Sık Kullanılanlara Ekle   Açılış Sayfası Yap   İletişim 03 Mayıs 2004 / Pazartesi  
Bugünkü Milliyet Gazetesi      Business      Otomobil      Popüler Kültür      Cumartesi      Pazar      Ege  
   
 » Detaylı Arama

  SON DAKİKA
  ANA SAYFA
  YAZARLAR
  SİYASET
  EKONOMİ
  FİNANS
  DÜNYA
  SPOR
  GÜNCEL
  YAŞAM
  MAGAZİN
  ASTROLOJİ
  TEKNOLOJİ
  HAVA DURUMU
  OMBUDSMAN
  ÇİZERLER
Haber İndeksi Arşiv Haberci Üyelik
 GÜZELLİK   VİTAMİN   ÇOCUK BAKIMI   HAMİLELİK   DİYET   KADIN SAĞLIĞI 
Karbonhidrat diyeti riskli

Bir grup bilim adamı, diyet yapanların gözdesi olan düşük karbonhidrat - yüksek protein diyetinin, böbrek taşıyla kemik kaybı riskini tırmandırdığı saptadı. İlginç araştırma rapor olarak yayınlandı...

ABD'DE, Güney Dallas Tıp Merkezi'nde, 6 ay süren bir araştırmada, düşük karbonhidrat-yüksek protein diyeti yapan kişiler incelendi. Bu kişilerin idrarlarında, böbrek taşını engelleyen sitrik tuzu oranında yüzde 25 azalma gözlendi. The American Journal of Kidney Diseases dergisinde yer alan raporda Dr. Chia - Ying Wang, bu diyeti uygulayanların sağlık açısından kendilerini riske soktuklarını açıkladı.
VÜCUDUN enerji harcamak için karbonhidrata ihtiyacı olduğuna işaret eden uzmanlar, karbonhidrat eksikliğinin, vücudu enerji yakmak için başka kaynaklara (yağlara) yönlendirdiğini, bu durumda da kandaki asit miktarının arttığını belirtiyor. Vücudun yağları kullanarak enerji harcamasıyla, ketoasidoz (kanda keton cisimciklerinin artmasıyla meydana gelen patalojik durum) meydana geldiği biliniyor.






© 2004 Milliyet