Sık Kullanılanlara Ekle   Açılış Sayfası Yap   İletişim 03 Mayıs 2004 / Pazartesi  
Bugünkü Milliyet Gazetesi      Business      Otomobil      Popüler Kültür      Cumartesi      Pazar      Ege  
   
 » Detaylı Arama

  SON DAKİKA
  ANA SAYFA
  YAZARLAR
  SİYASET
  EKONOMİ
  FİNANS
  DÜNYA
  SPOR
  GÜNCEL
  YAŞAM
  MAGAZİN
  ASTROLOJİ
  TEKNOLOJİ
  HAVA DURUMU
  OMBUDSMAN
  ÇİZERLER
Haber İndeksi Arşiv Haberci Üyelik
 GÜZELLİK   VİTAMİN   ÇOCUK BAKIMI   HAMİLELİK   DİYET   KADIN SAĞLIĞI 
ÖĞÜN SAYISINA DİKKAT

Öğün atlamanın metabolizmayı yavaşlatarak kilo vermeyi zorlaştıracağını belirten uzmanlar, rejim yapmak için uzun süre aç kalmanın, trafik ve iş kazalarına da neden olacağını ifade ediyor.

Öğün atlamanın, bazal metabolizmayı (iç organların istem dışı harcadığı enerji) yavaşlattığını ve bu nedenle vücudun enerji harcamasını azalttığını ifade eden Samsun Ondokuz Mayıs Üniversitesi'nden Doç. Dr. Funda Elmacıoğlu, ''Rejim yapacağım diye uzun süre aç kalmak, anlama ve algılama düzeyini azaltır, trafik ve iş kazalarına neden olur'' dedi.
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Öğretim Üyesi ve Beslenme Uzmanı Doç. Dr. Elmacıoğlu, günümüzde insanlar zamanla yarıştığı için, genellikle sabah kahvaltısı yapmadığını ya da öğle yemeklerini geçiştirdiklerini belirtti. Doç. Dr. Elmacıoğlu, şunları söyledi:
''Oysa sabah kahvaltısı yapmamak ve öğleye kadar uzunca bir süre aç kalmak, organizmanın sağlıklı çalışmasını engeller. Uzun süren açlıklarda bireyin kan şekeri düşer. Bu durum, ister istemez çalışma ve aktivite düzeyini etkiler. Bu şekilde istemeyerek ya da rejim yapacağım diye uzun süre aç kalmak, anlama ve algılama düzeyi azalır, trafik ve iş kazalarına neden olur.''
Öğün sayısı
Öğün atlamanın, bazal metabolizmayı (iç organların istem dışı harcadığı enerji) yavaşlattığını ve bu nedenle vücudun enerji harcamasını azalttığını ifade eden Doç. Dr.
Elmacıoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:
''Bu da şişmanlığın bir nedenidir. Çevrenizde pekçok kişinin, öğün atlayarak, öğün sayısını azaltarak ya da uzun süre aç kalarak zayıflamak istediğine, ancak bir türlü zayıflayamadığına tanık olmuşsunuzdur. Halbuki öğün atlamak yerine, günde en az 3 ana (kahvaltı, öğle yemeği, akşam yemeği) ve 2-3 ara öğün (kuşluk, ikindi, gece) olmak üzere, besinleri 5-6 öğünde önerilen miktarlarda tüketmek sağlıklıdır.''
''Sık aralıklarla beslenmek, gereğinden fazla yemek yemeyi önler''diyen Doç. Dr. Elmacıoğlu, ''Sık aralıklarla alınan gıda acıkmayı önleyerek, sonraki öğünde besin alımını azaltır. Her öğünden sonra besinlerin ısı etkisiyle enerji harcamasını artırır ve yine insanlarınkan şekerinin kontrolünü ve düzenlenmesini sağlar'' diye konuştu.
Doç. Dr. Elmacıoğlu, yeterli ve dengeli beslenmek için öğün atlanmamasına, bunun alışkanlık haline getirilmemesine ve günlük ihtiyacın en az üç öğünde tüketilmesine özen gösterilmesini önerdi.





© 2004 Milliyet