03.04.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:
ANKARA Milliyet
Geçtiğimiz hafta pasaport ve sürücü belgelerine ilişkin iş ve işlemlerin nüfus müdürlüklerine devir töreninin ardından dün pasaport ve ehliyette yeni dönem resmen başladı. Nüfus müdürlüklerine verilen fotoğraf, parmak izi ve imzayla bütün işlemlerin gerçekleştirilebileceği sistemde vatandaşlar ALO 199 Vatandaş Etkileşim Merkezi’nden veya, “randevu.nvi.gov.tr” internet adresinden işlemleri için randevu alabilecek.
İçişleri Bakanlığı da pasaport ve sürücü belgelerinin de dünden itibaren nüfus müdürlüklerinden verilecek olması dolayısıyla bir kamu spotu hazırladı. “Üçü bir yerde” sloganıyla hazırlanan kamu spotunda vatandaşların pasaport, ehliyet ve kimliklerini tek bir noktadan alabileceğine ilişkin görsel sunum yapıldı.
ALO 199’dan randevu
Nüfus müdürlüklerine verilen fotoğraf, parmak izi ve imzanın bütün işlemler için geçerli olacağı yeni sisteme göre vatandaşlar ALO 199 Vatandaş Etkileşim Merkezi’nden veya, “randevu.nvi.gov.tr” internet adresinden işlemleri için randevu alabilecek. Diğer yandan 503 olan pasaport başvuru noktası 761’e, 596 olan sürücü belgesi başvuru noktası ise 680’e çıktı. Geçtiğimiz hafta gerçekleştirilen pasaport ve sürücü belgelerine ilişkin iş ve işlemlerin devir töreninde konuşan İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, 2 Nisan’dan itibaren tüm işlemler için ilçe nüfus müdürlüklerine başvurulabileceğini açıklamıştı.
Vatandaşların almak için istediği belge konusunda nüfus müdürlüklerine verdiği fotoğraf ve parmak izinin tüm işlemler için geçerli olacak. Randevular, internet üzerinden alınacak olurken, yeni kimlik için 18.50 TL, pasaport için 108 TL, sürücü belgesi için de 134 TL ücret ödenecek.
Sıkıntı yaşandı
Nüfus müdürlüklerinde uygulamanın ilk günü sıkıntılar yaşandı. Nüfus personeli işlemleri henüz tam bilmediği için deneyimli polisler müdürlüklerde görev yaptı. Buna rağmen bazı müdürlüklerde işlemler aksadı ve sıralar oluştu.
‘Vatandaşların hizmet memnuniyeti artacak’ İstanbul Valisi Vasip Şahin, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Mevlüt Uysal ile Başakşehir Kaymakamlığı içinde hizmet veren Başakşehir Nüfus Müdürlüğü’nde, ilk kez nüfus müdürlüklerinde verilmeye başlanacak pasaport ve sürücü belgelerinin dağıtımı törenine katıldı. Randevu alan ve işlemleri için sıra bekleyen vatandaşlarla bir süre sohbet eden Şahin, daha sonra memurlardan bilgi aldı. Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü’nün buna paralel yine belge niteliğine haiz pasaportların ve sürücü belgelerinin de verilmesi görevini üstlendiğini belirten Şahin şöyle devam etti. “Bunlar bir arada, kayıtları ve evrakları itibarıyla da birbirini destekler nitelikteki belgeler. Dolayısıyla burada vatandaşlarımız geldiği zaman daha hızlı, daha işlem sayısı azaltılmış bir prosedürle taleplerine kısa zamanda ulaşmış olacaklar. Vatandaşımızın hizmet alma noktasındaki memnuniyeti artacaktır.” Resmi, hizmet ve hususi pasaportların il nüfus ve vatandaşlık işleri müdürlüklerinden, diğer umumi pasaportların ilçe nüfus müdürlüklerinden temin edileceğini belirten Şahin, “Vatandaşlarımız bu ayrıma dikkat ederlerse farklı farklı yerlere giderek zaman kaybetmemiş olurlar” dedi. İSTANBUL-AA |
E-NÜFUS SENDİKASI GENEL BAŞKANI: Personel açığının giderilmesi lazım Konuya ilişkin açıklama yapan E-Nüfus Sendikası Genel Başkanı Ali Kart, uygulanın başlaması ile birlikte Türkiye genelinde müdürlüklerde iş yükünün arttığı söyledi. İçişleri Bakanı Süleyman Soyluya çağrıda bulunan Kart “Bu kadar iş yükü alan nüfus müdürlüklerimizdeki personelimizin sesinin duyulmasını bekliyoruz. Gerekli alt yapının, eksikliklerin, personel açığının giderilmesinin bekliyoruz. Yeni bir uygulama olduğu için, personel ve fiziki alt yapı eksikliği ve cihazlar nedeni ile büyük problemler yaşıyoruz. Bu entegrasyon sürecinin biraz zaman alacağını düşünüyoruz” dedi. DHA |