15.02.2018 01:30 | Son Güncelleme:
Hanife Baş

Fotoğraf makinesi profesyonel atakta

Cep telefonlarının her geçen gün gelişen kamerası, fotoğraf makinesi sektörüne yön veriyor. Artık giriş seviyesi fotoğraf makinesi yerine profesyonel fotoğraf makinesi DSLR’lere kayış yaşanıyor. DSLR, Digital Single Reflex Camera’nın’ kısaltması. Türkçe olarak da dijital lensi değiştirilebilir fotoğraf makinesi olarak geçiyor.

Canon Eurasia Kıdemli Satış ve Pazarlama Müdürü Yavuz Bahadıroğlu, Türkiye’deki fotoğraf pazarının şekil değiştirdiğini belirterek, “Geleneksel fotoğraf makineleri adedinde azalma yaşanırken, çekilen fotoğraf sayısı artıyor. Kalite beklentisi de giderek artıyor. Bu nedenle giriş seviyesi kompakt makine adetlerinde bir düşüş yaşanırken, DSLR pazarındaki üst segment ürünlerin pazar payında artış gözlüyoruz. Ortalama fiyatlarda ise bir artış var” dedi.

Hatıralar çekiliyor

Bahadıroğlu, Canon’un fotoğraf makinesi pazarındaki pazar payının bütün ürün gruplarında yüzde 55’lerde, DSLR pazarında ise yüzde 64’lerde olduğu bilgisini verdi. Akıllı telefonların fotoğrafın popülerliğini artırdığını dile getiren Bahadıroğlu, “Araştırmalara göre insanların yüzde 75’i  telefonlarla fotoğraf çekiyor. Bu da yeni grupların fotoğraf dünyasıyla tanışmasını sağladı. Birçok tüketici için akıllı telefonlar günlük spontan fotoğrafları çekmek için giriş seviyesi fotoğraf makinesi halini aldı. Fakat akıllı telefon kullanımı hala tatiller ya da doğumgünü, düğün gibi önemli anlarda oldukça düşük.

Fotoğraflar hatıraları temsil ediyor ve insanlar ileride hatıralarını doğru bir şekilde çekip saklamamaktan dolayı hayal kırıklığına uğramayacaklarından emin olmak istiyor” ifadelerini kullandı.

Yazıcıda da  payını artırdı

Bahadıroğlu, Türkiye’de tüm fotoğraf makinesi pazarında TL bazında yüzde 6’lık bir küçülme gerçekleştiğini de aktararak, bu yıl için euro bazında bir büyüme planlanmadığı halde euro/TL kuruna göre büyüme gerçekleşmesinin olası olduğunu belirtti. Yazıcı ürün grubuna da değinen Bahadıroğlu, “2017 yılında Canon yazıcı ürün grubunda TL bazında yüzde 37 büyüdü. Toplam yazıcı pazarında yüzde 29’luk bir  payımız var”  diye konuştu.

 


 

Bu habere ifade bırak
  • 0Mutluyum
  • 0Şaşkınım
  • 0Kararsızım
  • 0Kızgınım
  • 0Üzgünüm
Toplam Oy0