Geri Dön
Facebook haber kaynağındaki değişiklik neler getiriyor?

Facebook haber kaynağındaki değişiklik neler getiriyor?

Facebook, haber akışında ciddi değişikliklere gideceğini ve akışta, kullanıcıların neler görüp görmeyeceği konusunda bazı farklılıklar getireceğini duyurdu. Peki Facebook haber akışındaki değişiklikler tam olarak ne?

Mehmet Can Kömürcü
Mehmet Can Kömürcü

Muhtemelen hepimizin bir Facebook hesabı bulunuyor. Popüler platformun ilk çıktığı zamanları şöyle bir hatırlayın. Haber kaynağındaki değişimler büyük hüsranlara ve isyanlara sebep olurdu. Uzun süredir haber kaynağında bir değişiklik yapmayan Facebook şimdi de en büyük değişikliği yapmaya hazırlanıyor desek yeridir. Peki bu değişikliklerle Facebook nasıl bir platforma dönüşecek?

Haberin Devamı

Yenilenen haber kaynağının kullanıcılari çin daha anlamı olacağı söyleniyor. Bu değişimin sebebi pratikte kullanıcıların yakından tanıdığı kişilerin gönderilerini daha fazla görmesi ve haber ve tanınmış kişi sayfalarının gönderilerini daha az görmesi olarak anlatılabilir. Bu değişiklikle beraber kişisel bilgi paylaşımının son derece azaldığı Facebook'ta kullanıcıların kişisel bilgi paylaşımının artması bekleniyor.

Facebook kullanıcıları yorum yapmaz ya da özel hayatları ile ilgili paylaşımlar yapmazsa kullanıcı verisi reklam verenler tarafından kullanılamıyor. Platformun da reklam verenler tarafından gelecek para kaynağına da ihtiyaç var tabiki. Facebook bu değişiklikle beraber bahsi geçen durumun önüne geçmeyi hedefliyor.

Haberin Devamı

Facebook'un bu kararının ardından çok sayıda eleştirel yorum da geldi. Bazı kullanıcılar platformun daha izole ve depresif bir alan haline geleceğini söylüyor. Fakat Facebook bu eleştirileri hoşgörü ile karşılıyor ve platformun daha pozitif bir yer olacağını söylüyor.

Facebook haber kaynağındaki büyük değişiklik ne kadar işe yarar?

Yeni haber kaynağında markalardan, sayfalardan ve haber kurumlarından daha az, kullanıcılardan daha çok gönderi bulunacak. Daha az kavramı videolar için de geçerli.

Bunun sebebi ise Facebook'un video içeriklerini pasif olarak konumlandırması. Yani kullanıcılar video izlemeyi sevse de yorum ve paylaşıma gelince pek de oralı olmuyor.

Yeni haber kaynağına alışmak biraz zaman alsa da tıpkı geçmişte yapılan değişimler gibi buna da bir süre sonra alışacağız.

Instagram.com/mehmetcankmrc
twitter.com/mehmetcankmrc
YouTube.com/mehmetcankomurcu

Benzer İçerikler