Evrenin uzak noktasında 83 gök ada keşfedildi

14.03.2019'de eklendi14.03.2019-16:53 'de güncellendi
Gök bilimciler, evrenin uzak noktasında enerjilerini  süper kütleli kara deliklerden alan 83 gök ada keşfetti.

ScienceDaily'nin haberine göre, Japon, Tayvanlı ve ABD'li gök  bilimciler, Japonya'da Subaru Teleskobu'nun çok yüksek çözünürlüğe sahip  kamerasının çektiği fotoğrafta, 13 milyar ışık yılı uzaklıkta 83 gök adayı tespit  etti.

Gök adaların 13 milyar ışık yılı uzakta olmasının, 13 milyar yıl  önceki varlıklarının gözlemlendiği anlamına geldiği, evrenin bu dönemde yaklaşık  800 milyon yaşında olduğu ifade edildi.

Çalışma ekibinde yer alan, Princeton Üniversitesinde görevli  astrofizik bilimleri profesörü Michael Strauss, "Bu denli yoğun kütleli  cisimlerin, Büyük Patlama'dan hemen sonra oluşabilmesi dikkate değer. Evrenin  erken döneminde kara deliklerin nasıl oluştuğunu ve ne kadar yaygın olduklarını  anlamak, kozmolojik modellerimiz açısından bir meydan okuma." değerlendirmesini  yaptı.

Galaksilerin merkezlerinde bulunan süper kütleli kara deliklerin,  Güneş'in milyonlarca, hatta milyarlarca katı büyüklükte olabileceği ifade  ediliyor.

Kara deliklerin ilk etapta nasıl meydana geldiği soru işareti olmayı  sürdürüyor.

Araştırmanın ayrıntıları "The Astrophysical Journal" ve "Publications  of the Astronomical Observatory of Japan" dergilerinde yayımlandı.