Gündem Festival Suriye’den seslerle sona erdi

Festival Suriye’den seslerle sona erdi

23.07.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

Geçen yılki açılış konserini Damon Albarn ve Suriyeli Müzisyenler Orkestrası ile gerçekleştiren İstanbul Caz Festivali, bu yıl da kapanışı Suriyeli müzisyenler ve Suriyeli Kadınlar Korosu ile yaptı

Festival Suriye’den seslerle sona erdi

24. İstanbul Caz Festivali, dün Sabancı Üniversitesi Sakıp Sabancı Müzesi Fıstıklı Teras’ta düzenlenen özel bir konserle sona erdi. İsviçre’de yaşayan Suriyeli saksofon sanatçısı Basel Rajoub’un, İtalyan perküsyonist Andrea Piccioni ve Suriyeli kanun sanatçısı Feras Charestan ile kurduğu Soriana ekibinin yanı sıra, Tacik dutar virtüözü Sirojiddin Juraev ile sahne aldığı konsere, Suriyeli Kadınlar Korosu konuk oldu. İKSV, Vehbi Koç Vakfı ve Sabancı Vakfı’nın işbirliğiyle, BM Mülteciler Yüksek Komiserliği, Sığınmacılar ve Göçmenlerle Dayanışma Derneği, İnsan Kaynağını Geliştirme Vakfı ve Mülteciyim Hemşerim Dayanışma Ağı ortak projesiyle Türkiye’de yaşayan Suriyeli mültecilerin konseri izlemesi sağlandı.

Haberin Devamı

Ortadoğu’dan ezgiler

Konserin ilk bölümünde, Basel Rajoub’s Soriana ve Juraev, Ortadoğu’dan melodilerin caz ve rock ritimleriyle birleştiği bir performansa imza attı. Piccioni ve Juraev sololarıyla seyircilerden büyük alkış aldı. Sonrasında grupla birlikte sahneye Suriyeli Kadınlar Korosu çıktı. Kendisi de vokal olan, ‘Güzelleme’ ve ‘Farfara’ gibi albümleriyle tanınan Ayşegül Yordam’ın 2015’ten beri birlikte çalıştığı Suriyeli Kadınlar Korosu, ‘Şarkılarımızı Unutmayacağız’ sloganıyla İnsan Kaynağını Geliştirme Vakfı (İKGV) Suriyeli Mültecilere Destek Ofisi desteğiyle kuruldu. Koro konserde aralarında ünlü ‘Hali Hal’in de olduğu, Ortadoğu coğrafyasından türküler ve popüler şarkıları seyircilerle birlikte seslendirdi. SSM’nin tüm bahçesini dolduran seyirciler böylece müziğin birleştirici ve sağaltıcı etkisine bir kez daha tanıklık etti.