Ekonomi
15.04.2016 - 02:30 | Son Güncelleme: 15.04.2016-2:30

Grundig ihracat atağına kalkıyor

İtalya’da Eurocucina fuarında ankastre serisini tanıtan Grundig, Arçelik’in global hedefleri doğrultusunda atağa kalkıyor. Beş yıl içinde yurtdışı satışların % 20’si Grundig’den gelecek

Sitene Ekle

Duygu Erdoğan

İtalya’nın Milano kentinde düzenlenen tasarım, mobilya ve mutfak fuarı Eurocucina’ya katılan Grundig, fuarda ankastre serisinin lansmanını yaptı. Arçelik A.Ş.’nin üst segment markası Grundig, fuarda hem ürünlerini, hem de gelecekte evlerde yer alabilecek akıllı teknolojileri sundu.  Grundig, tanıttığı ankastre serisiyle ev elektroniğinin tüm segmentlerinde ürün gamını tamamlamış oldu. Arçelik A.Ş. Genel Müdürü Hakan Bulgurlu, “Grundig’i uluslararası premium markamız olarak konumlandırdık. 5 yılda uluslararası satışlarımızın yüzde 20’sini Grundig’den elde etmeyi hedefliyoruz. Şu an yüzde 9’u Grundig’den sağlanıyor” diye konuştu. Bulgurlu, Arçelik’in satışlarının yüzde 60’ının uluslararası, yüzde 40’ının yerel satışlardan geldiğini söyledi.

2.5 kat büyüyecek
Grundig’in 15 ülkede tüketicilerle buluştuğunu vurgulayan Bulgurlu,  “Grundig’in bu yıl yaklaşık 2.5 kat büyümesini hedefliyoruz. Farklı coğrafyalarda varlığımızı artıracağız. Güneydoğu Asya, Amerika, Kanada, Güney Amerika, Çin ve Kıta Afrikası öncelikli hedef pazarlarımız arasında yer alıyor” diye konuştu. 
Hedef pazarlarda satın alma sinyali de veren Bulgurlu, “Tüm pazarlarda organik olarak büyüyoruz. Satın almalar için de bölgesel fırsatları takip ediyoruz” dedi. 
Bulgurlu, “Her şey tasarımda başlıyor. Tüketici artık tasarıma da çok dikkat ediyor. Kullanıcıların beklentileri de çok değişti. Artık kolay kullanımlı ürünler istiyorlar” dedi.
 

Gıda israfına karşı işbirliği
Dünya kaynaklarının verimli kullanımına büyük önem veren Arçelik A.Ş.’nin üst segment markası Grundig, gıda israfı ile mücadele etmek amacıyla, dünyaca ünlü üç Michelin yıldızlı şef Massimo Bottura’nın kurduğu ‘Food for Soul’ ile işbirliği yaptı. ‘Food for Soul’ organizasyonu, gıdaların ihtiyaç sahiplerine ulaştırılması prensibiyle çalışıyor.
Gönüllü şefler, tasarımcılar, sanatçılar, mimarlar, gıda tedarikçileri, kamu kuruluşları ve özel kuruluşlarla çalışan Food For Soul, israfı engelleyen modeller de geliştiriyor.

‘Herkes karbon buzdolabına dokunuyor’
Grundig, Eurocucina fuarında yeni tasarımlarını, hatta geleceğin tasarımlarını da tüketicelere gösterdi. Fuarda dünyada ilk kez gerçek karbon malzemeden yapılan buzdolabı da görücüye çıktı. Prototip aşamasında olan karbon buzdolabı, çelikten daha sert olmasına rağmen çeliğe göre yarı yarıya hafifliğiyle fuara katılanların ilgisini çekti. Hakan Bulgurlu, “Her gelen mutlaka dokunuyor, bakıyor, yoğun ilgi çekiyor” dedi. Eurocucina’da HomeWhiz ve Virtual User eXperience (VUX) teknolojileri de yer aldı. Dünyada bir ilki gerçekleştirerek tuş takımını tamamen ortadan kaldıran VUX, ışıkla tezgaha yansıttığı düğmeler sayesinde dokunmatik ekrana farklı bir yorum getiriyor. HomeWhiz ev ağı uygulaması ise beyaz eşyalara akıllı cihazlardan bağlanarak, kontrol edebilme imkanı sunuyor. Ayrıca ABD pazarına özgü geniş hacimli Custom Fresh buzdolabı da fuarda yerini aldı.


Aradığınız
Evi Hemen
Bulun!
araDetaylı Ara
Gazi koşusunun başlangıç tarihi hangisidir?
En Çok Konuşulan Haberler
    İMKB 100109.462 %-0.54
    Deger%
    FLAP10.4315.50
    VANGD3.117.99
    AYES1.956.56
    KRSTL1.845.75
    SAMAT1.295.74
    Tümü »

    ©Copyright 2018 Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir, haberleri kopyalamayınız.
    İlginizi ÇekebilirX