20 Şubat 2003 Perşembe
 
 
 BİZE ULAŞIN | ARŞiV | KÜNYE | HABER İNDEKSİ |  SIK KULLANILANLARA EKLE |  AÇILIŞ SAYFASI YAP  




Diyet, göğüs kanseri riskini azaltıyor

Polonyalı bilimadamları, meyve ve liflerle zenginleştirilen diyet beslenmesi ve egzersizin meme kanseri riskini azalttığını belirtiyor

     Bilimsel bir çalışma yürüten araştırmacılar, kadınlarda az kalorili diyet beslenmesinin ve egzersizin meme kanseri riskini azalttığını açıkladı.
     Polonya Krakow'da bulunan Kamu Sağlığı Enstitüsü uzmanlarının araştırmasınada, sebze, meyve ve liflerle zenginleştirilen bir beslenme diyetinin, kadınları daha sağlıklı ve formda kılacağı belirtildi.
     Araştırmada, diyet ve enerjinin meme kanserinde önemli bir rol oynayan östrojen ve progesteron hormonlarının konsantrasyonuyla bağlantılı olduğunun görüldüğü belirtildi.
     İngiliz tıp dergisinde yayınlanan araştırmaya göre, Leh araştırmacı Grazyna Jasienska, meme kanseri riskinin kadınların yaşam biçimiyle değişebileceğini söyledi.
     Jasienska, fiziksel aktivitedeki artışla düşük kalorili beslenmenin progesteron ve östrojen konsantrasyonunu düşürerek meme kanseri riskini azaltabileceğini kaydetti.