Ürün tasarımında 'interaktif' döneme giriliyor

Şirketlerin, dışa kapalı ar - ge birimlerinde geliştirdikleri ürünleri tüketiciye sunmaları dönemi kapanıyor. Stresli, zamansızlıktan şikayetçi ve kullandığı ürünün kendisini daha iyi anlamasını isteyen tüketicinin yeni dönemde ürün geliştirme sürecine bizzat katılımı sağlanıyor. Interaktif ürün tasarımı sistemini uygulayan Sıemens Mobıle bu amaçla Asya, Avrupa ve Amerika'daki trendleri sürekli izliyor

Ürün tasarımında 'interaktif' döneme giriliyor





Modern dünyanın koşturmacası içinde günlük yaşamın sorunlarından bunalan, stresli, sinirli ve zamansızlıktan şikayet eden yeni tüketici tipi kullandığı ürünlerin kendisini çok iyi anlamasını bekliyor. Her zaman, sunulan ürün ve hizmetlerin daha fazla özellik içermesini talep ediyor.
Tüm sektörler, rekabetçi güçlerini artırabilmek ve müşterilerinin yalnızca mevcut taleplerini değil, gelecekteki beklentilerini de anlayabilmek için yüksek bütçeli araştırma yatırımları gerçekleştiriyor.
Özellikle teknoloji alanında rekabet daha da zor ve müşteriyi dinlemek hayati derecede önemli. Fikir bulunduktan sonra 8 - 9 ay içinde piyasaya çıkabilen ve çıktıktan birkaç ay sonra da kolayca taklit edilebilen ürünlerin yarıştığı teknoloji arenasında fark yaratabilmek için kuruluşlar büyük iletişim ağları içerisinde çalışıyorlar.
Teknoloji alanındaki dünya devlerinden Siemens, telekomünikasyon sektöründe 150 yıllık deneyimli bir kuruluş. Siemens'in mobil iletişim ürünleri bölümü Siemens Mobile, 28 bin 600 çalışanı ve onbir milyar dolarlık satışıyla dünyanın dördüncü, Avrupa'nın ikinci büyük cep telefonu üreticisi. Kablosuz DECT telefonlarda Avrupa birincisi olan Siemens Mobile'ın ürünleri 60'ıncı uluslararası tasarım şirketinden oluşan dev bir grup tarafından yaratılıyor.

'Bugünün vizyonu, yarının gerçeği'
Siemens Mobile Tasarım Bölümü Başkanı, Wallpaper dergisi tarafından 'Yaşam Tarzımızı Değiştirecek On Kişi'den biri olarak seçilen Ulrich Skrypalle. Skrypalle, Avrupa'nın en büyük tasarım kuruluşu olan Designafairs'ı "Bugünün vizyonu, yarının gerçeğidir" düşüncesiyle yönetiyor. Designafairs, Siemens, Bosch, Gaggenau, GM/Opel, Saab, Wella, Fujitsu, Sandoz gibi çeşitli sektörlerden müşterilerine hizmet verebilmek için sürekli dünyanın her yanındaki trendleri izleyen bir kuruluş.
30 Eylül 2003 tarihinde Siemens Mobile yetkilileri uluslarası basın temsilcilerine tasarıma verdikleri önemi ve yeni ürünlerinin yaratım sürecini anlatan bir sunum yaptılar. Münih'te Designafairs binasındaki tanıtımda Milliyet Business'in sorularını yanıtlayan Designafairs Marka ve Strateji Direktörü Michael Christoph Schmid ve Siemens Mobile Tasarım Direktörü Jens Pattberg yeni trendlerle ilgili bilgi verdiler.

Modanın bir adım önünde olmak
Siemens Mobile herşeyden önce modanın bir adım önünde olmaya çalışıyor. Asya, Avrupa ve Amerika'daki trendleri sürekli izleyerek tüketicilerin beklentilerini algılamaya yönelik araştırmalar yürütüyor. Londra'da Warren Kade, Paris'te Li Edelkoort gibi tasarım ve trend kuruluşlarıyla çalışan Siemens Mobile, ürünlerini değişen moda, yaşam stili ve kültürel ortama ait ipuçlarından yararlanarak hazırlıyor. Ürünlere bir kimlik kazandırabilmek amacıyla denemeler yapıyor.
Trendlerden ürünlere giden yolda, önce yapılan trend ölçümlerinden kullanıcı senaryoları yaratılıyor, sonra bu senaryolardan genel konseptler çıkartılıyor ve araştırmaların sonunda da ürün konseptleri ortaya çıkıyor. Ürünün karakterine uygun bir tasarım arayışı devam ederken aynı zamanda özgün malzeme arayışları da sürüyor. Designafairs'ın renk ve materyal laboratuarında tasarımcılar, mühendisler, üreticiler ve trend araştırmacıları birlikte çalışıyorlar. Kullanıcılarda beş duyuya özel mesajlar gönderebilmek ve ayrışabilmek için özel malzemeler arıyorlar.

Tüketici tasarlayacak
Gelecek için tahminler yapan Siemens Mobile Tasarım Direktörü Jens Pattberg, soğuk metalik renklerin, bakır gibi daha sıcak metallere doğru değişeceğini, cam ve seramik karışımı malzemelerin daha fazla tercih edileceğini belirtiyor. Dokunma duyusunu tatmin etmek için, tahta, kağıt ve kumaşlardan yararlanılacağını, 'techno - gel' adı verilen yumuşak dokunun kullanılacağını ekliyor. Ayrıca teknoloji ürünlerinin ışığa ve ısıya cevap vererek renk değiştireceğini, ürünlerin kullanıcısının ruh halini yansıtacak görüntüler alacağını da öngörüyor.
Michael Schmid, yapılan çalışmalar ışığında gelecekte evlerin ana iki kavram, 'azaltma' ve 'açıklık' üzerine kurulacağını belirtiyor. Hareket edebilme özgürlüğünün artması, sade ve yalın çizgiler aracılığıyla huzurlu bir mekan yaratılabilmesi için geleceğin ürünlerinin gösterişli değil, minimalist olacağını tahmin ediyor. Metal, cam ve mermer türü malzemelerin daha fazla kullanılacağı yeni ev tipinin tüm teknik aygıtların entegre olacağı bir multimedya sistem olarak gelişeceğini söyleyen Schmid telefonun evin beyni olacağını vurguluyor.

bus031.jpg
Tasarım ikonlarının yaratıcısı Alessi ve Siemens güçlerini birleştirince ortaya bir yumurta çıktı. Bir klasik ikon olacağı iddiasıyla satışa sunulan II Telefono Alessi uzun çalışmaların ürünü. Stefano Giovannoni önderliğindeki ekip kalıcı ve evrensel bir ürün yaratabilmek için istiridye, yumurta, inci gibi zengin çağrışımları olan nesnelerden esinlenmiş. Piyasadaki mevcut telefonlardan kullanılan malzemelerde de farklılaşabilmek amacıyla özel laboratuar deneyleri yapılmış. Telefonun bir inci dokusuna sahip olması için özel bir plastik malzemeden yararlanılmış. Siyah ve beyaz renkte yaratılan ürün için özel bir yazı karakteri de geliştirilmiş.

Designlab Siemens Mobile, ütopyalara yaşam katıyor
Designlab Siemens; tasarım, mimarlık, film, müzik, moda, dans, tiyatro ve felsefe öğrencilerine, iletişimin farklı yönlerini aramaya yönelik bir ortam yaratmak için 2002'de kuruldu. Designlab'de giderek daha dijital bir hal alan iletişim ortamını ve insanların sürekli değişen davranışlarını anlayabilmek amacıyla sürekli deneyler yapılıyor. Öğrenciler, insanların düşünce sistemlerindeki değişikliklerin sosyal, etik ve estetik sonuçlarını görebilmek ve tasarımı etkileyecek değişimleri saptayabilmek için ütopyalar arıyorlar.
2003 yılında "İletişim ve Mimarlık" teması üzerinde Şangay'da üç haftalık bir inceleme yapan, aynı zamanda hepsi üniversite öğrencisi olan Designlab katılımcıları geleceği önceden görebilmeye çalıştılar. Görme, işitme, koku alma ve dokunma duyularını birarada değerlendirerek, yaşama va çalışma alanlarındaki hareketi ve tüketicilerin gelecekteki duygu ve düşüncelerini anlamaya yönelik deneyler yürüttüler.
Bauhaus University of Weimar öğrencisi olan Cornelia Erdmann, "Wallmarks" isimli çalışmasında bilgisayarlı tarayıcılarla zamanı yakalamaya çalışıyor. Yaşananların kaydedildiği ve bu kayıtların kısa bir süre görülebildiği bir oda oluşturan genç sanatçı, zaman ve mekanı somutlaştırmaya çalışıyor.
Şangay, Tongji Üniversitesi'nden Weijie Yang, çalışmasına İletişim Tapınağı adını vermiş. Şangay'da geçmişteki tüm yoksulluğa rağmen, iyi komşuluk ilişkilerinin olduğu noktasından yola çıkan Yang, modern iletişim araçları aracılığıyla komşuluğu bugüne taşımayı deniyor. Yang'ın tasarımındaki" İletişim Tapınağı"na bir salonda bulunan büyük bir bilgi monitörüyle giriş yapılıyor. Ziyaretçiler tanışacakları konuşma arkadaşlarını önce bu monitör aracılığıyla tanıyorlar.

bus033.jpg
Siemens Mobile, geleceğin cep telefonunu üç boyutlu olarak tasarlıyor. Üç boyutlu ekranlar sayesinde kullanıcılar telefona dokunmadan mesaj yazabilecek ve diledikleri numarayı arayabilecekler. Parmağın ekranın üstünde dolaşmasını algılayan mekanizma, hareketi metne çevirebilecek.

Bu yıl itibarıyla, yalnızca moda butiklerinde ve şık alışveriş merkezlerinde satılmak üzere piyasaya sürülen Siemens Mobile'ın koleksiyon ürünü Xelibri sınırlı sayıda üretilecek. Oldukça küçük bir boyutta tasarlanan ilk koleksiyonun teması "Dünyada Uzay".

bus035.jpg
Tüketicilerin akıllı ve kendilerini şaşırtacak tasarımlara yönlendiği eğilimini tespit eden Siemens Mobile, iddialı ürünleri SL 55'in kullananın beş duyusuna hitap etmesi ve keyif vermesi hedefiyle tasarlamış. Tabiattaki formları inceleyen tasarım grubu egzotik meyveler ve çiçekler üzerine yoğunlaşarak, en uygun örneğin nar olduğuna karar vermiş.
Ürün kapalı olduğunda küçük, açıldığında (ikiye kesildiğinde) içinden nar taneleri gibi görünen tuş takımı çıkıyor. Lüks bir ürün geliştirebilmek için de Yakut ve Titanyum renklerinde üretilen SL55'in tuşları değerli taşlara benzetilmeye çalışılmış. Telefonun dokusu oluşturulurken kelebek kanadına dokunmaya benzer bir his yaratılması da arzulanmış.



BUSINESS




















HTC Vive Cosmos denedik!HTC'nin yeni sanal gerçeklik gözlüğü Vive Cosmos'u denedik. Bir önceki nesle göre çok daha başarılı olan yeni sanal gerçeklik gözlüğü HTC Vive Cosmos, artık daha kompakt ve neredeyse iki kat daha fazla çözünürlük sunuyor. Bu sayede oyunların içindeyken dış dünyadan kendinizi tamamen soyutlayabiliyorsunuz.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber