03.01.2018 01:30 | Son Güncelleme:
EKONOMİ SERVİSİ

Enerjisa ‘yol’a çıktı

Türkiye’de elektrikli araçlar yaygınlaşıyor, yerli oto da istikamet ‘elektrikli’... Bunu dikkate alan Enerjisa şarj istasyonlarının şebekeye etkisini mercek altına aldı. CEO Zaimler, 18 elektrikli araç alıp 160 km yol yaptıklarını ve kullanım profilleri oluşturduklarını açıkladı

Elektrik dağıtım ve perakendesinde sektörün en büyük oyuncusu olan Enerjisa, şimdi de otoyollardaki ‘elektrikli’ döneme hazırlanıyor. 

Milliyet’e açıklamalarda bulunan Enerjisa CEO’su Kıvanç Zaimler, şunları söyledi:

“Dünyada elektrikli araç kullanımı artıyor. Enerjisa olarak biz de ülkemizde kullanımın artması durumunda şarj istasyonlarının şebekeye etkisini inceledik.

Aldığımız 18 elektrikli araçla 160 bin kilometre yol yaptık. Araçları beyaz yaka yöneticiden, mavi yaka çalışana kadar farklı profiller kullandı.

40 dakikada şarj eden istasyonla 4 saatte şarj eden istasyon arasında sistemde yarattığı etki açısından ciddi fark çıktı.”

Hamle hazırlığı... 

Zaimler topladıkları tüm bilgilerle elektrikli araçlar genele yayıldığı zaman çok rahat hamleler yapabileceklerini vurguladı. 

Dağıtımda yüzde 26, satışta yüzde 22 pazar payı ve 9 milyon müşteriyle Türkiye’de lider durumda olduklarını dile getiren Zaimler şöyle devam etti:

“3 dağıtım şirketimiz olan Ayedaş, Toroslar ve Başkent EDAŞ ile 14 ilde elektrik dağıtım hizmeti sağlıyoruz. Türkiye’de her dört kişiden biri elektriğini Enerjisa’dan alıyor. Hedefimiz kesintisiz ve sürdürülebilir elektrik dağıtım hizmeti sağlamak. Bunun için şebeke yatırımlarımıza hız kesmeden devam ediyoruz.”

Enerji Bakanı Berat Albayrak ile sektörde çok güçlü bir diyalog dönemi başladığını dile getiren Zaimler, “Kamunun farkındalığı, işbirliği çok olumlu ve destekleyici. Gerek regülasyonlarda müşteri odaklı adımlar atılması, milli enerji ve maden politikası ile ülkemizi ileri taşıyacak çalışmalara imza atılacağına inanıyoruz. Bu adımları da Enerjisa olarak destekliyoruz” dedi.

Değişime öncülük  

Dijitalleşmenin tüm endüstriyi sil baştan değiştirdiğini anlatan Zaimler, şöyle devam etti:

“Bu değişime öncülük etmek temel amacımız. Bunun için de ‘big data’yı yorumlayabilen sistemler kullanıyoruz, yeni iş modellerine, teknolojiye ve inovasyona yatırım yapıyoruz.

Öte yandan yeni dünyanın önemli bir iş alanı olarak her sektörde varlık gösteren start-up’lar ve teknoloji merkezleriyle işbirliği içindeyiz. Bunlardan bir tanesi ise İTÜ Çekirdek İnovasyon Programı. Bu program dahilinde 6 tane start-up yapılanmasına maddi ve mentorluk desteğinde bulunuyoruz.”

Yeni nesil ‘akıllı’ park

Zaimler Türkiye’nin ilk akıllı parkını Gaziantep Belediyesi işbirliği ile yaptıklarını dile getirdi. 

Parkta kamusal aydınlatmada enerji verimliliğinin ve halka açık 4G internet hizmetinin öne çıktığını belirten Zaimler, “Elektrikli otobüs alındı. Enerji Depolama ünitesi ile şebeke güçlendirilecek. Güneş takip mekanizmalı ürünlerle üretim var” dedi.

Yerli drone uçuruyor

Dağıtım işinin ihtiyaçları doğrultusunda yerli drone ürettiklerini belirten Zaimler, şunları söyledi: 

“Drone’larımızı kendi ekibimiz yaptı. Amacımız, zorlu hava şartlarında çalışan mavi yaka arkadaşlarımızın ulaşmakta güçlük çektiği yerlere hızla müdahale ederek hizmetimizi aksatmamak, güvenli ve sağlıklı çalışmak. Bugüne kadar yürüttüğümüz drone projelerine 1 milyon liranın üzerinde bütçe ayırdık. Kastamonu’da kullanıyoruz, diğer illerimizde de uygulama örnekleri olacak. Potansiyeli yüksek olan bu projemiz, yabancı dağıtım şirketlerinin dahi ilgisini çekti. İhracatını yapma üzere görüşmelerimiz dahi oldu.” 

Bu habere ifade bırak
  • 1Mutluyum
  • 1Şaşkınım
  • 1Kararsızım
  • 1Kızgınım
  • 1Üzgünüm
Toplam Oy5