Gündem Ekran karşısında 3 saat 34 dakika

Ekran karşısında 3 saat 34 dakika

13.12.2018 - 08:15 | Son Güncellenme:

RTÜK araştırmasına göre Türkiye’de günde ortalama 3 saat 34 dakika TV izleniyor. Dün ayrıca 20 maddelik yeni “Görsel-İşitsel Yayıncılık Etik İlkeleri” imza töreni yapıldı.

Ekran karşısında 3 saat 34 dakika

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu’nca (RTÜK) gerçekleştirilen “2018 Yılı Televizyon İzleme Eğilimleri Araştırması”na göre Türkiye’de günde ortalama 3 saat 34 dakika TV izleniyor. Araştırmanın sonuç paylaşımı ve “Radyo ve Televizyon Yayın Etik İlkeleri” imza töreni, dün Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Ersoy, RTÜK Başkanı İlhan Yerlikaya’nın katılımıyla yapıldı. Ersoy, TV ekranlarında neyin, ne kadar ve nasıl yer alacağının hayati önem taşıdığını vurguladı.

Haberin Devamı

Ersoy, Üst Kurul’un “Koruyucu Semboller”, “RTÜK İletişim Merkezi”, “İyi Uykular Çocuklar”, “Medya Okuryazarlığı”, “İzleyici Temsilciliği” ve “Kamu Spotu Yayınları” gibi koruyucu ve önleyici tedbir içeren birçok projeyi hayata geçirdiğini anımsattı.

‘Sonuçlar çarpıcı’

Türkiye’de dizi film sektörünün son yıllarda çok geliştiğini belirten Ersoy, “Teknik altyapı, görüntü ve oyunculukta ulaşılan kalite, dizilerimizi dünya pazarında aranır hale getirdi. Türkiye dizi ihracatında önemli bir mesafe katetti. Öyle ki ABD’den sonra dünyada en fazla dizi ihraç eden ülke konumuna geldi. Sektör bugün 150’den fazla ülkeye dizi ihraç ediyor. Türk dizi film sektörünün sadece bu yılki ihracat hacmi 350 milyon doları geçecek inşallah” dedi.

Haberin Devamı

RTÜK Başkanı Yerlikaya da, “Araştırma sonuçları çarpıcı verileri ortaya koymaktadır. Günlük ortalama televizyon izleme süresi 3 saat 34 dakikadır. Geçmiş araştırma bulgularına göre izleyicinin televizyon programlarını televizyondan izleme süresinin azaldığı, yayınları yeni medya araçlarından izleme eğilimlerinin ise arttığı ve özellikle gençlerde yeni medya araçlarıyla televizyon izleme eğiliminin daha yüksek olduğu görülmektedir” dedi.

Yeni etik ilkelere imza attılar

Araştırma sonuçlarının açıklanmasının ardından gerçekleştirilen “Radyo ve Televizyon Yayın Etik İlkeleri” imzalandı. Ulusal bazdaki yayın kuruluşlarının imza attığı yeni etik ilkeler 20 maddeden oluştu.

20 maddelik yeni etik ilkeler arasında ise “Türkçe’nin doğru, güzel ve anlaşılır şekilde kullanılması”nın yanı sıra, “Milli iradeye saygılı olma”, “Toplumun inanç, değer ve hassasiyetlerini gözetme”, “Ailenin bütünlüğünü ve sürekliliğini destekleme”, “Kadını istismar eden içeriklere yer vermeme”, “Terör örgütlerinin amaçlarına hizmet etmeme”, “İfade özgürlüğü ve haber alma hakkı çerçevesinde, olay ve olguları doğru ve tarafsız vermek”, “Irk, dil, din ve cinsiyet ayrımcılığına; aşağılama ve ön yargılara yer vermemek”, “Çocukların korunması ilkesini gözeterek, çocukların ve gençlerin fiziksel, zihinsel ve ahlaki gelişimini olumsuz etkileyen yayınlar yapmamak”, “Kişilerin ve kurumların cevap ve düzeltme haklarına saygılı olmak” ifadeleri de bulunuyor.

Haberin Devamı

Emekliler birinci

RTÜK’ün TV araştırmasında yer alan bazı istatistikler şöyle:

- Türkiye’de günlük ortalama TV izleme süresi 3 saat 34 dakika. ABD’de 4 saat 30 dakika. Japonya’da 4 saat 22 dakika, İtalya’da 4 saat 8 dakika, Rusya’da 4 saat 8 dakika.
- Kadınların Tv izleme süresi hafta içi ortalama 3 saat 46 dakika, hafta sonu 3 saat 55 dakika. Erkeklerin günlük Tv izleme süresi hafta içi ortalama 3 saat 14 dakika haftasonu 3 saat 35 dakika.
- TV’yi en çok 4 saat 13 dakika ile emekliler izliyor. En az ise 2 saat 44 dakika ile öğrenciler ve 2 saat 53 dakika ile yarı zamanlı çalışanlar izliyor.
- Araştırmaya katılanlar en çok yüzde 46.3 ile kuşak programından, yüzde yüzde 21.6 ile yerli dizilerden ve yüzde 6.8 ile haberlerden rahatsız oluyor.
- Araştırmaya katılanların yüzde 94.3’nün evinde TV var. Akıllı TV üzerinden yüzde 53.2’si internete bağlanarak TV izliyor. Yüzde 52.2’lik oranla video izlemek onu takip ediyor.
- En fazla akıllı telefona sahip yaş grubu yüzde 95.7’lik oranla 25-34 yaş gurubu. En az ise yüzde 25.7 ile 65 yaş ve üstü.
- Araştırmaya katılanların yüzde 80.2’si internet kullanıyor.