Gündem 'Faciadan 10 gün önce uyarı yapılmış'

'Faciadan 10 gün önce uyarı yapılmış'

17.10.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:

Tekirdağ’ın Çorlu ilçesinde 8 Temmuz’da 25 kişinin hayatını kaybettiği, 340 kişinin de yaralandığı tren kazasına ilişkin bilirkişi raporu ortaya çıktı. 8 Ekim’de savcılığa sunulan 33 sayfalık raporda, kâgir (taş ya da tuğladan) menfez ile tren raylarının arasında aşırı yağışlar nedeniyle boşluk oluştuğu ve kazanın bu nedenle meydana geldiği tespitine yer verildi.

Faciadan 10 gün önce uyarı yapılmış

Raporda, “Menfezin üst tarafında bulunan dolgunun büyük bir kısmının tamamen ortadan kalktığı ve çerçevenin altı boş ve askıda kaldığı görülmüştür. Menfezin kâgir yapıda olduğu ve muhtemelen hattın 1900’lü yılların başında veya öncesinde yapıldığı düşünülmektedir, zira günümüzde artık kâgir menfez yapılmamakta, ağırlıklı olarak beton veya betonarme menfez yapımı benimsenmiştir” denildi. Bilirkişi heyeti raporda, Haydarpaşa Demiryolu Bakım Servis Müdürlüğü’nde Servis Müdürü Vekili Mümin Karasu’nun kazadan 10 gün önce 29 Haziran 2018’de hazırladığı turne raporunda, aşırı yağışların beklendiğini ve gerekli tedbirlerin alınmasını istediği bilgisine yer verdi. Raporda “Söz konusu turne raporundan sonra ve kaza günü meydana gelen şiddetli yağıştan sonra gerekli hat muayenesinin yapılmaması nedeniyle, kazanın meydana gelmesinde bir ihmal ve asli kusur olduğu” kaydedildi.

Haberin Devamı

4 asli kusurlu serbest

Raporda, gerekli bakımları yapmadığı gerekçesiyle Demiryolu Bakım Müdürü Turgut Kurt, Yol Bakım Onarım Şefi Özkan Polat, Hat Bakım ve Onarım Memuru Celaleddin Çabuk ile Köprüler Şefi Çetin Yıldırım’ı ‘asli kusurlu’ buldu.

Çorlu Cumhuriyet Başsavcılığı raporun ardından 4 kişi hakkında gözaltı kararı verdi. İfadeleri alınan 4 şüpheli mahkemece adli kontrol şartıyla serbest bırakıldı. Bilirkişi raporunda makinistler Halil Altınkaya ve Suat Şahin’in kusurlu olmadığı hatta seri fren yaparak büyük kayıpların da önüne geçtiği ifade edildi.