Sık Kullanılanlara Ekle   Açılış Sayfası Yap   İletişim 15 Kasım 2006 / Çarşamba  
Bugünkü Milliyet Gazetesi      Emlak      Arabam      Kariyerim      Cumartesi      Pazar      Ege      Seri İlanlar  
   
 » Detaylı Arama

  SON DAKİKA
  ANA SAYFA
  YAZARLAR
  SİYASET
  EKONOMİ
  FİNANS
  DÜNYA
  SPOR
  GÜNCEL
  YAŞAM
  MAGAZİN
  ASTROLOJİ
  HAVA DURUMU
  ÇİZERLER
  OMBUDSMAN
  Bilim ve Teknoloji
  Kültür ve Sanat
  Eğitim
  TV Rehberi
  Tatil
Haber İndeksi Arşiv Haberci Üyelik
 GÜZELLİK   VİTAMİN   ÇOCUK BAKIMI   HAMİLELİK   DİYET   KADIN SAĞLIĞI 
Anne sütü kalp krizini azaltıyor

Araştırlamalar, anne sütü ile beslenen çocukların tansiyon ve kalp krizi risklerinin azaldığını gösteriyor

Bristol Üniversitesi bilim adamlarının yaptıkları araştırmalar, anne sütüyle beslenmenin uzun vadedeki faydaları arasında, tansiyon üzerindeki olumlu etkisinin bulunduğunu ve bu sayede kalp krizi risklerinin azaldığını ortaya koydu.
Bilim adamları, anne sütüyle beslenen bebeklerin biberonla beslenenlere göre daha düşük tansiyonu olduğuna dikkati çekerken, bunun da bu bebeklerin ileriki yaşamlarında kalp krizi geçirme riskinin daha düşük olacağı anlamına geleceğini bildirdi.
Sonuçları Circulation adlı tıp dergisinde yayımlanan araştırmaya kuşkuyla yaklaşan bazı uzmanlarsa anne sütünün yüksek tansiyon konusunda koruyucu bir etkisi bulunduğuna dair iddiaların iyi araştırılması gerektiğini belirtiyor.
Bristol Üniversitesi araştırmasının, 0-7 yaş arasında yaklaşık 5 bin bebek üzerinde yapıldığı ve araştırma sırasında doğum kilosu, ailenin sosyo-ekonomik durumu ve benzeri diğer etmenlerin de göz önünde tutulduğu belirtiliyor.
Araştırmayı yapan bilim ekibi, anne sütünün koruyuculuğunun formülünde yattığını da belirtirken, sütte bulunan damar sertliğini önleyici yağ asitlerinin bu sonucu sağladığının altını çiziyor. Bilim adamları, aynı türdeki asitlerle zenginleştirilen formül mamaların da aynı koruyuculuğu sağladığını belirtiyor.





© 2006 Milliyet