Sık Kullanılanlara Ekle   Açılış Sayfası Yap   İletişim 15 Kasım 2006 / Çarşamba  
Bugünkü Milliyet Gazetesi      Emlak      Arabam      Kariyerim      Cumartesi      Pazar      Ege      Seri İlanlar  
   
 » Detaylı Arama

  SON DAKİKA
  ANA SAYFA
  YAZARLAR
  SİYASET
  EKONOMİ
  FİNANS
  DÜNYA
  SPOR
  GÜNCEL
  YAŞAM
  MAGAZİN
  ASTROLOJİ
  HAVA DURUMU
  ÇİZERLER
  OMBUDSMAN
  Bilim ve Teknoloji
  Kültür ve Sanat
  Eğitim
  TV Rehberi
  Tatil
Haber İndeksi Arşiv Haberci Üyelik
 GÜZELLİK   VİTAMİN   ÇOCUK BAKIMI   HAMİLELİK   DİYET   KADIN SAĞLIĞI 
Babalar sigaraya dikkat!

Babası sigara içen çocukların, damar sertliği, diyabet gibi hastalıklara yakalanma riskinin daha yüksek olduğu belirtiliyor

Harran Üniversitesi'nce (HRÜ) yapılan araştırmada, babası sigara içen çocukların damar sertliği, diyabet ve kansere yakalanma riskinin, içmeyenlere oranla daha yüksek olduğu belirlendi.
HRÜ Tıp Fakültesi Klinik Biyokimya Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Özcan Erel, ''Sigaranın Pasif İçiciler Üzerindeki Etkileri'' çalışması kapsamında, sosyo-ekonomik olarak aynı segmentte bulunan 300 aileye mensup 0-12 yaş arası çocuklar üzerinde araştırma yaptıklarını kaydetti.
300 çocuk üzerinde 3 ay süren çalışmada, kan analizlerinin yapıldığını aktaran Doç. Dr. Erel, babaları sigara içmeyen çocukların savunma ve bağışıklık sisteminin daha dirençli olduğunun tespit edildiğini söyledi.
Bugüne kadar pasif içicilere yönelik sigara dumanının insan sağlığı üzerindeki etkilerinin araştırıldığını ifade eden Doç. Dr. Erel, ''Ancak biz dünyada bir ilki gerçekleştirerek, babası sigara içen çocukların sağlık durumunu araştırdık. Sonuçta, babası sigara içen çocukların damar sertliği, diyabet ve kansere yakalanma riskinin, içmeyenlere oranla daha yüksek olduğu ortaya çıktı'' diye konuştu.

C VİTAMİNİ ŞART
Bazı ülkelerde kapalı ortamlarda sigara içilmesinin yasaklandığını anımsatan Doç. Dr. Erel, çocuklu ailelerin evlerinde sigara içilmemesine özen göstermesi gerektiğini vurguladı.
Doç. Dr. Erel, sigaranın vücuttaki olumsuz etkilerinin ortadan kaldırılması için, C vitamini yönünden zengin meyve ve sebzelerin tüketilmesi gerektiğini sözlerine ekledi.





© 2006 Milliyet