Elma tipi vücuduna sahip olanlar bel bölgesinde yağlanmaya çok meyillidirler.Yüzme ve bisiklet sizin için uygun spor çeşitidir.Eklem yerleriniz hassas olduğu için koşma gibi eklem yerlerine fazla baskı yapan sporlardan kaçınmalısınız. 
 
Kalın belinizi inceltmek için bu bölgeyi çalıştıran aerobik hareketlerini yanında muhakkak kardiyo (bisiklet, cross training gibi ) ile tamamlamalısınız.Elma tipi vücuduna sahip olanlar genellikle karbonhidrat ağırlıklı beslenmeye eğilimli olurlar. Bisküvi, kurabiye gibi pastane ürünleri ve diyet kola tarzında katkı maddesi içeren içecekler sizin için çok zararlıdır. 
 
Diyetinizde bunlar yerine daha tahıllı yiyeceklere yönelmelisiniz. Ayrıca alkol tüketimine en çok dikkat edilmesi gereken grup da elma vücut tipine sahip hatunlardır. Çünkü alkol kalın bir bel bölgesi ve göbeğe kolaylıkla yol açabilir. 
 
Armut tipi vücuduna sahip olanlar basen ve kalçalarda ki yağları eritmek zor olduğundan en çok spor yapması gereken hatunlar sınıfında bulunuyorsunuz. Koşma ve pilates sizin için en uygun sporlardır, spor yapmaya başladığınızda kilolar ilk olarak üst bölgenizde gitmeye başlayacaktır. 
 
Sakın pes etmeyin ! Zamanla basen ve kalça bölgeleriniz de incelmeye başladığını göreceksiniz. Diyetinizde bol bol balık ve yağsız peynir, ızgara et tercih edebilirsiniz.
 
Armut tipi vücuda sahip olanlar selülite oldukça eğimli.  
 
Kahve yerine yeşil çay içerek metabolizmanızı hızlandırabilirsiniz. 
 
Kum saati vücut tipi kımvrımlı bir vücut tipidir. Kilo verdikleri zaman tüm vücutlarından orantılı bir şekilde verirler. Bu yüzden her spor çeşidi sizin için uygun olacaktır. 
 
Kıvrımlı vücut yapınız sayesinde egzersizlerinizden kısa bir sürede iyi sonuçlar almanız da mümkün. Sırt kaslarınızı geliştirmek büyük göğüsleri taşımada denge sağlayacağı için önemlidir. Kum saati tipi vücuduna sahip olanlar verdikleri kiloları geri almamak için aşırı spordan ve hızlı kilo vermekten kaçınmalı, sağlıklı ve dengeli bir spor-diyet programına yönelmelidir. 
 
Diyetinizde bol bol balık ve sebze tüketebilirsiniz. Özellikle doymuş yağdan uzak durmaya çalışın lütfen. Akşamları şeker ve karbonhidrat tüketimine dikkat etmelisiniz. 
 
Dikdörtgen vücut tipi grubundakiler genellikle çok fazla kilolu olmazlar ama ortantısız bir şekle sahip olabilirler. 
 
Bu yüzden spor yaparken vücudunuza orantılı bir görünüm ve kıvrım kazandırmayı amaçlayabilirsiniz. Kardiyodan ziyade omuz ve kalçalarınızda kas yapmak vücut tipinize daha uygun.   Bol tekrarlı dumble setleri yapılabilir veya pilates ile bel bölgenizi inceltmeye çalışabilirsiniz.
 
Metabolizmalar genellikle hızlı çalışır o yüzden sıkı bir diyet yapmanıza gerek olmayabilir. Ancak kilo almasanız bile abur cuburdan uzak durup onun yerine fındık gibi faydalı besinlere yönelebilirsiniz. Az ve sık sık yiyerek formunuzu kolaylıkla koruyabilirsiniz.  
 
Bol proteinli beslenmeye önem veriniz. 
 
Paylaştığım bilgiler umarım işinize yaramış ve faydalı olmuştur ponçiklerim. Detaylı bilgiler veya farklı sorular için; 
 
Extralargehatun@gmail.com