20 Şubat 2003 Perşembe
 
 
 BİZE ULAŞIN | ARŞiV | KÜNYE | HABER İNDEKSİ |  SIK KULLANILANLARA EKLE |  AÇILIŞ SAYFASI YAP  




Cilt kırışıklıkları boğazdan geçer

Bilim adamları, güneş ışınlarından meydana gelen cilt kırışıklıklarının yiyeceklerle de ilgisi olduğunu saptadı

     Avustralya'da Monash Üniversitesi'nde, Avustralya, Yunanistan ve İsviçre'de yaşayan 453 kişi üzerinde yapılan araştırmalarda, sebze, baklagiller ve zeytinyağı ile beslenen insanlarda, yaşlandıkları zaman daha az cilt kırışıklıkları meydana geldiği belirlendi.
     Araştırmacılar, sebze, baklagiller, zeytinyağı ve bazı meyvelerin, güneş ışınlarının olumsuz etkisine karşı cildi koruduğunu kaydetti.
     Cildi güneş ışınlarının etkisinden koruyan diğer anti-kanserojen besinler ise balık, erik, elma ve çay olarak sıralanıyor. Ciltte kırışıklıkların, et, sütlü besinler, şeker, tereyağı ve margarin tüketenlerde daha fazla meydana geldiği gözlendi.









DOKTOR BENİ
BAŞTAN YARAT