Sık Kullanılanlara Ekle   Açılış Sayfası Yap   İletişim 29 Eylül 2006 / Cuma  
Bugünkü Milliyet Gazetesi      Emlak      Arabam      Kariyerim      Cumartesi      Pazar      Ege      Seri İlanlar  
   
 » Detaylı Arama

  SON DAKİKA
  ANA SAYFA
  YAZARLAR
  SİYASET
  EKONOMİ
  FİNANS
  DÜNYA
  SPOR
  GÜNCEL
  YAŞAM
  MAGAZİN
  ASTROLOJİ
  HAVA DURUMU
  ÇİZERLER
  OMBUDSMAN
  Bilim ve Teknoloji
  Kültür ve Sanat
  Eğitim
  TV Rehberi
  Tatil
Haber İndeksi Arşiv Haberci Üyelik
 GÜZELLİK   VİTAMİN   ÇOCUK BAKIMI   HAMİLELİK   DİYET   KADIN SAĞLIĞI 
Akdeniz diyeti ömrü uzatıyor

Fındık, ceviz gibi sert kabuklu kuruyemişler, peynir ve zeytinyağı açısından zengin "Akdeniz diyeti", kalp krizi ve kanserden ölüm riskini büyük ölçüde azaltıyor


ABD Boston'daki "Brigham and Women's Hospital"den bilim adamları, Yunanistan'da 22 binden fazla kişiyi izleyerek bir araştırma yaptı. Araştırmanın sonuçları "New England Journal of Medicine" adlı tıp dergisinde dün yayımlandı. Buna göre, Akdeniz diyeti, kalp krizinden ölüm riskini yüzde 33, kanserden ölüm riskini ise yüzde 24'lere varan olanlarda azaltabiliyor.
Ayda bir kez et
Akdeniz diyeti, aslında ülkeden ülkeye değişiyor, farklı bir tipi oluyor. Ancak bu diyet, genel olarak ayda bir et, haftada bir ise tavuk eti, yumurta ve tatlıyı içeriyor. Bu diyette çeşitli sebzeler, meyveler, fındık, ceviz gibi sert kabuklu kuruyemişler, baklagiller, rafine edilmemiş tahıllar, zeytinyağı, peynir, yoğurt ve balık ise genellikle her gün yeniyor. Şarap da orta düzeyde alınıyor.
Bütünü yararlı
Çalışmaya katılan Frank Hu, diyetteki belirli gıdaların kalp krizi ve kansere karşı bir şekilde etki gösterip riski düşürdüğünü belirtti. Ekip Başkanı Atina Üniversitesi'nden Antonia Trihopulu ise "İnsanın sağlığını bu derecede koruyan, diyete dahil belirli bir gıda değil. Gıdalar tek başlarına daha az etkiye sahip olabilir" dedi.





© 2006 Milliyet