Renklere göre sebze ve meyvelerin bir değeri olduğunu biliyor musunuz? Örneğin mor renkli meyve ve sebzelerin sağlığımız için birçok faydası bulunuyor. Acaba bu süper sebzeler buzdolabında hak ettiği yerde mi? Bilinçli ve doğru beslenme meraklılarına sadece gizli bir ipucu mor. Bu sebzeleri mor yapan, bu renkten sorumlu olan "antosiyanin" adlı bir madde var. Ve bu madde  yüksek derecede antioksidan etkiye sahip. Hücrelerimizi yaşlanma ve oksidatif strese karşı koruyan bir kalkan gibi bu çekici renk. 
 
Mor renk mutfakta baştacı olmalı 
Mavi, mor, kırmızı veya mavi-siyah sebze ve meyvelerde bulunuyor "antosiyanin". Ve tıpta  biyoflavonoidler olarak adlandırılıyorlar.  Bu müthiş madde Ahududu, böğürtlen, acai, goji, kırmızı lahana, pancar ve  patlıcan ve benzerlerinde  saklı.  Hem çok lezzetli yemek ve salatalar  elde edilir mor sebzelerle. Hem de genç kalmaya kapı açılıyor.  Örneğin şimdiye kadar bütün salatalarınızı turuncu havuçtan yaptınız. Bu kez farklı olanı deneyin. Altını çiziyorum ki, mor havuç salatası tad olarak çok başka güzelliğe sahip. 
 
Mor  diyeti deneyin
Bir ipucu daha vereyim. Aynı zamanda kilo verdiren bir renk! Bu sebzelerle kilo verme akımı ABD'de "mor diyet" olarak anılıyor. "Mor diyet"i, haftada üç gün yaptığınızda  sevilmeyen kilolardan kurtulacaksınız. Bunun için haftada 3 gün evde sadece mor renkli besinlerle besleneceksiniz. Tabii ki pişirirken içine zeytinyağı katacaksınız fakat miktarını abartmayacaksınız.  Antosiyanin içeren gıdalar aynı zamanda kansere karşı da koruyucudur. Yüksek kolesterolü düşürür, damar yapısına da faydası vardır. Erken bunamaya iyi geldiği, hafızayı güçlendirdiği de bilinmekte.
 
100 yıl yaşayan ada halkının sırrı 
"Antosiyanin" maddesini bazılarınız ünlü  "Okinawa diyeti"nden hatırlayabilir. Okinawa adasında yaşayan insanların ortalama yaşı 100 dolayında.  Bu kadar uzun ve sağlıklı yaşayan ada halkının  ne yiyip içtikleri incelenmiş.  Tatlı patatesin yemeği ya da tatlısını  bolca tükettikleri  anlaşılmış.
 
Tatlı patatesin(rengi mordur)  içinde bolca antosiyanin bulunduğu ortaya çıkmış. Alışkanlıklarımızı zorlarsak sanırım ki karlı çıkabiliriz. Bundan sonra mutfağınızda farklı renklere de yer açmayı  da deneyin.   Mor patates,  besin olarak o kadar çok değere sahip ki..   Antosiyanin'in yanısıra A ve C vitamini, manganez, bakır, B6, Potasyum ve demir de barındırıyor.
 
Allah, her türlü çözümü doğada insanlara sunmuş. Önemli olan,  hangi bitkilerin ve ne özellikte olanların fayda getireceğini öğrenmek. Doğru çözüm, bunu bilen uzmanların size bilgi vermesiyle gelir. "Doğru bilgi, bilinçli tüketim". Bu kuraldan şaşmamanızı öneririm 
 
Antosiyanin içeren başlıca gıdalar;
Siyah havuç, Ahududu, Böğürtlen, Yaban mersini, Mürdüm eriği, Kırmızı lahana, Pancar,
Patlıcan, Kırmızı turp, Tatlı mor patates, Kiraz, Vişne, Siyah incir, Nar, Karadut,
Kızılcık, Siyah üzüm, Kuşüzümü
 
Herbalist Tarkan Güveloğlu
 
Doğaya saygı içinde bir yaşam temennimle  
 
 
http://www.herbalisttarkan.com
 
tarkanguveloglu@hotmail.com
 
0 216 414 97 16