Gündem 9 Nisan 2018 Reyting sonuçları! Hangi kanal zirvede?

9 Nisan 2018 Reyting sonuçları! Hangi kanal zirvede?

10.04.2018 - 11:58 | Son Güncellenme:

9 Nisan Reyting sonuçları açıklandı. Dün ekranlara gelen, Söz dizisi, Çukur, Siyah Beyaz Aşk, Yasak Elma,Survivor, 8. Gün gibi diziler izleyicisini ekrana kilitledi. Peki hangi kanal zirveye oturdu? İşte 9 Nisan reyting sonuçları...

9 Nisan 2018 Reyting sonuçları Hangi kanal zirvede

9 Nisan reyting sonuçları belli oldu. Kanal D'de Siyah Beyaz Aşk, ATV'de 8. Gün, SHOW TV'de Çukur, FOX TV'de Yasak Elma, STAR TV'de Söz dizisi ekrana geldi. İşte 9 Nisan 2018 reyting sıralaması...

Haberin Devamı

9 NİSAN 2018 REYTİNG SONUÇLARI

9 Nisan 2018 Reyting sonuçları Hangi kanal zirvede

AB SIRALAMASI

9 Nisan 2018 Reyting sonuçları Hangi kanal zirvede

ABC SIRALAMASI

9 Nisan 2018 Reyting sonuçları Hangi kanal zirvede

REYTİNG NEDİR?

İzleyici ölçümü bir izleyici topluluğunda kaç kişi olduğunun ölçümüdür. Genelde radyo dinleyicileri ve televizyon izleyicileri için düşünülse de, gazete ve dergi okuyucuları ve Web sitesi kullanıcıları için de geçerli olan bu kavram, yayımcılar ve reklamcılar tarafından, kaç kişi ve kimlere ulaşıldığını belirlemek için kullanılır. Bu daha geniş anlamıyla izleyici kitle araştırması anlamına gelir. Ölçümler medya pazarlarına göre ayrı ayrı yapılır, bunlar genelde metropol bölgelere karşılık gelir.

Tek bir televizyon izlenme oranı (reyting) puanı, takip edilen bir bölgedeki seyircilerin belli bir dakikadaki sayılarının %1'ine karşılık gelir. Örneğin 2004 yılı itibarıyla ABD'de 109,6 milyon televizyonlu ev vardı. Dolayısıyla, 2004-05 izleme sezonu için, ulusal bir reyting puanı bu sayının %1 olan 1.096.000 eve karşılık gelir. Bir programın yayımında kullanıldığında, program süresince ortalama reyting puanı tipik olarak belirtilir. Reyting puanları genelde evhalkları için değil, belli demografik gruplar için verilir. Örneğin, 18-49 yaş grubu için bir reyting puanı, ülkedeki 18-49 yaş grubundaki insanların %1'ine eşdeğer sayılır.

Haberin Devamı

Bir reyting puanı ile pay grubu farklıdır, reyting puanı tüm olasıl seyircilerin %1'ini ifade eder, pay puanı ise o an televizyon seyredenlerin %1'ine karşılık gelir. Dolayısıyla bir yayının payı, genelde reytingden daha anlamlıdır, özellikle toplam TV seyrinin düşük olduğu zamanlarda (gece geç saatler gibi)