Facebook'taki kullanıcı düşüşü ne kadar etkili? Facebook zamanla biter mi?

Facebook'un artık eskisi kadar popüler olmadığı aşikar. Hele gençlerin uğrak mekanı hiç değil. Yaş ortalaması artmış durumda. İstatistik firması Mixpanel de yaptığı araştırmayla bu sonucu doğruladı ve Cambridge Analytica skandalının ardından Facebook'ta gönderi oluşturma, beğenme ve paylaşma oranlarında yüzde 20 gibi büyük bir düşüş yaşandığını söyledi. Peki bu Facebook'un ne kadar umrunda?

Facebook'taki kullanıcı düşüşü ne kadar etkili? Facebook zamanla biter mi?

Facebook artık sadece Facebook değil

Facebook artık sadece Facebook değil

Facebook ilk kurulduğunda gerçek anlamda bir sosyal mecraydı. Amacı eski arkadaşları bulmak, yeni insanlar eklemek, fotoğraf ve durum güncellemeleri paylaşmaktı.

Zamanla büyüdü ve her bir üyesinin ayrı ayrı ilgi alanlarını, konumlarını, tercihlerini, ihtiyaçlarını bilen, depolayan ve satan bir kara kutuya dönüştü.

Hepimiz Facebook'a o kadar ait olmuştuk ve o kadar çok zaman geçiriyorduk ki, bilgilerimizi girmekten de çekinmedik. Her yere dijital izler bıraktık.

Yeni mecralar çıktıktan sonra Facebook terk edilmiş bir şehir gibi köşede bekliyor. Bizler de ya kapattık ya da aktif kullanmıyoruz.

Cambridge Analytica skandalından sonraysa aktif kullanım oranı tamamen dibe vurdu.

Instagram, WhatsApp varken..

Instagram, WhatsApp varken..

Facebook, kullanıcılarının artık eskisi kadar aktif olmamasını çok da dert etmiyor.

Arada bir göstermelik olarak arayüz ve fonksiyon güncellemesi yapsa da bunların işe yaramadığı çok açık.

Facebook'un da çok umrunda değil gibi açıkçası.

Çünkü Facebook gerçekten artık sadece Facebook değil.

Instagram ve WhatsApp onların elinde.

Dünyanın en çok kullanılan iki uygulamasına sahipken eski Facebook'u geri getirmeye neden uğraşsınlar?

Ailenin büyükbabası

Ailenin büyükbabası

Tüm bu gölgede kalma durumuna rağmen Facebook, Zuckerberg imparatorluğunun ilk adımı ve çatısı.

Şirket Facebook üzerine kurulu.

Instagram da, Whatsapp da Facebook tarafından satın alındı. Dolayısıyla sadece yan ürünler.

Facebook gölgede kalıyor olabilir, aktif kullanıcılarını ve popülerliğini kaybetmiş olabilir, yakın zamanda kullanıcı sayısı daha çok düşecek de olabilir. Ama ne yeni mecralar ne de adını kirleten skandallar Facebook'un varlığına o kadar büyük zarar vermedi.
 

Facebook bir paratoner gibi tüm kötü elektriği üstüne çekti, adını kirletti ama ne Instagram'ın ne de WhatsApp'ın marka değeri etkilenmedi.

Halbuki ihlalse ihlal, suçsa suç; aynı uygulamanın laciverdi... Bir nevi, Facebook, ailenin genç üyeleri için kendini feda etti ve hala ediyor diyebiliriz.

Bu makaleye ifade bırak