Gündem E-Devlet Şifresi ve eDevlet Hizmetleri

E-Devlet Şifresi ve eDevlet Hizmetleri

18.05.2015 - 10:59 | Son Güncellenme:

Pek çok kamu işlemlerimizi yapmaya yardımcı olan E-Devlet sistemi günümüzde yaygın olarak kullanılmaktadır. E-Devlet şifresi nasıl alınır ve E-Devlet hizmetlerine nasıl giriş yapılır tüm sorularınızın yanıtını haberimizde bulabilirsiniz.

E-Devlet Şifresi ve eDevlet Hizmetleri

Vatandaşın daha modern ve daha çağdaş kamu hizmetleri alabilmesini amaçlayan kamu kurumları tarafından dijital platform üzerinde hizmete açılan online kamu hizmetlerini tek bir çatı altında bir araya getiren e-Devlet portalı, dijital platform üzerinde hizmet veren bir sanal devlet sistemidir. Bünyesinde gelişen internet teknolojisini aktif şekilde kullanarak dijital dünyada yer alan tüm kamu kurumlarını barındıran bu sanal devlet sistemi, vatandaşın dijital platform üzerinde daha hızı ve daha güvenli kamu işlemlerini gerçekleştirebilmelerine yardımcı oluyor. Geniş bir hizmet ağının bulunduğu bu sanal devlet kapısı içerisinde vatandaşın kimlik bilgileri, adres bilgileri ve iletişim bilgileri yer alıyor. Ayrıca vatandaşın dijital platform üzerinde yer alan bu sanal devlet kapısı sisteminde gerçekleştirdiği pek çok kamu işleminin yasal geçerliliği ve yükümlülüğü bulunuyor.

Haberin Devamı

E-DEVLET İÇİN TIKLAYINIZ!

Başbakanlık tarafından verilen yetki Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından geliştirilen ve yönetilen e-Devlet portalı 2008 yılından bu yana vatandaşa, internet dünyası içerisinde online devlet hizmetleri sunuyor. Güvenli işlem yapabilme fırsatları için sisteme giriş yapılması gerekiyor. Sanal devlet kapısı sisteminde bulunan tüm kamu hizmetlerinden yararlanabilmeleri için vatandaşın sisteme giriş yapmaları gerekiyor. Dijital dünyada böyle aktif bir devlet hizmetinin bulunuyor olması güvenliliğinin yüksek olmasını gerekli kılıyor. Dijital platform üzerinde yer alan turkiye.gov.tr adresinden kolay bir şekilde erişim sağlanabilen e-Devlet sistemi üzerinden online olarak işlemleri gerçekleştirebilmek için ana sayfasındaki ‘sisteme giriş’ ekranından giriş sayfasına ulaşılması gerekiyor.

Haberin Devamı

Dijital platform üzerinde güvenli devlet hizmetleri yapabilme imkanı sunan bu sanal devlet kapısı sistemi ile internete erişim sağlanabilen her noktadan oldukça kolay ve pratik bir şekilde işlem gerçekleştirebilme imkanına sahip olunabiliyor. Bu neden ile de günümüzde vatandaşlar tarafından son derece yoğun bir şeklide kullanılan, modern çağın en büyük devlet portallarından birisi olarak öne çıkıyor. 2008 yılında hizmete açıldığı günden bu yana 18 yaşını geçen her Türk Cumhuriyeti vatandaşının kullanıcı olabildiği sanal devlet kapısı içerisinde şu anda aktif olarak yaklaşık 22 milyon civarında kullanıcı bulunuyor ki bu durum 18 yaş sınırını geçen reşit nüfusun hemen hemen yarısını oluşturuyor. Bu durumda gelişen internet teknolojisinin internetin daha yaygın bir kullanıma ulaşmasına olanak sağlamasının da etkileri bulunuyor. Bu nedenle de e-Devlet sistemi oldukça yoğun şekilde kullanılmaya devam ediyor. Dijital platform üzerinde yer alan sanal devlet sistemi içerisinde ayrıca 174 kamu kurumunun toplam 1.157 online hizmet bulunuyor. Böylelikle vatandaşlar pek çok resmi devlet işlemini dijital platform üzerinde e-Devlet sistemi aracılığı ile yapabilme imkanına kavuşabiliyor.

Haberin Devamı

Sanal devlet portalı ekranında ‘e-Devlet şifresi ile giriş’, ‘mobil imza ile giriş’, ‘elektronik imza ile giriş’ ve ‘T.C. kimlik kartı ile giriş’ giriş yöntemlerinden birisinin kullanılarak, giriş yapılması gerekiyor. Vatandaşın sistem üzerindeki bu giriş yöntemleri arasında en çok kullandığı yöntem ise e-Devlet şifresi ile giriş oluyor. Tüm Türkiye’deki her bir PTT şubesinden son derece cüzi bir ücret ve kimlik ibrazı karşılığında bir kere alınan e-Devlet şifresi ile sisteme giriş yapabilmenin çok kolay olması nedeni ile vatandaşlar tarafından daha yaygın olarak kullanılan bir giriş yöntemi oluyor. E-Devlet sistemi içerisinde yer alan tüm online hizmetlerden yararlanılabilirken, bazı hizmetlerde daha üstün güvenlik bilgilerinin gereklilik arz ediyor olması başta adres değişikliği gibi işlemlerde vatandaşlarda ‘elektronik imza ile giriş’ veya ‘mobil imza ile giriş’ yapmaları talep ediliyor.

E-Devlet sistemine giriş işlemlerinde olduğu gibi pek çok farklı alanda da kullanılabilen mobil imza GSM operatörlerinden alınabiliyor. Sanal devlet kapısı tarafından herhangi bir ücretlendirme yapılmayan bu mobil imza için GSM operatörleri üyelik ücretleri alabiliyor. Aynı şekilde elektronik imza içinde sistemde herhangi bir ücretlendirme bulunmuyor. Ancak Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından yetkilendirilen Elektronik Sertifika Sağlayıcıları tarafından belirli bir miktar üyelik ücretleri alınabiliyor. Bu iki giriş yönteminin günümüz modern dünyasında kurumsal açıdan en güvenli teknikler olması, sanal devlet kapısı sistemi içerisinde yer alan bazı üst düzey işlemlerin yapılabilmesi için sistem tarafından girişin bu yöntemlerden birisini kullanarak, yapılması talep ediliyor. Böylelikle yüksek güvenlikli düzeyde internette online resmi ve kamu işlemlerini gerçekleştirebilme fırsatı vatandaşa sunulabiliyor.