Teknoloji Facebook gençlerin yeni favori uygulaması TBH'yi satın aldı! Peki nedir bu TBH?

Facebook gençlerin yeni favori uygulaması TBH'yi satın aldı! Peki nedir bu TBH?

17.10.2017 - 13:23 | Son Güncellenme:

Facebook daha genç kullanıcılar bulmaya çalışıyor, bu yüzden lise öğrencileri arasında popüler olan TBH adlı anonim uygulamayı satın aldı. TBH adlı uygulama yalnızca birkaç hafta içinde milyonlarca kez indirildi.

Facebook gençlerin yeni favori uygulaması TBHyi satın aldı Peki nedir bu TBH

milliyet.com.tr

Haberin Devamı

Facebook, bugüne kadar 5 milyondan fazla indirilen ve gençler arasında oldukça popüler olan anonim uygulama TBH'yi satın aldı. TBH özellikle ABD'li gençlerin arasında kullandıkları popüler bir sosyal medya uygulaması. Geçtiğimiz Ağustos ayında iOS işletim sistemine sahip cihazlarda indirilmeye sunulan uygulama, 9 hafta içinde 4 milyon aktif kullanıcıya ulaştı. TBH üzerinden Ağustos ayından bu yana 1 milyar mesajın gönderildiği belirtiliyor.

Facebook'un TBH'yi şirket bünyesine katmak için kurucularına 100 milyon doların altında bir para ödediği söyleniyor. TBH, Pazartesi günü anlaşmayı açıkladı ve bir Facebook sözcüsü, uygulamanın aktif kalacağını ve kurucularının bunu uygulamaya devam edeceğini doğruladı.

Haberin Devamı

Facebook gençlerin yeni favori uygulaması TBHyi satın aldı Peki nedir bu TBH

TBH'nin dört yaratıcısı Bier, Erik Hazzard, Kyle Zaragoza ve Nicolas Ducdodon, Facebook’ın Menlo Park merkez bürosuna katıldı. Facebook’un nakit, mühendislik, anti-spam, denetleme ve yerelleştirme kaynaklarıyla uygulamalarını geliştirmeye devam edecekleri belirtildi.

TBH ekibi konuyla ilgili olarak "Facebook’la bir araya geldiğimizde olumlu etkileşimler yoluyla insanları birbirine bağlama konusunda temel değerlerin birçoğunu paylaştığımızı fark ettik." dedi.

Facebook gençlerin yeni favori uygulaması TBHyi satın aldı Peki nedir bu TBH

Peki TBH nedir ve nasıl çalışıyor?

"Dürüst olmak gerekirse" yani "To Be Honest" sözlerinin kısaltmasını isim olarak kullanıyor. Kullanıcılar isim, soyisim ve okul isimlerini girdikten sonra otomatik olarak uygulamaya dahil oluyorlar. Rehberlerdeki kişileri uygulamaya aktardıktan sonra, rastgele 4 arkadaşıyla birlikte çoktan seçmeli soruları cevaplamaya başlıyorlar. Bu sorular kişilerin diğer arkadaşları tarafından oluşturuluyor. Kullanıcılar sorulara yanıt verebildikleri gibi soru da sorabiliyorlar.

Uygulama, kişilerin kendi aralarında anonim olarak yorum yapmalarını sağlıyor. Erkek kullanıcılar mavi elması temsil ederlerken, kadın kullanıcılar da pembe elması temsil ediyorlar.

Facebook için motivasyon belirgin: Şirket, bir Facebook mülkünü kullanarak bir sonraki gençlik dalgasını almak istiyor. Gençler daha çok Instagram kullansa da Facebook ve Snapchat de gençler arasında oldukça popüler.