Gündem Yan sanayi işbaşı yaptı

Yan sanayi işbaşı yaptı

22.05.2015 - 02:30 | Son Güncellenme:

Oyak Renault ve Tofaş fabrikalarında çalışan işçilerin ücret artışı isteğiyle başlattıkları ve üretimin durmasına neden olan eyleme 4 gün önce katılan otomotiv yan sanayinin önemli kuruluşlarından Coşkunöz’deki işçiler, eyleme son vererek işbaşı yaptı

Yan sanayi  işbaşı yaptı

Türkiye’nin otomotiv ve yan sanayinin kalbinin attığı Bursa’da, işçilerin üye olduğu Türk Metal Sendikası’nın, Bosch Fabrikası’nda çalışan işçilere uygulanan farklı sözleşmeden kendilerinin de yararlanmaları için başlattıkları ’iş bırakma’ ve ’işyerinden ayrılmama’ eylemleri sürüyor. Geçen perşembe gecesi Oyak Renault’ta yaklaşık bin 500 işçinin geldiği gece vardiyasında başlayan, ardından Tofaş Otomobil Fabrikası ile devam eden bu eylemlere, yan sanayinin lokomotif isimlerinden Coşkunöz işçileri geçen pazar günü, Mako işçileri de geçen pazartesi günü katıldı. Dün sabah da yine yan sanayi fabrikalarından 600 çalışanı bulunan Ototrim Panel Ticaret Sanayi fabrikası işçileri de katıldı.
Mako’da da kısmi işbaşı
Otomotiv yan sanayinin önemli firmalarından Coşkunöz Holding’e bağlı iki fabrikadaki eylem dün gece yarısı sona erdi. Bin 100 işçinin çalıştığı fabrikada 4 günden beri eylemi sürdüren işçilerle fabrika yönetimi arasındaki görüşmeden olumlu sonuç alındı. Görüşmenin ardından bazı işçiler eyleme devam etmek istediklerini söylerken, bazıları da işbaşı yapmayı talep etti. Son olarak kendi aralarında konuşarak anlaşmaya varan işçiler saat 24.00 vardiyasında iş başı yaparak eylemlerine son verdi. Makinelerin başına geçen işçiler üretime kaldıkları yerden devam etti. Bir başka yan sanayi fabrikası Mako’da da öşçilerin bir bölümü işbaşı yaptı.
Coşkunöz Holding’ten yapılan açıklamada, “Süreç içerisinde çalışanlar ile toplu görüşme yoluyla durum özeti, isteklerinin sanayimize ve şirkete olan tesiri, çalışanlar açısından doğuracağı etkiler anlatılmıştır. Çalışanların kendi değerlendirmelerini yapmaları talep edilmiştir. Olumlu karşılanan bu diyalog ardından üretim faaliyetleri 20 Mayıs 2015 akşamı itibariyle tekrar başlamıştır” denildi.
Bir haftasını dolduran Oyak Renault ile Tofaş, Mako ve Ototrim’de iş bırakma eylemleri devam ediyor. Çadırlarda sabahlayan işçiler yönetimlerin açıklama yapmasını beklerken polis ekipleri fabrika önlerinde güvenlik önlemi aldı. Sorunun çözülmesi için Oyak Renault’taki işçiler adına görüşmelere katılan avukat Deniz Baykal, bugün 30 avukatla bir araya gelerek sorunun çözülmesi için bir heyet oluşturacak. Heyetin işçiler adına işverenle görüşerek soruna çözüm bulmaya çalışacağı belirtildi.
Ankara’da da eylem
Bu arada eylemlerin devam ettiği otomotiv ve yan sanayideki işverenlerin savcılığa yaptığı şikayet üzerine sözcü ve temsilci konumunda bulunan 30’u Oyak Renault, 17’si ise Tofaş’ta olmak üzere toplam 47 işçi hakkında soruşturma başlatıldı. İfadeleri alınmak üzere Bursa adliyesine çağrılan bu işçiler bugün teker teker gelerek ifade vermeye başladılar. İşciler sadece haklarını aradıklarını kimseyi eylem yapmak için zorlamadıklarını söyledi. Öte yandan Ankara’da da Türk Traktör işçileri, çalışma şartlarının düzeltilmesi, ücretlerinde yükseltilmesi ve ağır sanayi işçisi statüsüne alınmaları talebiyle iş bıraktı.

Haberin Devamı

‘ÜRETİM BAŞLAMALI’

Bursa’da otomotiv söktöründeki iş bırakma eylemleri devam ederken, Türkiye İşveren Sendikaları Konfederasyonu (TİSK), Türkiye Metal Sanayicileri Sendikası (MESS), Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB), Otomotiv Sanayi Derneği (OSD), Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) otomotiv sanayinde devam eden eylemlere ilişkin ortak basın açıklaması yayınladı. Açıklamada, son günlerde otomotiv sektöründe karşı karşıya kalınan sürecin tüm taraflara zarar veren bir boyuta ulaştığı bildirilerek, “Otomotiv sektörünün Türk ekonomisine katkı sağlamaya devam edebilmesi için kaybedecek bir tek günümüz bile olmamalıdır. İşçilerimizi sağduyu ile davranmaya, işverenin çağrısına kulak vermeye ve eylemleri sona erdirmeye çağırıyoruz” denildi. Otomotiv sanayinin ihracatın, istihdamın, Ar-Ge ve inovasyon gücünün gurur kaynağı ve ülke ekonomisinin lokomotifi olduğu vurgulanan açıklamada, bu sektördeki üretimin sürekliliğinin doğrudan ve dolaylı olarak Türkiye ekonomisine katkıda bulunan pek çok sektörü de yakından ilgilendirdiği hatırlatıldı.