20 Şubat 2003 Perşembe
 
 
 BİZE ULAŞIN | ARŞiV | KÜNYE | HABER İNDEKSİ |  SIK KULLANILANLARA EKLE |  AÇILIŞ SAYFASI YAP  












Diyette yeni dönem: Bol protein

Diyet hakkında yapılan yeni araştırmanın sonucunda, fazla protein ve az karbonhidrat önerildi

     Illinois Üniversitesi'nden Prof. Dr. Donald Lyman ve ekibinin yaptığı araştırmada, beslenme ve fiziksel aktivitenin ilişkisi ele alındı.
     Ekibin 10 hafta süren araştırma sırasında, ideal vücut ölçüsüne sahip 24 orta yaşlı kadına günde 1700 kalori içeren diyet uygulandı.
     İkiye gruba ayrılan kadınların bir grubuna, ABD'de günlük tavsiye edilen yüzde 55 karbonhidrat, yüzde 15 protein ve yüzde 30 yağ içeren diyet, diğerine ise yüzde 40 karbonhidrat, yüzde 30 protein ve yüzde 30 yağ içeren diyet uyguladı.
     Uygulama sonucunda, her iki gruptaki kadınların ortalama 8 kilo verdikleri saptandı. Fazla protein alan kadınlar, vücutlarındaki yağdan ortalama 6 kilo 150 gram, adalelerinden ise 850 gram kaybederken, fazla karbonhidrat alan kadınlar 5 kilo 200 gram yağ ve adalelerinden 1,5 kilo verdiler.
     Proteinli beslenmenin iki kat daha yararlı olduğunu belirten araştırmacılar, fazla protein alanların daha fazla kalori yakarak, vücuttaki yağ oranını düşürdüklerini açıkladı.