Final üstüne final: Basketbolseverlere dost canlısı tavsiyeler

Bu akşam, hem Fenerbahçe Beko-Anadolu Efes hem de Golden State Warriors-Toronto Raptors serisinde önemli bir kırılma noktası olacak. Basketbolseverler için bu geceyi sağlıklı, uykudan verim alarak ve keyifli geçirmek adına birkaç öneri sıraladım.

Final üstüne final: Basketbolseverlere dost canlısı tavsiyeler

Basketbolseverler için rüya gibi gün

Basketbolseverler için rüya gibi gün

Türk basketbolunu ve NBA'î takip etmekten keyif alan herkes için bu akşam ziyadesiyle keyifli ve tansiyonu yüksek geçecek.

Önce Fenerbahçe Beko ve Anadolu Efes, Türkiye Basketbol Ligi final serisinin üçüncü maçında karşı karşıya gelecek, gece ise Golden State Warriors ile Toronto Raptors, final serisinin altıncı maçında ter dökecek.

Türkiye'de ortam gergin

Türkiye'de ortam gergin

Fenerbahçe Beko ve Anadolu Efes arasında yükselen tansiyon, maçlara gösterilen ilgiyi ziyadesiyle artırıyor.

Üçüncü maç yüksek tempolu geçecek ve gerilim artacak.

1-1'i bozacak maç

1-1'i bozacak maç

Kazanan tarafın 2-1 öne geçecek olması da serinin kilit maçlarından biri rolünü üstlendiğini ortaya koyuyor.

Bu nedenle, Türk basketbolseverler, bu maçı kaçırmayacak.

Warriors-Raptors serisi

Warriors-Raptors serisi

Dünyanın diğer ucunda ise Golden State Warriors ve Toronto Raptors, NBA şampiyonluğu mücadelesi veriyor.

Seri, Raptors lehine ilerliyor ve durum 3-2...

Kevin Durant'in aşil tendonu sakatlığı nedeniyle bu maçta olamaması, maçı büyük bir mücadele alanı haline getirecek.
 

Belki de şampiyonluk maçı

Belki de şampiyonluk maçı

Toronto Raptors, Durant'in yokluğunu iyi değerlendirebilirse şampiyonluk kutlaması yapacak.

Warriors maçı kazanırsa da seriyi 3-1'den 3-3'e getirdiği için büyük bir psikolojik avantajla yedinci maça gidecek.
 

Haliyle uykusuz kalınacak...

Haliyle uykusuz kalınacak...

Şimdi, bu iki önemli maçtan biri akşam 21.00'da, diğeri ise gece 04.00'da...

Eh, gün boyu zaten çalıştınız.

Eve yorgun geldiniz, bir maç izlediniz.

İkinci maçı gece 04.00'da izlemeye nasıl enerjiniz kalacak?

Ben birkaç öneri sıraladım.

Süreç, eve girdiğiniz andan itibaren başlıyor.  

1. Akşam yemeği: Hafif, dengeli

1. Akşam yemeği: Hafif, dengeli

"Kahvaltıyı tek başına yap, öğlen yemeğini dostlarınla paylaş, akşam yemeğini düşmanına yedir."

Türkmenistan atasözüydü bu, bir yerden aklımda kalmış. Aşırı haklı bulduğum ama hiçbir zaman hayatıma uygulayamadığım prensiplerden biri.

Hem yemek sonrası ağırlık çökmemesi hem de kısa ve verimsiz bir uykuyu engelleyebilmek için, akşam yemeğini olabildiğince hafif atlatın. 

2. Maçı izlerken hafif atıştırmalıklar

2. Maçı izlerken hafif atıştırmalıklar

Elbette akşam izlenen maçlar sırasında bir şeyler atıştırmak çok keyifli.

Fakat mümkün olduğunca yağlı atıştırmalıklardan uzak durun.

Yağlı atıştırmalıklar da ağır akşam yemeği kadar bedeni yoruyor.
 

3. Kısa bir yürüyüşe çıkın

3. Kısa bir yürüyüşe çıkın

Fenerbahçe Beko-Anadolu Efes maçını bitirdikten sonra kısa bir yürüyüşe çıkın.

Bu yürüyüş, hem yemeğin üzerinizde yarattığı rehaveti atmanızı sağlayacak hem de zihninizi ve bedeninizi gevşetecek.

4. Kahve içmeyin, çay belki

4. Kahve içmeyin, çay belki

Kendinizi kısa bir uykuya hazırlayacağınız için, akşam yemeği sonrası Türk kahvesi geleneğini bu seferlik yıkın ve en fazla bir bardak çay için.

Yapmaya çalıştığımız şey, kısa ve verimli bir uyku uyuyup gerek fiziken gerek mental olarak diğer maça hazır olmak.

5. Kitap arası ve uyku

5. Kitap arası ve uyku

Yürüyüşten sonra duşunuzu alıp, yatağa geçin.

Kısa bir kitap arası, bedeni ve zihni daha da rahatlatacak.

Hafif, sakin ve heyecanlı bir gün geçiriyoruz.

Kitap konusunda da basketboldan uzaklaşmak istemiyorsanız, Bobby Dixon'un biyografisini okuyun.

20-30 sayfa yeterli.

Fazlasını okumak için kendinizi zorlamayın.

Uyumadan önce alarmınızı 04.00'da başlayacak maç için 03.30'a ayarlayın.

Tahmini olarak hesaplayınca tüm bunları yaptığınızda uyumaya hazır olma saatiniz 00.30-0045 aralığına denk geliyor. 
 

6. Alarmı ertelemeden kalkın

6. Alarmı ertelemeden kalkın

03.30'da çalan alarma uyandığınızda, bedeniniz biraz şaşkın ve 'yeterince' uyumamış olmanın verdiği 'mahmurluğa' karşı direnmeye çalışıyor olacak.

Alarmı ertelemeyin.

Kalkın ve şöyle bir balkona çıkın.

Yaz gecesinde ciğerleri genişlete genişlete birkaç derin nefes alın.

İşte uyandınız. 

7. Maçı izlerken ufak bir kahvaltı

7. Maçı izlerken ufak bir kahvaltı

Golden State Warriors-Toronto Raptors maçının ilk yarısında değil ama ikinci yarısında bir kahvaltı yapabilirsiniz.

Bir yandan maç izleyip bir yandan kahvaltı yapmak...

Daha kaliteli ne olabilir yahu?

8. Sabah haberleri ve hayata devam!

8. Sabah haberleri ve hayata devam!

Maç bittiğinde tahminen saat 07.00 suları olacak.

3 saat kadar uyuduk, tüm ihtiyaçlarımızı giderdik, iş arkadaşlarımızla konuşacak binlerce konumuz var, kahvaltımızı bile yaptık ve artık her şey tamam!

İşe de gündeme dair diğer konulara da ziyadesiyle hazırız...

andac.uzel@demirorenmedya.com
 

Bu makaleye ifade bırak