En Ve Lego da masumiyetini kaybetti

Ve Lego da masumiyetini kaybetti

24.01.2004 - 00:00 | Son Güncellenme:

Çocukları şiddet eğiliminden uzak tuttuğu ve zeka geliştirdiği için eğitim aracı olarak de kullanılan Lego, savaş ve şiddet kahramanları karşısında pazar kaybedince radikal bir karar aldı. Artık hayaletler, garip yaratıklar ve kötü karakterler de üretmeye başladı

Ve Lego da masumiyetini kaybetti




Dünyanın ünlü oyuncak markalarından Lego'nun satışları hızla düşüyor. Şirket tarafından açıklanan son rakamlara göre 2003 yılında satışlar yüzde 25 oranında azaldı. Geçen yılı 237 milyon dolar zararla kapatan Lego yönetimi, bu yıl küçülmekten başka çarelerinin olmadığını açıkladı. En yakın rakipleri olan Mattel'in ise geçen yılı satışlarda yüzde 17 artış ile kapatması, Lego'nun yönetiminde çalkantılar yarattı. Şirketin yönetim kurulu üye sayısı ani bir kararla 14'ten dokuza düşürüldü.
60 yıldan bu yana çocukların kalbini fetheden renkli tuğlalar, modern dünyanın şiddet eğilimlerine ayak uydurmayı reddettiği için anne babaların gözdesi. Çocukların zekasını, yaratıcılığını geliştirdiği için Avrupa'daki anaokullarında zorunlu ders malzemesi olarak kullanılıyor. Ancak rakipleri karşısından hızla pazar payını yitiriyor.
Satışların düşmesinin en önemli nedeni de Spiderman, Actionman gibi özünde savaş, kavga ve şiddet olan oyuncaklara olan talebin artması. Yetişkinlerin ve eğitimcilerin sevgi ve takdirinin, Lego'yu mali sıkıntıdan kurtarmaya yetmeyeceğini farkeden şirket yönetimi, aslında oyuncağın misyonuna son derece aykırı bir uygulamayı sessiz sedasız devreye soktu. Değişim önce, Lego kahramanlarının maceralarını anlatan Lego Magazine adlı dergilerde başladı.
Genellikle aile ve okul ilişkilerini temel alan çizgi hikayelerde, hayaletler, garip yaratıklar ve kötü karakterler kullanılmaya başladı. Aynı çirkin, yaratıkvari karakterler oyuncaklarda kullanılmaya başlandı. Bu yaratıkların garip araçları, silahları, evleri seri olarak satışa sunulmaya başlandı.
Şirket yönetimi, Lego'nun birçok pazarda kan kaybettiğini itiraf ediyor. Yönetim Kurulu Başkanı Kjeld Kirk Kristiansen, "Bundan sonra karlılık üzerine odaklanacağız, geliştireceğimiz yeni ürünler sayesinde bu yıl kara geçeceğimizi tahmin ediyoruz" diyerek Lego'daki değişimin ipuçlarını veriyor.
Şimdi merak konusu, anne babaların ve eğitimcilerin, masumiyetini kaybeden Lego'ya nasıl tepki göstereceği.



BUSINESS