Gündem Öğrencilerden ekonomiye katkı

Öğrencilerden ekonomiye katkı

11.01.2020 - 07:50 | Son Güncellenme:

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından başlatılan proje kapsamında meslek okullarında öğrenciler tarafından üretilen oyuncaklar katalog haline getirildi. Tasarımlardan 52’si için patent başvurusu yapıldı

Öğrencilerden ekonomiye katkı

Türkiye’de, ihtiyaç duyulan ve büyük oranda ithal edilen ahşap oyuncakların tasarımı ve üretimi ile ilgili Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) yaptığı çalışmaların meyvesini toplamaya başladı. MEB’in mesleki ve teknik eğitim kurumlarında başlattığı uygulamayla okullarda toplamda 159 çeşit ahşap oyuncak üretildi ve bunlardan 52’sine patent başvurusu yapıldı.

Haberin Devamı

Bakanlığın uygulama kapsamında düzenlediği “Ahşap Oyuncak Yarışması”da ise birinciliği özel eğitim öğrencilerin okuduğu İstanbul Kartal Yakacık Özel Eğitim Meslek Okulu aldı. Yarışmada sergilenmeye layık görülen oyuncaklar, MEB tarafından katalog haline getirildi.

Öğrencilerden ekonomiye katkı

Kartal Yakacık Özel Eğitim Meslek Okulu öğrencilerinin ‘Sayıları Öğreniyorum’ adlı oyuncağı birinci oldu.

Öğrencilerden ekonomiye katkı

Tokat Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nin ‘uzaktan kumandalı ahşap dozer’i birinci seçildi.

Öğrencilerden ekonomiye katkı

Iğdır Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi/Harf Küpleri

Önemli bir pazar

Dünyada önemli bir pazar oluşturan ahşap oyuncak üretiminde ülkeler, kıyasıya bir rekabet içerisindeyken, Türkiye ise istediği yere henüz gelebilmiş değil. Son 5 yılda yapılan oyuncak ithalat bedeli 3 milyar doları geçerken, MEB, 2018-2019 eğitim öğretim yılında önemli bir adım atarak mobilya ve dekorasyon alanında üretim yapan mesleki ve teknik eğitim kurumlarında ahşap oyuncak üretimi için pilot uygulamayı başlattı. 

Haberin Devamı

Bu amaçla Ankara Altındağ İskitler Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, İstanbul Bayrampaşa İnönü Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Bursa-İnegöl Hacı Sevim Yıldız Mobilya ve İç Mekân Tasarımı Teknolojisi Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Balıkesir- Dursunbey Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi ve Konya-Akşehir İsmet İnönü Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi pilot okul olarak belirlendi. Pilot okullarda toplam 159 çeşit ahşap oyuncak üretilmeye başlandı. Ayrıca bu okullar tarafından ahşap oyuncaklarla ilgili 52 patent, faydalı model ve tasarım başvurusu yapıldı.

Bakanlık, bir yandan oyuncak üretimine okullarla destek verirken bir yandan da öğrencilerin yeteneklerinin geliştirilmesi, doğal ve sağlıklı, yerli ahşap oyuncak çeşitliliğinin sağlanması, yetenekli öğrencilerin sektöre kazandırılması, ergonomiye uygun, araştırma, geliştirme odaklı ülke ekonomisine katkı sağlayabilecek oyuncakların tasarlanması amacıyla tasarım yarışması başlatmıştı.

Öğrencilerden ekonomiye katkı

Kırşehir Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Birincilik ödülleri

MEB Ahşap Oyuncak Yarışması’na temalı ve serbest kategoride çok sayıda yarışmacı katıldı. Temalı kategoride birinciliği, “Sayıları Öğreniyorum” adlı oyuncak ile özel eğitim öğrencilerin okuduğu İstanbul Kartal Yakacık Özel Eğitim Meslek Okulu oldu. Serbest kategoride ise, Tokat Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nin, “MD-60 Uzaktan Kumandalı Ahşap Dozer” oyuncağı birincilikle ödüllendirildi.

Haberin Devamı

Milli Eğitim Bakanlığı, dereceye giren oyuncakların yanı sıra toplam 65 oyuncağı katalogda topladı.

Selçuk, kataloğa ön söz yazdı

Bakan Ziya Selçuk, Oyuncak Yarışması Kataloğu’nun ön sözünde yarışmaya ilişkin şunları söyledi: “Temalı kategoride, okul öncesi (3-6 yaş grubu) dönemindeki çocukların oyun ve eğlence ihtiyaçlarını karşılayabilecek, bu dönemdeki çocukların el-göz koordinasyonu ve kas gelişimine yönelik ergonomiye uygun, çocukların eğitim ortamlarını destekleyici, öğrenmeyi somutlaştıran aynı zamanda öğrenmeyi eğlenceli hale getirebilen oyuncakların tasarlanması hedeflendi.

Serbest kategoride ise, 6-14 yaş grubundaki çocuklara yönelik herhangi bir temaya bağlı olmaksızın geliştirilen oyuncaklarla, öğrencilerin teknolojik bağımlılıktan uzaklaştırılıp, bedensel, zihinsel ve ruhsal yönden gelişimlerinin desteklenmesini sağlayacak oyuncakların tasarlanması ve geliştirilmesi amaçlandı.”