
|
Göğüs kanserine karşı turpgiller
Araştırmalar, turpgillerin içerdikleri kimyasal maddelerin meme kanserine karşı koruyucu etkileri olduğunu gösteriyor
Türk Meme Hastalıkları ve Meme Kanseri Vakfı Başkanı Dr. Can Gürbüz, yapılan birçok bilimsel çalışmanın, turpgillerden zengin beslenmenin, meme kanseri riskini azalttığını gösterdiğini bildirdi.
Dr. Gürbüz, yaptığı yazılı açıklamada, Amerikan Klinik Beslenme Dergisi'nin bu ayki sayısında yayınlanan bilimsel araştırmaya göre, turpgillerin içerdikleri kimyasal maddelerin, meme kanserine karşı koruyucu etkileri olduğunu vurguladı.
30 gram brokolinin bir portakaldan daha fazla C vitamini, bir bardak sütten daha fazla kalsiyum, bir dilim kepek ekmeğinden de daha fazla lif içerdiğine işaret eden Dr. Gürbüz, ayrıca, zengin bir A vitami kaynağı olduğunu kaydetti.
Bunun yanı sıra karnabahar, lahana, turp gibi turpgillerin zengin izotiyosiyanat içerdiklerini, bunun da vücudun kanserle savaşta en önemli silahlarından biri olan ''faz iki enzimlerin'' üretimini artırdığını ifade eden Dr. Can Gürbüz, ''Bu enzimler, DNA'da bozulmaya yol açarak kansere neden olan kimyasal maddelerin etkilerini önlüyor. Yapılan birçok bilimsel çalışma, turgillerden zengin beslenmenin, meme kanseri riskini azalttığını gösteriyor'' dedi.
|
|

|