17.04.2018 - 14:47 | Son Güncellenme:
E-devlet şifresini kimler alabilir?
E-Devlet şifresini 15 yaşından büyük ve TC kimlik numarasına sahip olan kişiler alabilmektedir. Ülkemizde yaşayan yabancılara da birer TC kimlik numarası tahsis edildiği için yabancıların da e-Devlet şifresi alarak sistemde bulunan haklardan yararlanması mümkündür.
E-devlet şifresini almak için gerekli belgeler nelerdir?
E-Devlet şifresi alabilmek için üzerinde TC kimlik numarası bulunan nüfus cüzdanı, ehliyet, pasaport, mavi kart gibi belgelerden herhangi birinin olması yeterlidir. Ayrıca avukat kimliği, geçerli çalışma izin kartı, evlilik cüzdanı, ikametgah, hakim ve savcı kimlik kartları da başvuru için kabul edilmektedir.
E-devlet şifresi nereden alınmaktadır?
E-Devlet şifresi bulunduğunuz bölgedeki herhangi bir PTT şubesinden alınabilir. PTT şubeleri haricinde herhangi bir kurumda e-Devlet şifresi verilmemektedir. PTT haricinde size e-Devlet şifresi verebileceğini beyan eden şahıslara veya kuruluşlara itibar etmemeniz gerekmektedir.
E-Devlet Şifresi Ücretli midir?
E-Devlet şifresi için PTT şubelerine 2TL ücret ödemeniz gerekmektedir. Şifreyi unutmanız ve internet üzerinden sıfırlayamamanız durumunda tekrar herhangi bir PTT şubesine uğrayarak 4TL karşılığında yeni şifrenizi alabilirsiniz.
Şifremi kaybettiğimde ücretsiz olarak nasıl sıfırlarım?
Şifrenizi kaybettiğinizde ücretsiz olarak sıfırlayabilmek için e-Devlet sistemine kayıt olurken cep telefonu numaranızı ve e-posta adresinizi girmeniz gerekmektedir. Sistem üzerinden şifre sıfırlama talebinde bulunduğunuzda kayıt olduğunuz cep telefonunuza veya e-posta adresinize sıfırlama yapabilmeniz için gerekli talimatlar gönderilmektedir.
E-devlet kullanımında başka herhangi bir ücret ödeniyor mu?
Kamu kurumları ayrıca belirtmediği sürece e-Devlet sisteminden alacağınız herhangi belge için veya yapacağınız başvurular için herhangi bir ücret ödemezsiniz.
E-devlet vatandaşa ne tür hizmetler sunmaktadır?
E-Devlet ile uzun süre bekleyerek elde edeceğiniz birçok belgeyi çok kısa sürede internet üzerinden indirip ilgili kuruma ibraz edebilirsiniz. Bunun haricinde kurumların bilgi edinme hizmetleri, entegre elektronik hizmetler, ödeme hizmetleri ve bunların haricinde kamu kurumları arasındaki bilgi alışverişi de e-Devlet üzerinden yapılmaktadır.
E-devlet sistemine nasıl giriş yapılır?
Herhangi bir PTT şubesinden almış olduğunuz şifre ile http://www.turkiye.gov.tr adresine girerek sağ üstte bulunan Giriş butonuna tıklamalısınız. Ardından TC kimlik numaranızı ve PTT’den almış olduğunuz zarfta yazan şifrenizi girip e-Devlet sistemine “Giriş Yap” yazan butona tıklamalısınız. İlk giriş esnasında size verilen şifreyi değiştirmeniz gerekecektir. Yeni şifrenizi belirledikten sonra sistem üzerinden istediğiniz kurum ile ilgili işleminizi gerçekleştirebilirsiniz. Kişisel güvenliğinizi sağlamak için 3 ayda bir e-Devlet şifrenizi değiştirmenizi öneririz.