Sık Kullanılanlara Ekle   Açılış Sayfası Yap   İletişim 29 Eylül 2006 / Cuma  
Bugünkü Milliyet Gazetesi      Emlak      Arabam      Kariyerim      Cumartesi      Pazar      Ege      Seri İlanlar  
   
 » Detaylı Arama

  SON DAKİKA
  ANA SAYFA
  YAZARLAR
  SİYASET
  EKONOMİ
  FİNANS
  DÜNYA
  SPOR
  GÜNCEL
  YAŞAM
  MAGAZİN
  ASTROLOJİ
  HAVA DURUMU
  ÇİZERLER
  OMBUDSMAN
  Bilim ve Teknoloji
  Kültür ve Sanat
  Eğitim
  TV Rehberi
  Tatil
Haber İndeksi Arşiv Haberci Üyelik
 GÜZELLİK   VİTAMİN   ÇOCUK BAKIMI   HAMİLELİK   DİYET   KADIN SAĞLIĞI 

Kısa... Kısa... Kısa...

İşte başlıklar: 'Kafein unutkanlığa neden olabilir', 'Domates yiyerek kalbi koruyun', 'Magnezyum kadınlar için önemli'...

Domates yiyerek kalbi koruyun
Uzmanlar kalbi koruyan likopen adlı maddenin, kalp sağlığı için çok önemli olduğunu belirterek, bu maddenin domates suyunda hayli fazla olduğuna dikkat çekiyor.

Kafein unutkanlığa neden olabilir
İtalya'da üniversite öğrencileri arasında yapılan yeni bir araştırma, kahvenin içerdiği kafeinin unutkanlığa sebep olduğunu ortaya koydu. Araştırmaya göre denekler, çok iyi bildikleri bazı kelimeleri hatırlamakta zorluk çekiyorlar. Yani kafein unutkanlığın daha sık yaşanmasına yol açıyor.

Folik asit zengini besinler depresyonu önlüyor
Bilim adamları ıspanak, fındık ve yumurta gibi folik asit açısından zengin besinlerin, depresyon riskini azalttığı görüşünde.

Endoplazmik retikulumun önemi
Hücre içerisinde bulunan ve endoplazmik retikulum diye adlandırılan organelde gelişen stres veya aşırı yüklenme, şişmanlıkta tip 2 diyabetin gelişiminde etken. Endoplazmik retikulum hücre içerisinde, alınan besinlerin işlenmesinde, yağların değişiminde, yeni proteinlerin üretiminde ve birçok sentezde yerini alır. Şişmanlıkta aşırı besin alımının ve bunların formunun, endoplazmik retikulum üzerinde taşıyabileceğinden daha fazla yük oluşturduğu ve bunun da tip 2 diyabet gelişiminde çok önemli rol oynayan insülin direncinin gelişiminde ana bir etken olduğu ortaya çıkmıştır.

Egzersiz bağışıklık sistemini güçlendiriyor
Yaşam tarzı faktörleri, bağışıklık sistemini güçlendirmek ya da zayıflatmak yönünden etkili olabilir. Diyet, stres ve fiziksel aktivite bu faktörleri oluşturur. Yetersiz beslenme ve uygun besinlerin eksikliği immün sistemi zayıflatabilir. Kanser gibi bağışıklık sistemi hastalıklarında diyet ve stres kontrolünün yanı sıra egzersizin de tedavinin bir parçası olduğu bulunmuştur.

Lifli yiyecekler kan basıncına iyi gelir
Lif bakımından zengin yiyeceklerle beslenerek kalp basıncınızı dengeleyebilirsiniz.

Magnezyum kadınlar için önemli bir destek
Yapılan araştırmalarda regl öncesi sinirlilik ve aşırı ödem yaşayan kadınlarda magnezyum eksikliği görülmüş ve oral yolla magnezyum alımıyla birlikte bu belirtilerde büyük oranlarda azalmalar izlenmiştir.

Az kalori alanlar uzun süre yaşıyor
ABD'deki Kaliforniya Üniversitesi'nde fareler üzerinde yapılan araştırma, ileri yaşlarda da sağlıklı beslenerek ve az kalori alarak ömrün aylarca, hatta yıllarca uzatılabileceğini gösterdi.






© 2006 Milliyet