Gökçe Bahadır 'Sana Doğru' klibinde neyi ispatladı?

Oyuncu Gökçe Bahadır, 2018'in son günlerinde 'cover' albümle karşımıza çıkmıştı. 'Aykut Gürel Presents' imzasıyla sunulan albümde 10 şarkı bulunuyordu. Bir aylık bekleyişten sonra albümün ilk klibi 'Sana Doğru'ya çekildi...

Gökçe Bahadır 'Sana Doğru' klibinde neyi ispatladı?

'Kayıp Şehir'deki performansı hâlâ akıllarda

'Kayıp Şehir'deki performansı hâlâ akıllarda

Son dönemde 'Ufak Tefek Cinayetler' dizisiyle karşımızdaydı Gökçe Bahadır. Yıllar önce 'Hayat Bilgisi' dizisinde tanıdı birçokları onu. Ardından 'Yaprak Dökümü'nde canlandırdığı Leyla karakteriyle tüm Türkiye'nin tanıdığı bir isme dönüştü.





7 yıl önce rol aldığı 'Kayıp Şehir'deki performansı ise adeta olay yaratmıştı. 'Yaprak Dökümü'nde birlikte çalıştığı Güven Hokka'nın 'karikatürize' diyerek eleştirdiği bu performans, bence Bahadır'ın oyunculuğunu ispat etmesi için gayet yeterliydi.

'Travmatik geçmişe sahip güçlü karakter'

Daha sonra da pek çok projede izledik onu. Son dönemde ise 'Ufak Tefek Cinayetler'in Oya'sı olarak izledik. Dizinin olmazsa olmazı Oya karakterini canlandıran Gökçe Bahadır, 'travmatik geçmişe sahip güçlü karakter'in hakkını tam anlamıyla verdi. Dönem dönem magazinel olaylarla gündeme gelse de asla bir magazin figürü olmadı. Henüz 30'larında. Ve bugüne kadar en az 5 performansıyla ekranın unutulmazları arasına girdi bile.

Türkçe pop klasiklerini yorumladı

Türkçe pop klasiklerini yorumladı

Bahadır, 10 şarkılık bir 'cover' albüm yayınlayarak son dönemde enteresan bir yola koyuldu. Yani şarkıcılığa adım attı. 19 Aralık 2018'te yayınlanan albüm, meraklısına hitap etse de yine de söz konusu Gökçe Bahadır olduğunda kayıtsız kalmak zor. Bahadır'ın, Aykut Gürel gibi usta bir isimle hazırladığı albümde repertuar da doğru. Şarkıların neredeyse her biri Türkçe pop klasiği olarak kabul ediliyor diyebiliriz. 

Buram buram kalite kokuyor

Buram buram kalite kokuyor

'Sana Doğru', 'Sensiz Olmaz', 'İçime Sinmiyor', 'Of Aman Aman', 'Aşkın Kanunu' gibi unutulmaz şarkıların yer aldığı bu projenin ilk klibi olarak ise 'Sana Doğru' seçildi. Sözleri Fikret Şeneş'e, bestesi Sahapiro David Norman ve Berte Domenica ortaklığına ait olan bu şarkının düzenlemesini de elbette tahmin edebileceğiniz gibi Aykut Gürel üstlendi. Ortaya, buram buram kalite kokan bir şarkı çıktı. Özellikle sonlarındaki coşkulu hal sayesinde o 'gol' atıldı...

Vokali hem yeterli hem de keyifli

Vokali hem yeterli hem de keyifli

Albümün genelinde kötü bir performans sergilemeyen Gökçe Bahadır, 'Sana Doğru'da da tadımlık, hoş bir vokal performansına sahip. "Gideyim de Gökçe Bahadır'ın sesini şöyle usul usul meyveli soda içerken bir dinleyeyim" dedirtmiyor tabii. Mesela O Ses Türkiye'ye katılsa, bence en fazla Seda Sayan dönerdi kendisine. İddialı, farklı, karakteristik bir vokali yok. Ama şarkıcılığı gayet rahat kotarıyor. Zaten bu devirde mühim olan da bu. Sırıtmıyor vokali, gayet yeterli, gayet keyifli. Üstelik tiyatral da değil. Gayet doğal.

"Artık herkes şarkıcı oluyor" klişesi

"Artık herkes şarkıcı oluyor" klişesi

Gökçe Bahadır gibi yıllardır oyunculuğunu bildiğimiz bir ismin, bir albümle şarkıcılığı -en kötü ihtimalle- 'denemesi' kimilerine tuhaf geliyor hâlâ. Neyse ki bu anlamsız klişe tartışma eskisi kadar yüksek perdeden yapılmıyor. Tam da bu noktada modellik kariyerinden 100 kat daha başarılı bir müzik kariyerine sahip olan Demet Akalın'a teşekkür etmemiz lazım. Demet Akalın, "Artık herkes şarkıcı oluyor" klişesini yerle bir etti.

CD player mı kaldı?

CD player mı kaldı?

Ama yeterli olmayabiliyor. İnatla akıllarda "O da şarkıcı oldu" şartlanmışlığı, algısı var. Ancak ıskalanan önemli bir faktör de var: Şarkıcılık, eskisi kadar kârlı bir meslek değil. Müzik marketleri yok. Dinleyiciler dijital müzik platformlarına cüzi bir miktar ödeyip abone oluyor ve sadece dinliyor. Ya da YouTube'u açıyor, video klibi bedava izliyor. Albüm satın alan kalmadı. Albümü satın alabileceğimiz müzik marketler bile yok. Haydi diyelim CD'ye eriştik. CD player mı kaldı bu devirde?

Albümünün adını 'Hayat Bazen...' yapmamış

Albümünün adını 'Hayat Bazen...' yapmamış

Konserler? Gökçe Bahadır'ın "Harbiye Açıkhava'da mutlaka konser vermek istiyorum" gibi bir iddiasının olduğunu düşünmüyorum. Ha istese bence onu da yapar. Potansiyelse potansiyel, çalışkanlıksa çalışkanlık, azimse azim... 

Albümünün adı bile 'Aykut Gürel Presents'. Şarkıcılık konusunda kendisine güvenmese profesyonel bir iş çıkartmazdı ortaya. Ya da Aykut Gürel gibi bir duayen onunla çalışmazdı. Tabii ki kendisine güveniyor. Ama hedefinin 5 yıl içinde 3 albüm yapmak olduğunu düşünmüyorum. Öyle olsa, albümünün adını 'Hayat Bazen...' ya da 'Şimdi!' gibi isimlerle süslerdi. Bunu yapmamış. Demek ki bu albüm -en azından şimdilik- sadece bir 'proje'.

Aykut Gürel de 'akustik' ilerliyor

Aykut Gürel de 'akustik' ilerliyor

Zuhal Olcay'ın albümleri gibi... Zuhal Olcay da sürekli 'Başucu Şarkıları'nı yayınlıyor. Ve bu albümlerinde tıpkı yıllar önce Muazzez Ersoy'un yaptığı gibi 'cover' şarkılar seslendiriyor. Adı üstünde, proje... Kaldı ki bu proje de Aykut Gürel odaklı. Nasıl Ozan Doğulu, çeşitli şarkıcılarla 'feat.' yapıyor ve David Guetta gibi 'DJ albümü' kanalından ilerliyor; Aykut Gürel de bunu enteresan isimlerle 'akustik' olarak yapıyor.

Gayet yeterli bir gerekçe

Gayet yeterli bir gerekçe

Ortaya çıkan iş önemli. Gökçe Bahadır albümüyle, 'Sana Doğru' şarkısı ve klibiyle, birçok önemli ismin yapamadığını yapıp buram buram kalite kokan bir işle karşımıza çıktı. Belli ki hedefi nicel başarı değil. Kaliteli, nitelikli, butik bir kitleyle markasına güç katmak istiyor.

Albüm neyse de, özellikle 'Sana Doğru'nun aranjesinden klibine, Gökçe Bahadır için şahane bir tanıtım oldu. Daha da önemlisi, Gökçe Bahadır, özellikle bu kliple kafasına koyduğu her işi hakkını vererek yapacağını ispatladı. İddia, azim, vizyon. 'Sana Doğru', Gökçe Bahadır'ı diğer ünlülerden, oyunculardan ve şarkıcılardan farklı bir yere koymamız için yeterli bir gerekçe...

twitter.com/mayksisman
instagram.com/mayksisman
youtube.com/mayksisman
can.sisman@milliyet.com.tr

Bu makaleye ifade bırak