu için 'hayallerin gerçek olması' cümlesi çok uygun düşüyor. Çünkü, Esra Kavurmacı'nın da Alfred Holfman'ın da erkek giyiminde öncü olan firmalara rakip bir marka yaratma hayali eskiden beri varmış. İş seyahati için İtalya'da bulunan Esra Kavurmacı ve eşi Said Kavurmacı, arkadaşları Holfman'a bir pizzacıda otururken kendi markalarını yaratma hayallerinden söz etmişler ve görmüşler ki Holfman'ın da hayali aynı. Temeli bu konuşmada atılan markanın kurulması altı ay gibi kısa bir süre almış. İsmini kurucuların isimlerinin baş harflerinin birleşmesinden alan (Esra'nın E'si, Said'in S'si, Alfred'in A'sı, Serena'nın S'si) markaya Zürih merkez seçilmiş. Esra Kavurmacı merkez olarak buranın seçilmesinin sebeplerini şöyle sıralıyor:
"Birincisi, ortağımız bu sektörde tanınan bir aileden geliyor ve Zürih'te yaşıyor. İkinci neden Zürih bütün Avrupa'nın ortasında bir yer. Bunun dışında İsviçre çok güvenilir bir ülke ve 'İsviçre markasıyım' diye kendinizi ifade ettiğinizde şansınız daha yüksek. Bize kadar bu ülkede sadece bir tane erkek markasının olması da şansımızı artıran bir durum. Pazarda ikinci marka olduğumuz için devletin de halkın da büyük desteğini alıyoruz."
Esra Kavurmacı markanın koleksiyonu ve pazardaki konumlandırılmasıyla ilgili çalışmaları yürütüyor. Esas'ın Türkiye'deki satışını ise Bayraktar Grup yapıyor. "Ben 29 yaşındayım, ortağım ise 33 yaşında. İkimizin de kanı deli gibi akıyor. Piyasaya deli gibi saldırmak istiyoruz ama birbirimizi frenliyoruz. İşimiz çok riskli bir iş. Büyük devler var karşımızda ve biz onların karşılarına geçip 'ben de var olmak; marka olmak istiyorum' diyoruz" şeklinde konuşan Esra Kavurmacı, iki yıl sonra kadın koleksiyonu da yapmayı planladıklarını söylüyor. Kavurmacı, bir markayı konumlamak için koleksiyona kadınının da girmesi gerektiği görüşünde ve şimdiden bunun altyapı çalışmalarına başlamış bile.

Le Figaro Esas'ı seçti
Almanya, Hollanda, Belçika, Japonya ve İspanya'da büyük mağazalar içindeki corner'larda satılan Esas'ın 2004 planları arasında mağaza sayısını 12'ye çıkarmak var. Bu mağazalar Rusya, Madrit, Bilbao, Amsterdam'da açılacak. Paris'te ise ikinci mağazanın açılması planlanıyor. İkibuçuk yıllık bir markanın büyük departman store'lara girmesinin hiç de kolay olmadığını vurgulayan Esra Kavurmacı, "Ürün satmak konusunda başarı elde edilebilir ama böyle büyük mağazalarda ünlü markalarla aynı yerde olmak daha zordur. Şubat ayında itibaren Gallerie La Fayette'te Prada'nın satıldığı reyonda yer alacağız" diyor.
Esas, ünlü Fransız gazetesi Le Figaro'nun, erkek modasının trendlerini yansıtan markalar arasında yaptığı araştırma sonucu, Avrupa'da yıldızı parlayan yedi erkek firması arasında yer almış. "Dünyada çok ciddi bir kan kaybı varken biz ciro anlamında ikinci yılımızı iyi geçirdik" diyen Esra Kavurmacı, firmanın ilk yıl 3.5 milyon euro olan toplam cirosunu yüzde yüz artış sağlayarak ikinci yılında 6 - 6.5 milyon euroya çıkardığını belirtiyor. Diğer firmaların pazarda yüzde 40'lara gerilerken Esas'ın böyle bir ciro artışı yakalaması, pazarın uygun fiyatlı ürünü iyi kalitede aramasına bağlanıyor.

En fazla 56 beden
Esra Kavurmacı Esas'ın çizgisinin Hugo Boss'un 30 yıl önceki haline benzetildiğini anlatıyor. Bu anlamda marka, Boss'u kendine rakip görüyor. 18 - 50 yaşa hitap eden Esas'ın 'Herkes bizden giyinmeli' gibi bir iddiası yok. Kavurmacı "Dar kalıplar kullanıyoruz ve hedef kitlemiz yakışıklı, dar vücutlu, iyi giyinen, kendine bakan erkekler. 60 beden olan göbekli bir erkeği giydirmek istemiyoruz. Markamızı giyecek olan erkeklerin maksimum 56 beden olması gerekiyor" diyor.

Tasarım ekibinin başında daha önce Joop, Vinsodsor gibi ünlü firmalarda çalışmış Uve Hessel bulunan Esas'ın kış koleksiyonunun genel konsepti siyah - beyaz olsa da renkten kaçılmamış. Koleksiyonda tek gömlekler de geniş bir yer tutuyor. İnsanları belli bir kalıba sokmaktan yana olmayan ve erkekte biraz iddiayı seven marka, takım elbisenin altına spor ayakkabıyı uygun görüyor. Şık giyinmek gerektiği durumlarda bile bunu spor ayakkabıyla kombinliyor.
Gelecek yaz için, içinde yüzde 10 metal olan, ütü istemeyen tekno kumaşlar kullandıklarını söyleyen Esra Kavurmacı gelecek sezonla ilgili şu ip uçlarını veriyor: "Koleksiyonda soft, içinde hiç ağırlığı olmayan astarsız tek ceketlerimiz olacak. Keten, koton takımlarımız var. Ayrıca çok ince trikolar, montlar yaptık. Renk olarak beyaza ağırlık verdik ama orange yine yer alıyor. Bu, biraz bizim kimlik rengimiz oldu. Arkası başka önü başka renk olan iki renkli kravatlar yaptık."
Esas'ta fiyatlar ise şöyle: Takımlar 579 - 919 milyon lira, gömlekler 89 - 189 milyon lira, pantolonlar 109 - 209 milyon lira, ceketler 385 - 629 milyon lira.



BUSINESS


En öndekiler
'Beni birinci ilan ederseniz gelirim'
Fişer mikyedes çüg noad (*)
Tekno kumaşla üretiyor 'Göbekli'ye satmıyor...
Bush'tan işçilik almadılar
çiçeklerin boynu bükük kaldı...
Şu bizim Kütahya'yı yazıverin hele
'Şarap işi aşk işi'
Aşçı değil 'yemek mimarı' mutfak değil, tat laboratuvarı
Futbol yıldızları moda ikonları haline geliyor
'Etik', söz olmaktan çıkarak bir 'yaşam biçimi' olacak
Dokunmadan, koklamadan karar almıyor
Kâr payı 12 milyarı aşmıyorsa beyan edilmeyecek
Almanya'da sistem değiştirdi Commerzbank yönetimine atandı
Naylon faturacılara büyük operasyon
Otomotiv devleri yıldız tasarımcıların peşinde
'Türkler âşık olduğu otoyu alıyor, Avrupalı mantığıyla seçim yapıyor'
Kıbrıs, AB ve Mars
"Türkiye, bir daha uzaya uydu göndermeyebilir"
Parti gibi golf turnuvası