Ekonomi FRANSIZ KOZMETİK DEVİ FLORMAR’I ÇANTAYA ATTI

FRANSIZ KOZMETİK DEVİ FLORMAR’I ÇANTAYA ATTI

16.08.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:

Fransız şirketi Yves Rocher, yüzde 100 Türk sermayeli kozmetik firması Flormar'ın yüzde 51'ini satın aldı. Kulislerde 120-150 milyon dolar üzerinden pazarlık yapıldığı konuşuluyor

FRANSIZ KOZMETİK DEVİ FLORMAR’I ÇANTAYA ATTI

Fransa merkezli dünya devi Yves Rocher, Türkiye renkli kozmetik pazarında adetsel olarak toplamda yüzde 30’luk paya sahip olan Flormar'ın yüzde 51'ini satın aldı. Kulislerde taraflar arasında pazarlığın 120-150 milyon dolar aralığında yapıldığı konuşuluyor.
Satın alma sonucunda Flormar’ın yüzde 49’u şirketi özellikle 1998’den sonra hızlı büyüme atağına kaldıran sahiplerinde kaldı.
Flormar, satın alma sürecinden sonra da mevcut yönetim tarafından idare edilecek.
2.3 milyar euro ciroya sahip olan Yves Rocher, yılda 300 milyonu aşan ürün satışı gerçekleştiriyor.
Türkiye renkli kozmetik pazarında adetsel olarak yüzde 30’luk paya sahip olan Flormar'ın ise sadece Türkiye operasyonunda yıllık 100 milyon dolar cirosu bulunuyor.
4 kıtada 80’den fazla ülkeye ihracat yapan Flormar, yurtiçinde 98 yurtdışında ise 200’ü aşkın mono brand mağazaya sahip.
İtalyan marka
1970’li yıllarda İtalya’nın Milano kentinde doğan Flormar, 1972 yılında tüm üretimini Türkiye’ye taşıdı. Baba Sami Şenbay’ın Kosan Kozmetik adıyla kurduğu şirkette, 1997’den beri oğulları Cem ve Alp Şenbay işin başında yer alıyor. 2000’de kendi markasıyla yurtdışına açılan Flormar bugün ürünlerini 4 kıtada 80’den fazla ülkeye ihraç ediyor. Flormar ayrıca toptan satış kanalı aracılığıyla da dünyada 40 bin satış noktasında bulunuyor.

7 milyon parçalık üretim
Flormar ürünleri Kosan Kozmetik tarafından Gebze'de üretiliyor. 15 bin ve 6 bin metrekarelik kapalı alana yayılan üretim tesisleri ve aylık 7 milyon parça üretim kapasitesi ile Flormar bugün kozmetik sektörünün en güçlü oyuncuları arasında yer alıyor. 2012 yılında 74 yeni mağaza açmayı hedefleyen marka, perakende pazarında yüzde 20 oranında büyümeyi planlıyordu.

Haberin Devamı

Türkiye kozmetik pazarından fazla ciroya sahip
1959 yılında Fransız kimyager Yves Rocher'in gazeteye verdiği küçük bir ilan bugün 88 ülkede 4 bin aşkın satış noktasına sahip bir kozmetik devi yarattı. Fransa’nın Bretagne bölgesinde üretim yapan marka, ürünlerin aktif bileşenini oluşturan bitkilerin büyük bölümünü yine aynı bölgedeki tarlalalarında yetiştiriyor. Şirket bugün Türkiye kozmetik pazarından fazla ciroya sahip. Öyle ki Türkiye kozmetik pazarı cirosu 2.1 milyar euro iken Yves Rocher Grubu'nun cirosu 2.3 milyar euro..

2000 yılında pazara girdi
2000 yılında Türkiye pazarına giren Yves Rocher, 2010 yılında kendi ofisini açmış. Şirketin Türkiye genel müdürlüğü görevini ise Elif Berker yürütüyor. Markanın halihazırda Türkiye genelinde 20 ilde 50'ye yakın mağazası bulunuyor. Türkiye'de 2015 yılında 100 mağazaya ulaşmayı hedefleyen Yves Rocher, 2013'te Diyarbakır'da mağaza açmayı planlıyor. 2011 yılında yüzde 53 büyüyen şirketin aynı mağazadaki büyüme oranı ise yüzde 35..
Bitkisel içerikli üretim yapan markanın, 800 ürünü bulunuyor. Yves Rocher, yetiştirici, üretici ve dağıtıcı bir kimliğe sahip.

Haberin Devamı

300 MİLYON ÜRÜN SATIŞI YAPIYOR
Yves Rocher'nin bünyesinde 150 kişilik bir araştırma ekibi bulunuyor. Bu ekipte botanistler, etnobotanistler, dermatologlar, biyologlar ve kimyagerler bulunuyorlar. Özellik etnobotanistlerin ilginç bir görevi var. Onlar ülke ülke dolaşarak yerel bitkileri araştırıyorlar.
Bu ekip, Ekvator'dan Kinoa, Meksika'dan Aloe Vera ve Sabırlık Otu, Madagaskar'dan Afloya, Brezilya'dan Anta baklası, Tahiti'den Monoi yağı, Kanada'dan Akçağacı, İspanya'dan Nar, Fas'dan Argan Yağı, Japonya'dan Pirinç, Hindistan'dan Pamuk Çiçeği, Bulgaristan'dan Gül gibi çok sayıda ülkenin yerel bitkisini kozmetiğe kazandırmış.
Markanın araştırma ekibi bitki dünyasından 1100 ayrı bitkisel içerik ve 50’den fazla markaya patentli formül sağlamış.
Marka bugün yılda 300 milyonu aşan ürün satışı gerçekleştiriyor.