Gündem Greenpeace’ten ‘troll’lü kampanya

Greenpeace’ten ‘troll’lü kampanya

07.04.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:

Greenpeace Akdeniz, kömürlü termik santrallerin zararına yönelik ilginç bir kampanyaya imza attı. 80 santral kuracağını iddia eden hayali şirketin kapatılması için imza kampanyası başlatılırken, bir TV kanalı yetkilileri programa davet etti...

Greenpeace’ten ‘troll’lü kampanya

Geçtiğimiz pazartesi akşamı Twitter kullanıcıları Türkiye’de en fazla bahsedilen konular arasında üçüncü sırada “Term-X kapatılsın” hashtag’i ile karşılaştı. Neydi ki bu Term-X bu kadar insan kapatılmasını istiyordu? Arama motorlarında ‘Term-X’ yazarak arama yapanların karşısına son derece ilginç bir internet sitesi çıktı. Term-X bir enerji şirketiydi ve Türkiye’ye 80 kömürlü termik santral yapacağını iddia ediyordu. Şirketin Facebook hesabında ise şirketin sahibi olduğu iddia edilen Ali Salih Sirkeci’nin rol aldığı bir reklam filmi yer alıyordu. Fakat reklam filminde bir gariplik vardı. Sirkeci’nin iddiaları gerçeklikle absürdlük arasında gidip geliyordu. Kimi şirketin Facebook hesabından Sirkeci’den iş istedi, kimi kömürlü termik santrallere karşı çıkarak tepki gösterdi, kimi de bunun bir viral olduğunu iddia ederek “Altından ne çıkacak acaba” diye beklemeye başladı.

Sosyal medyada olay
Term-X o kadar ses getirmişti ki Business Channel Türk kanalı, Term-X’i şirketin tanıtımını yapması için bir programına davet etti. Fakat programda garip bir şeyler vardı. Misal Term-X’i temsilen programa katılan Kurumsal İletişim Müdiresi Nur Sirkeci, Soma’da inşasına başladıkları kömürlü termik satralin yanına 2 çocuk parkı yaparak çocukların kömürün kötü bir şey olduğunu düşünerek büyümemelerini sağlayacaklarını; Zonguldak’ta da santralin civarında oturanların yaşayacakları üst solunum yolu rahatsızlıklarına karşı devlet hastanesinin üst solunum yolu hastalıkları bölümünü yenilediklerini söylüyordu. Term-X’in ünü bir süre sonra o kadar yayıldı ki change.org’da “Dalga geçer gibi termik santral reklamı yapan Term-X kapatılsın” diye bir imza kampanyası başlatıldı. Term-X’in Twitter’da en çok konuşulan üçüncü konu olması da işte bu halkanın son zinciri idi.

‘Kapkara günler’ şarkısı
Ve gerçekler Salı günü ortaya çıktı. Term-X aslında Greenpeace Akdeniz’in başlattığı anti-kömür kampanyasının ilk ayağıydı. Amaç Term-X gibi absürd bir ‘kurum’la dikkat çekerek, ardından gelecek ikinci video ile kampanyayı açıklamaktı. Fakat Business Channel Türk’teki program, change.org’ta başlatılan imza kampanyası ile olayların boyutu Greenpeace Akdeniz’i de aştı. Greenpeace Akdeniz, Term-X’in kendi ‘hayali’ şirketleri olduğunu Meltem Cumbul’un da yer aldığı kara mizah dozu oldukça yüksek bir klip ile Salı günü duyurdu. “Hepimizi bekler kapkara günler” nakaratı dillere dolanacak şarkıda kömürlü termik santrallerin tehlikelerine dikkat çekilmek isteniyor.

Haberin Devamı

‘Acilen yenilenebilir enerji’
Meltem Cumbul kampanyada yer alma sebebini ise şöyle açıklıyor:
“İklim değişikliği dünyanın geleceği için büyük bir tehdit. Geleceğimizi kurtarmak hepimizin elinde. Ben de bu noktada üzerime düşeni Greenpeace’in kömüre karşı başlattığı kampanyaya destek vererek yapmak istedim. Çünkü kömürlü termik santrallerin neden olduğu karbon salınımı iklim değişikliğinin baş sorumlusu. Kömürlü termik santraller sadece iklimi değil aynı zamanda sağlığımızı da tehdit ediyor. Ben de Greenpeace’le birlikte hayatımızı ve geleceğimizi böylesine kirleten kömürden vazgeçerek, acilen yenilenebilir enerjiyi gündeme alma çağrısında bulunuyor ve Türkiye’nin iklim değişikliğine karşı devam eden küresel mücadelenin öncülerinden olmasını umuyorum. Kampanyaya destek için herkesi komurcanalir.org’a davet ediyorum.”

Yazarlar