Sık Kullanılanlara Ekle   Açılış Sayfası Yap   İletişim 03 Mayıs 2004 / Pazartesi  
Bugünkü Milliyet Gazetesi      Business      Otomobil      Popüler Kültür      Cumartesi      Pazar      Ege  
   
 » Detaylı Arama

  SON DAKİKA
  ANA SAYFA
  YAZARLAR
  SİYASET
  EKONOMİ
  FİNANS
  DÜNYA
  SPOR
  GÜNCEL
  YAŞAM
  MAGAZİN
  ASTROLOJİ
  TEKNOLOJİ
  HAVA DURUMU
  OMBUDSMAN
  ÇİZERLER
Haber İndeksi Arşiv Haberci Üyelik
 GÜZELLİK   VİTAMİN   ÇOCUK BAKIMI   HAMİLELİK   DİYET   KADIN SAĞLIĞI 
Alkolün yanında B6 ve folate

Alkol kullanan kadınlarda folate ve B6 vitaminin, meme kanserine karşı koruyucu olabildiği saptandı


Önceki birçok araştırmada alkolle meme kanseri arasında ilişki olduğunu saptayan araştırmacılar, alkol bağlantılı meme kanseri riskinde folate vitamininin, hastalığı önleyici etki ortaya koyabildiğini belirledi.

Doğal olarak folik asitten meydana gelen folate, yapraklı sebzelerde ve kahvaltıda yenilen güçlendirilmiş tahıl gevreklerinde bolca bulunuyor.

712 meme kanseri ve 712 sağlıklı kadın denek üzerinde yapılan araştırmada, deneklerin kanlarındaki folate, B6 ve B12 vitaminleri değerlendirilerek, meme kanserine karşı taşıdıkları risk gözlendi.

Araştırma sonucunda, kanlarında yüksek oranda folate bulunan kadınlarda meme kanseri riskinin, düşük bulunan deneklere göre yüzde 27 daha az meydana gelebildiği belirlendi.

Folate ve B6 vitamininin, günde bir kadeh şarap veya başka bir içki tüketen kadınlardaki meme kanseri riskini yüzde 89 azaltabildiği kaydedildi.

Araştırmacılar, kanlarında bol miktarda B6 vitamini bulunan kadınlarda, kanlarında yeterli oranda B6 vitamini bulunmayan kadınlara göre meme kanseri riskinin, yüzde 30 daha az meydana gelebildiğini gözledi.

B12 vitamininin ise menopoz öncesi kadınları meme kanseri riskinden koruyabildiği, menopoz sonrası kadınlarda aynı etkiyi ortaya koymadığı saptandı.

Harvard Tıp Okulu araştırmacıları, günde bir bardak portakal suyu, kahvaltıda yenilen güçlendirilmiş tahıl gevrekleri veya vitamin haplarının, risk grubunda bulunan kadınları meme kanserinden koruyabileceğini bildirdi.

Araştırma raporu, Amerikan Ulusal Kanser Enstitüsü dergisinde yer aldı.



© 2004 Milliyet