Facebook'un yeni Facebook markası neden şaka konusu haline geldi?

Facebook, kendini yenilemenin peşinde. Bu kendini yenileme çabası, şirket olan Facebook ile platform olan Facebook'u birbirinden ayırmayı temel alıyor. Ancak epey kişi bunu tuhaf buldu. Zuckerberg bunun nasıl üstesinden gelecek? Jack Dorsey nasıl laf soktu?

Facebook'un yeni Facebook markası neden şaka konusu haline geldi?

'The Facebook'tan 'Facebook'a

'The Facebook'tan 'Facebook'a

Sosyal medyanın ilk gerçek platformu olan Facebook, olayın en başında yalnızca ABD'deki tek bir üniversite öğrencilerinin birbirine ulaşmaları için kurulmuştu: Harvard. 

Daha sonra, önce birkaç üniversitede ve sonra da ABD'nin tamamında kullanılmaya başladı. O zamanlar ismi 'The Facebook'tu.  
 

Sosyal medyanın göbeği

Sosyal medyanın göbeği

Sonra bir baktık, Facebook dünyanın tamamında kullanılmaya başladı ve bugüne kadarki sosyal medya kullanım alışkanlıklarımızın tamamının temelinde yer aldı.

Büyüdükçe büyüdü

Büyüdükçe büyüdü

Facebook, bir platform olarak büyümesinin yanında, kazanılan parayla birlikte -haliyle- bir şirket olarak da büyüdü.

O şirket, Instagram ve Whatsapp gibi devleri satın aldı. Geri kalanını saymaya gerek yok, irili ufaklı pek çok platform ve şirketin sahibi oldu.

'Şirket' haline gelince...

'Şirket' haline gelince...

Fakat Facebook şirketleşip genişledikçe, ortaya büyük bir 'ayrım' çıkmaya başladı. O ayrım şirket yetkililerinin kafasında mıydı, yoksa aslında cidden kullanıcıların böyle bir ayrıma ihtiyacı var mıydı bilmiyoruz.

Şirket olan Facebook'u, platform olan Facebook'tan ayırmak gerekir mi?

Google bunu nasıl çözmüştü?

Google bunu nasıl çözmüştü?

Google, geçtiğimiz yıllarda bu konunun üstesinden gelmeyi, epey mantıklı bir şekilde başarmıştı ve bana soracak olursanız, süreç yönetimi açısından Facebook'un Google'dan öğrenmesi gereken şeyler var.

Google'ın da sahip olduğu onlarca marka olduğu için, bu markaların tamamı Alphabet isimli bir çatı şirketin altında birleştirildi. Alphabet, Google'ın da YouTube'un da sahibi.

Buldukları çözüm biraz ilginç...

Buldukları çözüm biraz ilginç...

Ancak Facebook, ismini korumaya karar vererek ilginç bir şeye imza attı.

Artık Facebook'un sahibi olduğu platform ve uygulamalarda, yukarıda gördüğünüz biraz acemi işi görünen logolar kullanılacak.

Instagram'da Instagram logosu renklerinde, Whatsapp'ta yeşil ve Facebook platformunda da mavi bir logo bulunacak. Bu logolar, şirket olan Facebook'u tanımlamak için kullanılacak.

Yani, 'Instagram from FACEBOOK' sürecine giriyoruz.

'Facebook'tan 'Facebook'a

'Facebook'tan 'Facebook'a

'The Facebook'tan 'Facebook'a evrilen bizim sosyal medya devimizin çatısı, artık 'FACEBOOK' olacak.

Bu kafa karışıklığını, kime ve nasıl anlatabilecekleri de cabası tabii. 

Tepkiler gayet yerinde ve komik

Tepkiler gayet yerinde ve komik

İnsanlar şimdiden sosyal medyada bu konuyla ilgili şakalar yapmaya başladı bile.
 

 

 

Twitter CEO'su Jack Dorsey, Facebook'a adeta laf sokmuş ve eğlenceli bir tweet atmış. Bu tweet de çok fazla retweet ve like aldı.

İnsanlar haliyle, hem çok acemice tasarlanmış olan logoyla hem de bu durumun yaratacağı karışıklıkla şimdiden eğlenmeye başladı.

Nasıl toparlanacak?

Nasıl toparlanacak?

İki farklı Facebook logosundan hangisinin bizim bahsettiğimiz Facebook'u karşılayacağını düşünmek bile yeterince eğlenceli ve işin açıkçası tuhaf. 

Facebook bu durumu kendisi için pozitif bir şey haline getirebilecek mi, bu karışıklıktan yeni bir şafak doğacak mı; birlikte göreceğiz.

Eğlenceli ve Facebook'un gündemde olacağı günler bizi bekliyor. 

andac.uzel@demirorenmedya.com

Bu makaleye ifade bırak