Gündem İkili eğitimi kaldıracağız

İkili eğitimi kaldıracağız

01.04.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:

Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz, Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanı Ahmet Eşref Fakıbaba ile Kalkınma Bakanı Lütfi Elvan’ın da katılımıyla Suphi Öner Öğretmenevi’nde düzenlenen İl Milli Eğitim Müdürleri Toplantısı’nda yaptığı konuşmada, kaliteli eğitim için mutlaka teknolojinin eğitimle buluşturulması gerektiğini aktardı.

İkili eğitimi kaldıracağız

Fatih Projesi’ni anımsatan Yılmaz, “Bu proje kapsamında 1 milyon 400 binin üzerindeki tablet bilgisayarları öğrencilerimize ve öğretmenlerimize dağıttık” dedi. Yılmaz, “Başbakanımızın talimatı var, ikili eğitimi ortadan kaldıracağız. Niçin? Daha kaliteli bir eğitimi evlatlarımıza vermek için. Bunun için öncelikle altyapının çözümlenmesi lazım” diye konuştu.

‘Her üç öğrenciden biri dezavantajlı’

Türk Eğitim Derneği’nin (TED), “Okullar, dezavantajlı öğrenciler için fark yaratabilir mi?” başlıklı raporunda, Türk eğitim sistemindeki dezavantajlı çocuklarla ilgili çarpıcı tespitler yer aldı. OECD ülkelerinden öğrencilerin yarıştığı uluslararası sınavların sonuçlarının yorumlandığı rapora göre, Türkiye, yüzde 64 ile OECD ülkeleri arasında sosyo-ekonomik olarak en fazla dezavantajlı öğrenci oranına sahip ülke ve Türkiye’de dezavantajlı çocukların sadece yüzde 7’si, içinde bulundukları zorlu koşulların üstesinden gelebiliyor. Raporda, bunun en önemli sebeplerinden birisi olarak, “İlkokul ve ortaokullara adrese dayalı kayıt sistemi esasına göre yerleştirme yapılması sonucu yerleşim yerine bağlı sosyo-ekonomik düzey farklılıklarının okullara yansıması” gösterildi.

OECD ülkelerindeki çocukların yarıştığı PISA, TIMSS ve Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) ilk kez 2015’te yaptığı ABİDE sınavının sonuçlarının değerlendirildiği rapordan çarpıcı tespit ve öneriler çıktı. Rapora göre Türkiye’de 10 dezavantajlı öğrenciden yalnızca ikisi akademik başarı gösterebiliyor. AYŞEGÜL KAHVECİOĞLU-Ankara