Sık Kullanılanlara Ekle   Açılış Sayfası Yap   İletişim 29 Eylül 2006 / Cuma  
Bugünkü Milliyet Gazetesi      Emlak      Arabam      Kariyerim      Cumartesi      Pazar      Ege      Seri İlanlar  
   
 » Detaylı Arama

  SON DAKİKA
  ANA SAYFA
  YAZARLAR
  SİYASET
  EKONOMİ
  FİNANS
  DÜNYA
  SPOR
  GÜNCEL
  YAŞAM
  MAGAZİN
  ASTROLOJİ
  HAVA DURUMU
  ÇİZERLER
  OMBUDSMAN
  Bilim ve Teknoloji
  Kültür ve Sanat
  Eğitim
  TV Rehberi
  Tatil
Haber İndeksi Arşiv Haberci Üyelik
 GÜZELLİK   VİTAMİN   ÇOCUK BAKIMI   HAMİLELİK   DİYET   KADIN SAĞLIĞI 

E vitamini kalp hastalıklarını önlemiyor

The Lancet dergisi, Clevland Clinic tarafından yapılan araştırmanın, E vitamini ile beta karoten haplarının kalp hastalıklarını önlemediğini, aksine sağlık için daha zararlı olabileceğini gösteren sonuçlarına yer verdi

İngiltere'de yayımlanan The Lancet Tıp Dergisi, her birine en az bin kişinin katıldığı 15 ayrı klinik deneyin sonuçlarının, günlük vitamin kullanımının kardiyovasküler hastalıkların karşısında hiçbir koruma sağlayamadığını yazdı.

Araştırmaya önderlik eden Dr. Marc Peen de E vitaminin kalp rahatsızlığı olan ya da bu riski taşıyan kişilere hiçbir faydası bulunmadığını, beta karotenin ise daha çok zarar verebildiğini savundu.

Bu zarar riski yüzünden de hastaların bu tür ilaçları kullanmaya özendirilmemesi uyarısında bulunan Dr. Penn, ''Vitamin kullanımını desteklemiyoruz'' dedi.

Lancet, vitamin üreticilerinin ise, yapılan çalışmanın güvenilirliğine karşı çıktıklarını bildirdi. Bu hapların üreticileri adına Dr. Ann Walker tarafından yapılan açıklamaya da yer veren Lancet, Walker'ın, ''Vitamin hapları ve antioksidantlar doğru dozda kullanılırsa son derece etkin bir koruma sağlayabilir'' dediğine dikkat çekti.

İngiltere'de faaliyet gösteren Gıda Standartları Ajansı, bu konuda geçen ay da bir uyarıda bulunmuş ve büyük dozlarda C vitamini, kalsiyum ve demir alımının da sağlık üzerinde zararları olabileceğine dikkat çekmişti.





© 2006 Milliyet