Gündem 19.9 milyon kez ‘imdat’ dedik

19.9 milyon kez ‘imdat’ dedik

17.01.2019 - 08:15 | Son Güncellenme:

İçişleri Bakanlığı, yapılan başvuru üzerine Türkiye’de 2017 ve 2018’de acil yardım çağrısında bulunanlarla ilgili bilgileri açıkladı.

19.9 milyon kez ‘imdat’ dedik

“Polis İmdat” çağrılarında “co-location” modelini tercih Bakanlığın verilerine göre; 2017’de 26 milyon 881 bin 995 kez, 2018’in ilk 9 ayında ise, 19 milyon 967 bin 794 kez, “acil çağrı” yapıldı. Acil yardım çağrısında bulunan vatandaşlar, yaşadığı sorunlarla üzerine TBMM Dilekçe Komisyonu’na başvurarak yaptıkları aramalara ilişkin şikayette bulundu. Dilekçe Komisyonu, konuyu İçişleri Bakanlığı’na iletti. İçişleri Bakanlığı ise, komisyona gönderdiği yazıda, “tek çatı” sistemiyle birlikte yeni çalışma modeline geçilmekte olduğunu belirterek, özetle şu ifadeleri kullandı:

Haberin Devamı

CO-LOCATİON MODELİ: Ülkemizde farklı acil yardım çağrıları için (yangın, sağlık, güvenlik-asayiş) hali hazırda farklı hizmet numaraları kullanılmakta olup, tek numara (112) altında toplanmasını sağlamak üzere 112 Acil Çağrı Merkezleri’nin kurulum çalışmaları bakanlığımız koordinesinde devam etmektedir. Acil çağrı merkezinde sağlık, itfaiye, jandarma, polis ve valiliklerce uygun görülen diğer birimlerin aynı mekanda olduğu ve koordinasyon imkanı sağlayan co-location modeli tercih edilmiş ve çalışmalar buna göre yapılandırılmıştır. Bu modelde çağrının alınması, olayların takip ve koordinasyonu aynı salondaki görevliler tarafından yerine getirilmektedir.

42 İLDE FAAL, 39 İL SIRADA: 112 Acil Çağrı Merkezi sisteminin temel amaçları, acil çağrı yapılmasını gerektirecek durumlarda vatandaşlarımızın birden çok numara yerine tek bir numarayı bilmeleri, acil çağrı alındıktan sonra ihtiyaç duyulacak tüm ekiplerin en kısa sürede olay mahalline ulaşmaları ve kurumların artan iş yükünün azaltılmasıdır. 112 Acil Çağrı Merkezleri’nin ülke geneline yaygınlaştırılmasına yönelik çalışmalar neticesinde, 35 ilde 112 Acil Çağrı Merkezleri faaliyete geçirilmiş olup, 2018 sonunda yedi il daha eklenmiştir. İki ilin donanım kurulumu devam etmekte olup 17 ilin çağrı merkezi binaları yapımı tamamlanarak, yazılım ve donanım altyapı kurulumuna hazır hale getirilmiştir.

Haberin Devamı

MİLYONLARCA “İMDAT”: 155 Polis İmdat hatlarında çalışan personel sayısı 2 bin 709 olup, 2017’ye ait alınan çağrı sayısı 26 milyon 881 bin 995. Eylül 2018 itibarıyla ise, bu sayı 19 milyon 967 bin 794’tür. Vatandaşların şikayete konu iddiaları üzerine konunun disiplin yönünden araştırılması, gerekiyorsa soruşturulması için başkomiser
görevlendirilmiştir.

Yazarlar