Sık Kullanılanlara Ekle   Açılış Sayfası Yap   İletişim 03 Mayıs 2004 / Pazartesi  
Bugünkü Milliyet Gazetesi      Business      Otomobil      Popüler Kültür      Cumartesi      Pazar      Ege  
   
 » Detaylı Arama

  SON DAKİKA
  ANA SAYFA
  YAZARLAR
  SİYASET
  EKONOMİ
  FİNANS
  DÜNYA
  SPOR
  GÜNCEL
  YAŞAM
  MAGAZİN
  ASTROLOJİ
  TEKNOLOJİ
  HAVA DURUMU
  OMBUDSMAN
  ÇİZERLER
Haber İndeksi Arşiv Haberci Üyelik
 GÜZELLİK   VİTAMİN   ÇOCUK BAKIMI   HAMİLELİK   DİYET   KADIN SAĞLIĞI 
Kahve, kadınlara yararlı

Bilim adamları, günde 4 fincan kahve içen kadınlarda safra kesesi taşı oluşumunun azaldığını gözledi. Safra taşı, kadınlarda daha sık rastlanıyor...

Bilim adamları, günde 4 fincan kahvenin kadınlarda safra kesesi taşı oluşumunu engellediğini açıkladı.
Gastroenterology dergisindeki habere göre, konuyla ilgili araştırma, ABD'de 80 bin hemşire üzerinde yapıldı. Bilim adamı Michael Leitzmann ve ekibi, araştırmaya katılan hemşireleri 20 yıl süreyle izledi. Araştırma sonucunda, günde en az dört fincan kafeinli kahve içen kadınların safra kesesi taşından dolayı ameliyat olma riskinin yüzde 25 oranında düştüğü ortaya çıktı.
Günde dört fincan kahveden fazla içen kadınlarda bu koruyucu etkinin daha da artığını kaydeden bilim adamları, kafeinin safra keseninin kasılmasını sağladığını, bunun da taş oluşumunu engellediğini tahmin ettiklerini söylediler.
Leitzmann, ''Kahve içmeyen kadınlar şimdi kahveye başlamak zorunda değil, fakat kahve içenler, koruyucu etkisi sayesinde içmeye devam edebilirler'' dedi.
Daha önce yapılan araştırmalarda kahvenin erkeklerde de benzer etki yaptığını belirten bilim adamları, safra kesesi taşının kadınlarda daha sık rastlandığına dikkat çektiler.




© 2004 Milliyet